Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Beschrifting voor Belgische treinen?

Gestart door Peter, 26 maart 2013, 15:36:05 PM

Peter

Tijden mijn gote opkuis op de zolder ('t was dringend nodig) vond ik nog een omslag met drie velletjes beschrifting (gele afwrijfletters en cijfers) Jaren geleden geproduceerd door Kürt Hünerbein in Aachen (Dtsl)
Dat is geluk hebben. Door dat het beschermblad er nog achter zit, zijn ze nog steeds in perfekt staat (1 cijfertje getest)
Spijtjg dat hij die niet meer maakt, want ik denk dat velen er mee geholpen zouden zijn.

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

... en wat ga je er mee doen, Peter ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Tijdens mijn grote opkuis dit weekend in mijn kelder ook iets gevonden. namelijk een velletje met groene nummers voor een diesel reeks 59 van Roco. Dit model is indertijd ooit eens uitgebracht zonder nummer maar met velletje met verschillende nummers. Ik weet wat ik er mee ga doen, tenzij iemand ze wil ruilen voor een gelijkaardig velletje met beschrifting voor een reeks 62. Want daar ben ik nog wel naar op zoek. In mijn kelder lag het er niet meer.

Johnnytrein

Loco, ik heb wel belangstelling in die nummers voor 59 ers maar helaas geen ruilmateriaal.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

bij Jocadis zouden er wrijfletter zijn voor 51's gele(van groene wordt er niet gesproken) verkrijgbaar ijn niet te gebruiken voor 62's?

die 59's zijn die voor bepaalde 62 ook niet bruikbaar(waren er ook met grotere cijfers

Groeten Peter ;)

Peter

Vroeger had Jocadis die allemaal, zelfs zilverkleurige voor bv. de reeks 25.5
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Gelukkig kan je die zilver cijfers ook gebruiken voor sommige NOHAB buitenlandse modellen en niet enkel B modellen.

Peter, geloof dat ik in de tijd eens wat vellen van jou heb overgenomen? (geel, groen en zilver)

modèlisme

Hello johnnytrein,
IK kan je velletjes decals leveren voor de reeks 59, zoveel je wil.
Ik heb namelijk originele velletjes van Roco ( een duizendtal denk ik ).
Voor de postkosten stuur ik je ze wel op.
De decals kosten niets.
Groeten,
Paul.
 

Johnnytrein

Paul, had jij dan zoveel locs zonder nummer? Hebt u de nummers uitkiesbaar dan graag 5941 en 5922 of hoe staan die nummers op de velletjes.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

modèlisme

De nummers die je vraagt staan er niet op.
Ik heb 5925 ,5939,5945, 5955, 5901,  5912, 5916 ,5919 ,5920  ( enfin al deze nummers staan op het vel decal. Het is voor een gele versie. De grote en kleine locnummers   en de B in een ovaaltje staan op de decal.
Iedereen die er wil, stuur mij een geadresseerde en gefrankeerde omslag met het aantal decals dat je wil en ik stuur ze op.
De decals zijn gratis.
 

Metpetergaathetbeter

de nr's zijn samen te stellen door verschillende decals te gebruiken(versnijden), alle cijfers die nodig zijn bevinden zich in de opgesomde nr's  ::)

zijn het decals of wrijfletters ? Die bestonden ook !

Groeten Peter ;)

modèlisme

 

Metpetergaathetbeter

#13
Citaat van: modèlisme op 13 april 2013, 14:25:45 PM
Ik denk afwrijfletters.

dat dacht ik ook,ik bezat een soortgelijk blaadje met zulke cijfers en werd in het verleden door mij ook gebruikt, vandaar mijn vraag, mits een beetje handigheid moet het toch mogelijk zijn( mits gebruik van één of meerdere blaadjes) de gewenste nummers samen te stellen  !

Groeten Peter ;)

Peter

Vind het anders hoog tijd worden dat er iemand decal velletjes wil produceren
voor het beschriften van Belgische loks, en dat zowel stomers, als de groene en de gele cijfers enz. voor de diesels.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Danny Coremans (DACO) bv.maakt decals voor Belgische schaalmodellen van vliegtuigen op 1/72 en 1/48 in perfekte uitvoering, dus zo'n grote oplages zullen dat ook wel niet zijn.
De prachtige decals die MTE verkoopt zouden perfekt geweest zijn als die niet"te groot" zouden zijn geweest. Ze passen helaas(meestal) niet op een lok
Met vriendelijke groeten
Peter