Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

hoeveel plaats onder de baan?

Gestart door Havoc, 04 april 2013, 20:43:14 PM

Havoc

Moet nog alles uittekenen Gerolf. Misschien dat het lukt langs de "buitenkant" van de harp. Waarschijnlijk wel maar dat zijn zo typisch van die dingen die je pas merkt als je de eerste wil vastschroeven... Eigenlijk moet dat wel lukken. Ik ging ervan uit de motoren langs dezelfde kant te zetten als de ingebouwde versies (of vlak onder de wissel). Die staan langs de kant van het afbuigend spoor. Maar eigenlijk is dat niet nodig en kunnen die ook de andere kant staan. Dan moet er niks tussen de sporen en kan het bovenop. Enkel een draadje onder het spoor en die mag best zichtbaar blijven.

Ook wel zo dat er dan ook veel minder onder de baan moet. Dus ook minder kans dat er steunen in de weg zitten voor techniek. Dan komt er enkel nog kabel onder de baan.

Lijkt me dus een goed idee en zeker te doen als het kan. Het is altijd goed om hier iets op te gooien. Je krijgt zoveel reactie dat je altijd kan verbeteren op je eerste idee.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

Citaat van: Havoc op 14 april 2013, 10:49:31 AM
In het schaduwstation is het bovenopstaan van de wisselmotoren geen optisch probleem, maar een plaats probleem. In Z met 25mm tussen de sporen (center-center) blijft er niet genoeg over om een motor tussen te zetten. Of je moet de ingebouwde motoren gebruiken. Blijft natuurlijk een goed idee om langs boven te kunnen werken. Inderdaad een hoop minder geknoei als er iets foutloopt. En iedereen kent Murphy zeker?

De motoren allemaal aan een kant is geen enkel probleem
.Zo als ik al schreef kun je rustig 30 cm van de wissel af gaan staan
Bij Z lijkt mij die afstand meer dan genoeg.

Dit werkt bij een asymetrisch wissel opsteling nog beter alle wissels onder een hoek en de motoren aan de schuine kant.
wim