Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Sein H*nckers

Gestart door TBCédric, 31 maart 2013, 22:29:54 PM

TBCédric

Dag iedereen ik heb een sein van henckers maar momenteel gebeurt het veranderen van de lichten met drie schakelaars. Ik wil graag het automatisch/digitaal maken.
Van de info die ik al weet heb ik een: wisseldecorder en twee terugmelder nodig. Heeft er iemand een plannetje of kan een plannetje maken hoe je het 'printplaatje' van het sein met de decorder en de twee terugmelders en de stroombron aansluit?

alvast bedankt Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Ik denk dat je wat op een verkeerd spoor zit, Cedric
Indien je een automatisch (koploper-achtig) DCC-systeem hebt, heb je alleen een geschikte seindecoder nodig
Als je het seinbeeld afhankelijk van je wisselstand wil ... dat is iets heel anders
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

ik werk met het mobile station. En er zijn geen wissels dus ook geen wisselstanden.

Bedoeling : Ik rij met twee treinen op mijn layout en die moet ik al in de gaten houden. En om het realistisch te houden wil ik graag mijn sein digitaal maken zodat als de lok er voorbij rijdt dat het op rood gaat en als de de laatste wagon op afstand zit geel en als de laatste wagon nog iets raakt dat het op groen springt enz...

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

We snappen nu wat je wil, maar je zit er een beetje naast. Is een onvermijdelijke beginnersfout. Niet erg.  ;)
Het is niet omdat een sein digitaal gestuurd word dat je dan plots een werkend bloksysteem hebt.
Je zit in ieder geval op de goede weg als je het over bezetmelders hebt.
Je schrijft dat je zoekt naar een schema. Helaas kan ik je hierbij niet helpen  :-\, maar er zitten genoeg mannen met kennis van zaken op dit forum.
Wie kan de jongeman wat uitleg geven over een eenvoudig bloksysteem, want dat is het wat hij nodig heeft, als ik hem goed interpreteer?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

misschien dit van onze collega's van Benelux spoor ?

http://www.beneluxspoor.org/bnls/blokken.jpg
Maar of het dat is wat je bedoelt ?

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Citaat van: argilla op 01 april 2013, 16:39:08 PM
misschien dit van onze collega's van Benelux spoor ?

http://www.beneluxspoor.org/bnls/blokken.jpg
Maar of het dat is wat je bedoelt ?
Onzichtbaar plaatje, Marc. Daar zijn we niks mee.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Tiens, dat is raar  Luc?
Bij mij geen probleem als ik erop klik

ga het dan maar vol uitschrijven hier

http:/www.beneluxspoor.org/bnls/blokken.jpg

probeer een Luc als je wil ? Thx
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Plaatjes op Beneluxspoor zijn geblokkeerd voor linken uit andere sites.
Maar via de omweg die argilla aangeeft kun je er toch aan komen.

argilla

#8
zelfs in uw reactie Luc, als ik op de link klik krijg ik het plaatje . Ik begrijp niet goed wat het probleem is. Het werkt perfect bij mijn laptop.
Dit is het plaatje. jpg plaatje. Niks geblokkeerd door of voor andere sites.

http://www.beneluxspoor.org/bnls/blokken.jpg


PS: misschien is de instelling nakijken . Dit plaatje is gedaan via "afbeeldingen kopieeren" en dan geplakt met ctrl en toets v
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

TBCédric

Dankje marc,  maar ik heb een klein probleem: het is maar voor 1  sein en die blokken waarvoor dienen die? (in die dingen brak ik helemaal!   ;D)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PietB

Citaat van: argilla op 01 april 2013, 17:01:20 PM
zelfs in uw reactie Luc, als ik op de link klik krijg ik het plaatje . Ik begrijp niet goed wat het probleem is. Het werkt perfect bij mijn laptop.
Dit is het plaatje. jpg plaatje. Niks geblokkeerd door of voor andere sites.

http://www.beneluxspoor.org/bnls/blokken.jpg


PS: misschien is de instelling nakijken . Dit plaatje is gedaan via "afbeeldingen kopieeren" en dan geplakt met ctrl en toets v
Neen Marc,
Beneluxspoor blokkeert het presenteren van hun content op andere sites, dat bedoelt Luc.
En jij bent ingelogd geweest op beneluxspoor en hebt dus via jouw cache toegang tot het plaatje.
Wij zien het blokkadeplaatje van benelux.
Wij zien het echt niet op deze manier.

grt Piet.

doomslu

Hoi Marc, je kunt het niet weten, want je ziet het goed, maar wij zien dit:



Wat je zou kunnen doen, is het plaatje downloaden en dan 'ergens' plaatsen om de link hier te zetten...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Je hoeft niet ingelogd te zijn op Beneluxspoor. Gewoon de URL van het plaatje kopiëren en in de adresbalk plakken. Dan ENTER, en het komt tevoorschijn.

doomslu

Citaat van: Klaas Zondervan op 01 april 2013, 23:49:45 PM
Je hoeft niet ingelogd te zijn op Beneluxspoor. Gewoon de URL van het plaatje kopiëren en in de adresbalk plakken. Dan ENTER, en het komt tevoorschijn.
Dat ik daar niet aan gedacht heb...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

zoals ik al zie luc : rechter muis knop " afbeelding kopieeren" en dan in ons forum ctrl en v. Dat inloggen in het benedinges hoeft inderdaad niet. Het jpg plaatje weet je wel......
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15