Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Losse onderdelen bij locomotieven.

Gestart door svvander, 17 januari 2006, 11:12:03 AM

svvander

Soms vind je bij de aankoop van een nieuwe locomotief (en soms ook bij wagons), losse onderdeeltjes die nog moeten gemonteerd worden.
Meestal zit hiervan nergens een handleiding in de doos. Aan de hand van foto's uit het grootbedrijf, kan je dit dan wel proberen juist te krijgen, maar deze foto's zijn niet altijd even duidelijk.
Daarom zou ik via deze draad willen vragen hoe je bijvoorbeeld bij de 77 van Mehano, deze losse deeltjes moet monteren. Als er mensen zijn die duidelijke foto's hebben hiervan, gelieve deze dan te publiceren.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ysbeer

spoed u naar de winkel

JUist mehanno verzorg een uitstekend blad waar precies op staat waar je alles moet monteren.
Heb je wel goed in de doos gezocht.
Het moet er in zitten.

Ik ken slechts enkele (meest onbekende of speelgoedmodellen)die geen uitgebreide lijst meeleveren.met montage en resereve delen

DE OPMERKING 'MEESTAL ZIT HIERVAN NERGENS EEN HANDLEIDING ENZ.

is schromelijk overdreven en doet onrecht aan vrijwel alle bekende fabrikanten.

indien nodig heb ik voor serie 77 nog wel zo een blad

maar zoek eerst goed in de doos.

Het is net als wanneer je pas getrouwd ben je moet overal onder en in kijken

succes

wim

svvander

Ja ik heb dus een fout voorbeeld gegeven, mijn excuses hiervoor. Laat ons zeggen bij de wagons type Ks (47752). Daar zaten ook enkele losse onderdeeltjes bij waar ik geen weg mee wist.
Nu zou ik is goed moeten kijken of dat er wel een plannetje zat bij mijn type 206 van Roco...
Ik ga straks is kijken.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Roderik

Dit probleem is ook mij niet vreemd...
Tot je het piepschuim van je model ook uit de doos haalt.
Daar zitten de papieren meestal onder. Je vindt daar ook eventuele extra decals.
Always be modelling!

dgrr57

Dag iedereen,

onder andere bij LSModels...
Ik heb de Mistral 69 gekocht en daar zitten ook losse onderdelen bij ... zonder handleiding [:(!].
Mailtje gestuurd naar LSModels en antwoord was (vertaling van het frans) : sorry, ik weet niet juist. Moet efkes zoeken [:D]...
Ik wacht dus nog altijd naar een antwoord (dit sinds 30-11/2005).



svvander

Misschien is het dan ook wel handig, dat collegae die dan dat bepaald model hebben, dit dan ook aan de hand van een foto hier plaatsen. Of is dit geen goed idee?
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

dgrr57


Johnnytrein

dgrr57, das wel zo leuk de onderdelen nummer je en de plaatsen geef je letters. [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

svvander

Wel, dit is wat ik bedoel. Daarmee hebben we weeral iemand verder geholpen.

Via deze draad kunnen we dit dan in de toekomst nog doen misschien?
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

mark7758

Hoi Sven,
Mail even van welke hoek van de 77er je foto's zoekt.
Dan zet ik ze wel even neer. (Vanavond.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

dgrr57, das wel zo leuk de onderdelen nummer je en de plaatsen geef je letters. [:I] Johnny




Inderdaad. Nu nog alleen iemand vinden die de link kan leggen tussen de letters en de cijfers en tis in orde [:)].