Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

Ai, mijn hoofd

Gestart door Metpetergaathetbeter, 25 maart 2013, 16:15:54 PM

Metpetergaathetbeter

Pech onderweg en nog een beetje Aziatische onverschilligheid !

http://www.liveleak.com/view?i=ca1_1364144906

Groeten Peter ;)

philippe_007

daarom dat ik steeds in de trein zit en niet op zoals velen, veel te gevaarlijk

Pol

Die onverschilligheid ... Tja ... ik vermoed dat dat daar nu eenmaal meer gebeurt.  ??? Amai ... ik zou daar zelf niet graag in de buurt staan!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Paulogic

En ik denk dat dit meer dan hoofdpijn zal zijn. Volgens mij... even ingeschat, zien we hier een Overledene  :(
mvg,
Paul(ogic)

cyberbeast

Ik heb een idee dat die kerel het nooit meer in zijn hoofd zal halen om op een trein te surfen. :p

Decapod

Ik begrijp niet welke types het nu leuk vinden om zulke dingen te filmen. Sorry, maar dat is voyeurisme dat me echt te ver gaat ... . Al even onverschillig als die kerel die er naast staat.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Metpetergaathetbeter

volgens mij stond iemand gewoon te filmen terwijl dit voorval gebeurdde(zal het wel niet leuk gevonden hebben, degenen die verantwoordelijk  zijn degenen die op het dak surften en bovendien niet of niet genoeg opletten = misschien een beetje macho-gedoe met dodelijke gevolgen !) ::)

En de mensen in de omgeving kan je ook moeilijk beschuldigen van overdreven medelijden met het slachtoffer en lijken meer te zin hebben die kerel nog een trap in zijn achterwerk te willen geven ! Je ziet ze al het ware denken : 't is wel besteekt ('t is je eigen schuld of verdiende loon met je je gedrag!) :-[

Groeten Peter ;)

Decapod

Inderdaad. Ik snap niet dat mensen daar zo onverschillig kunnen bij blijven staan kijken.

Klopt vast wat je zegt, maar zou jij het op het web kunnen gooien als je zoiets gefilmd had? Ik zou me er maar mottig bij voelen. Het zegt toch veel over mensen als het zien dood(?)vallen van iemand beschouwd wordt als verhandelbaar/uitleenbaar goed, dat zomaar te grabbel gegooid wordt op het web. Een beetje 'menselijke waardigheid' of gewoon elementair respect is ver te zoeken dan. Misschien klinkt dat wat ouderwets, maar daar schaam ik me toch niet echt voor: stel je maar eens voor dat je kinderen of kleinkinderen zoiets te zien krijgen terwijl ze argeloos wat zitten rondsurfen op het web ... .

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Metpetergaathetbeter

ten dele kan ik je volgen, maar dat gevaarlijk macho-gedrag want wij lopen over die treinen mag wel eens getoond worden, misschien dat dit bijdraagt bij het inzien van het gevaar dat dergelijk gedrag teweegbrengt (bij die stunten), ik zou het waarschijnlijk ook plaatsen met voorgaande bedenkingen, hier zie je ook jonge knapen en zelfs al volwassenen(die beter zouden moeten weten) stunten uithalen van hoe is het eigenlijk mogelijk ? Misschien met zo'n beelden beginnen misschien de hersenen bij sommigen misschien een beetje te draaien,....... dat hoop ik dan alvast !

Laatst kwam ik een filmpje tegen van de motorwedstrijd op het eiland Man, men scheert daar door straten met putten,stoepen, borduren, huizen dicht bij de straat, over van die kleine bruggen, lichte bochten en mensen veel te dicht bij de weg en vaak ook kinderen alleen !!!!! aan 270 tot 300 km per uur, soms echt fraaie beelden, ik ben motorsportliefhebber maar toch bij dit ging er zo iets hoe is het eindelijk mogelijk ? Eventjes gedacht te posten, maar dan toch niet gedaan

maar een mens is maar een mens en sommigen hebben een behoefte om grenzen te verleggen hoe vaak die ook soms idioot zijn !

Groeten Peter ;)

Jurgen

Het internet staat vol met zulke filmpjes. Het is iets van deze tijd dat men gewoon blijft doorfilmen bij ernstige ongevallen waarna men dan dat filmpje ook meteen op internet gooit. Het is jammer, maar helaas is er weinig tegen te doen.

Die kerel die op de grond ligt had maar beter moeten nadenken voor hij boven op die trein ging staan, daar heb ik geen medelijden mee.

Maar als ik mijn eerlijke mening mag geven, ik vind niet dat zo'n filmpje thuishoort op een modeltreinforum.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirky

"geen medelijden" vind ik een beetje grof Jurgen...

Die man heeft misschien ook een vrouw en kinderen, geen geld om een ticket te kopen...

Jurgen

Ok, Dirk, daarin heb je gelijk. Voor eventuele vrouw en kinderen of ouders is dit natuurlijk heel erg.

Maar dan nog blijft het lomp dat je bij zo'n gevaarlijke stunt zelfs de moeite niet doet om even op te letten wanneer je jezelf moet bukken. Als je goed kijkt blijft die man gewoon rechtstaan terwijl de anderen zich zo klein mogelijk maken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

volgens mij was het een tienkamper en was hij van plan over de horden te springen !

volgens mij slachtoffer van zijn eigen macho-gedoe !

Groeten Peter ;)

erik50

En dus moet alles maar op het internet tegenwoordig.
Denk inderdaad ook eens aan de familie van die man.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Metpetergaathetbeter

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UeT0m-hpD_4#!

vond deze op 3rail-forum onder hetzelfde motto je fimt en er gebeurd wat !

Groeten Peter ;)