Met tandjes... (Zugspitzbahn)

Gestart door eve, 24 maart 2013, 15:57:28 PM

eve



Uploaded with ImageShack.us

BZB 15 gebouwd door Stadler Rail 2006 (Bussnang, Zwitserland)

Een belevenis... (40 € per man)

Erik

Peter

Zeker de helft, dus van iets voorbij de Eibsee rij je in een tunnel tot op het Zugspitzplatt.
Vandaar met de kabinelift naar het hoogstgelegen restaurant, de Gipfelalm. Dat is een belevenis.
Voor geintersserden: ook in de zomer is warme kledij aanbevolen, want vanaf het Zugspitzplatt loop je in de sneeuw, en is de temperatuur meestal onder nuL En heel aandachtig het weerericht volgen (staat ook steeds aangeduid op het vertrekpunt in Garmisch-Partenkirchen, want anders kan het gebeuren dat je boven niets ziet, want dan loop je in de wolken (letterlijk)










Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

Inderdaad een erg mooie rit, en niet te vergelijken met een treinreis hier bij ons...
Enkele jaren geleden ben ik samen met mijn vrouw daar ook eens naar boven geweest, we waren toen op wintersport in Biberwier (Oostenrijk, net over de grens). Eerst met de DB van Ehrwald naar Garmisch en toen met de Zugspitzbahn naar boven. Je kan ook direct vanaf Ehrwald met de gondel naar boven, maar heb het niet zo op de combinatie van 300 meter hoogte en EEN stalen kabel... :o
Was wel verbaasd over de (voor zo'n trein) redelijke snelheid na het vertrek uit Garmisch, hier gaat het best rap. Hier wordt dan ook nog geen gebruik gemaakt van het tandradsysteem. Na even op de top te hebben rondgekeken en lekker gegeten, ging de reis weer naar beneden. Eenmaal daar aangekomen, waren we allebei een beetje licht in het hoofd, dit is echter een normaal verschijnsel werd ons verteld, door het grote hoogteverschil... Ik vond het echter een schitterende rit, zeker met het zicht op de door Peter al vernoemde Eibsee.

Groetjes Len ;) ;)
Old diesels never die...