Märklin M2 rijtuigenset

Gestart door Peter, 25 maart 2013, 16:51:16 PM

Peter

Heb tijdens het weekend de groene M2 set van Märklin besteld, dus voor elektrisch traktiemateriaal.  Helaas, helaas, moet ik er bij zeggen dat ik de set in Duitsland heb besteld, ondanks dat ik normaal de voorkeur geef aan Belgische winkels. De doorslag gaf de prijs. Volgens de advertentie van Märklin in MSM 249,50 euro, de goedkoopste winkel in Belgie 199,50 euro en in Duitsland 180,00 euro en daar gingen dan nog bijna 20 euro van mijn bonuspunten (van vorige aankopen) af

70 euro verschil van de aanbevolen Märklin prijs tegen de prijs in Duitsland is wel heel veel verschil. Zelfs tegen de goedkoopste winkel (die ik hier in Belgie vond) is er nog altijd 50 euro verschil. (2000 Belgische frankskes verschil op vier rijtuigen) is wel heel veel.
Vanwaar dit grote verschil.

PS. de verzendkosten zijn praktisch hezeldfde (70 eurocent verschil tussen B en Dtsl) 
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Peter,

Je zegt zelf 200€ in België en 180€ in Duitsland. Dat is 20€ verschil op 4 rijtuigen en toch geen 50€?

Peter

Ik bedoelde het verschil tussen de goedkoopste Belgische winkel en de aanbevolen verkoopprijs van Märklin.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Bij een bekende Limburgse winkel blijkbaar € 179,00. Maar tegen bonuspuntjes kan je weinig beginnen natuurlijk.  :)

Wel vreemd dat je Belgische rijtuigen besteld voor je Duitse baan. Een nostalgische aankoop?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007

tja tes kwestie van vraag en aanbod.
Die mannen in Duitsland verkopen vermoedelijk veel meer materiaal dan onze Belgische verkopers... Dan krijgen ze ook beter prijzen natuurlijk.

Peter

Zoals in MSM staat is de blauwe lijn op het front veel te donker (helaas) maar ik ga een decal maken in de juiste kleur. Is de blauwe kleur van de hoeken van de rijtuigen wel de juiste?
of heeft iemand soms de juiste kleur referentie?
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ik denk wel dat de hoeken de juiste kleur hebben.
Misschien dat als je foto's gaat bekijken dat het volgens die foto's wat te donker lijkt, maar naar mijn gevoel is dit wel de juiste kleur.

Het blauw op de kop is zou dezelfde kleur als het blauw van de reeks 25 moeten zijn.

Als je decals op je rijtuigen kleven, kan je dan eens een fotootje laten zien?  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

CiteerWel vreemd dat je Belgische rijtuigen besteld voor je Duitse baan


Met de grote opruim aktie op mijn zolder krijg ik de mogelijkheid om ee, L-vormige baan  te bouwen van een lengte van 4,40 m voor dhet ene been en 3,00 m voor het andere. Beide een zichtbare breedte van 80 cm, dus plaats voor iets anders (Boom ??) 
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 26 maart 2013, 17:01:16 PM
CiteerWel vreemd dat je Belgische rijtuigen besteld voor je Duitse baan


Met de grote opruim aktie op mijn zolder krijg ik de mogelijkheid om ee, L-vormige baan  te bouwen van een lengte van 4,40 m voor dhet ene been en 3,00 m voor het andere. Beide een zichtbare breedte van 80 cm, dus plaats voor iets anders (Boom ??)
Yes!  ;) :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Dus een baan naast je baan of een stuk extra baan aan je baan?

Ik ben me er nu wel van bewust dat ik het woord baan wel vele malen heb gebruikt in slechts één zijn, desalniettemin hoop ik dat de zin een begrijpbaar iets blijft. 8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

CiteerDus een baan naast je baan of een stuk extra baan aan je baan

Eigenlijk is het een mengeling van beide :D :D :D
Het zal een aparte baan worden, die door middel van een wegneembaar stuk (ong. 60 x15 cm)
met de grote baan verbonden kan worden.
Met vriendelijke groeten
Peter