Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Herstellen lakschade aan locomotieven

Gestart door OlivierV, 30 maart 2013, 22:02:14 PM

OlivierV

Goedeavond,

Maandag hebben op de club 2 metalen fleischmann locs (4270 en 4272) lakschade opgelopen aan de opstapjes/voettredes (nogal nauw met het perron op een bepaald spoor). Maw, je ziet dus gewoon metaal.

Nu vroeg ik me af met welke verf je dit het best oplost.

De kleuren groen zijn RAL6005 en RAL6020, is Revell emailverf hiervoor geschikt om deze kleine missende stukjes verf weg te moffelen?
Of ik zou ook metaalverf kunnen halen, maar het lijkt mij wat idioot om grote emmers te halen voor slechts miniscule stukjes.

Alvast bedankt
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Daar heb je geen speciale verf voor nodig. De modelbouwpotjes voldoen.
En ik zou op de club iets aan die perrons laten doen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 30 maart 2013, 22:51:03 PM
Daar heb je geen speciale verf voor nodig. De modelbouwpotjes voldoen.
En ik zou op de club iets aan die perrons laten doen  ;)

Cva, dan bestel ik die, kunnen ze rustig hun weg naar hier vinden terwijl ik op collectieve blok ben.

'k Ga het eens voorleggen, want 5 van mijn 12 locs zijn Flm nohabs die wat breder uitvallen dan andere locs, gelukkig zijn dit niet de enige probleemgevallen met de perrons.  :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Toen de perrons werden gemaakt gebruikten wij de breedste wagon van een clublid als standaard, helaas hielden wij geen rekening met de te breeduitgevoerde loc's van FL(zijn trouwens niet echt veel die er blijven hangen, en die zijn dan ook nog van de persoon die zijn brede wagon aanbood als referentie !) Veelal gaat het de oudere loc's ! Bovendien zijn de perrons op instaphoogte !


Groeten Peter ;)


doomslu

Er bestaan ook normen. Als je die volgt zouden de locs moeten passeren, en diegene die niet passeren, ... tja, die hebben pech en moeten omgeleid worden.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

...normen !!!

Oei, oei, Luc, subiet ben je al een 1:87-fanaat  ;D

Erik

doomslu

Citaat van: eve op 31 maart 2013, 12:07:46 PM
...normen !!!

Oei, oei, Luc, subiet ben je al een 1:87-fanaat  ;D

Erik
Oeps!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 31 maart 2013, 12:05:23 PM
Er bestaan ook normen. Als je die volgt zouden de locs moeten passeren, en diegene die niet passeren, ... tja, die hebben pech en moeten omgeleid worden.  ;)

we leiden die om langs Luxemburg !  ;D

Luc, helaas moeten werken gisterenen dan nog mijn bestelling moeten afhalen bij de winkel die aan 't verhuizen is, vandaar niet(en morgen helaas ook nietvrees ik) niet aan  de zee geraakt ! Zond je een mailtje !

Groeten Peter ;)

OlivierV

#8
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2013, 11:07:30 AM
Toen de perrons werden gemaakt gebruikten wij de breedste wagon van een clublid als standaard, helaas hielden wij geen rekening met de te breeduitgevoerde loc's van FL(zijn trouwens niet echt veel die er blijven hangen, en die zijn dan ook nog van de persoon die zijn brede wagon aanbood als referentie !) Veelal gaat het de oudere loc's ! Bovendien zijn de perrons op instaphoogte !


Groeten Peter ;)
Je hebt het me ook verteld dat het gemaakt is voor de breedste wagon, nuja, die 5 metalen machines komen niet meer op de clubbaan. Vond het wel een beetje jammer, omdat ze der nog als nieuw uitzagen, vandaar dat ik ze wel wat wil oplappen.

Nu zou een opendeurdag met thema zoals modeltreinen uit de jaren 60 geen slim plan zijn, aangezien die schaalverhoudingen niet kloppen.  ::)

Stond er ook niet echt bij stil dat het lakschade zou opleveren.

edit: verfjes besteld, en ineens een soldeerboutje erbij.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#9
dan toch de perrons aanpassen om erger te voorkomen ! :-\
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2013, 21:53:53 PM
ik heb niet gezegd dat daar geen mouw aangepast kon worden !
Groeten Peter ;)
Dacht dat ik eerder het tegenovergestelde heb horen vallen (wel een mouw aan passen).

;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

daar ik dacht dat jij bezig was aan het studeren vorig berichtje aangepast, maar je was vlugger !

Groeten Peter ;)

OlivierV

#12
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2013, 22:09:55 PM
daar ik dacht dat jij bezig was aan het studeren vorig berichtje aangepast, maar je was vlugger !

Groeten Peter ;)
Vandaag laatste zorgeloze dag Peter, morgenvroeg vertrek ik op collectieve blok met Comac-Gent naar Essen (blijkbaar hebben ze daar ook een mooi station als ik zo even op streetview kijk) om daar tot vrijdag 8u per dag te blokken, kwestie van in gang te geraken en in de tweede week nog wat verder te doen volgens dit ritme.

Ben je trouwens van plan om naar de opendeurdag van Aalst te gaan (pm je nog wel even hierover).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

#13
Off-topic:
Citaat van: OlivierV op 31 maart 2013, 22:24:48 PMmorgenvroeg vertrek ik op collectieve blok met Comac-Gent naar Essen (blijkbaar hebben ze daar ook een mooi station als ik zo even op streetview kijk)

Als je héél vroeg vertrekt (6:50 in Anwerpen-Centraal) zitten we mogelijk op dezelfde trein ... en ja het is een mooi station.
Het heeft trouwens pas nog een poetsbeurt gehad - vooral de perronoverkapping (spoor 1) is erg mooi opgeknapt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Trein GSP 9u05 naar Mechelen, daarna op die naar Roosendaal, dus dat zal niet meer onder "heel vroeg" vallen denk ik?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan