Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Fleischmann Twin-Center VS Koploper

Gestart door ERVIN, 21 maart 2013, 23:34:05 PM

ERVIN

Over het rijden van mijn treinen ben ik zeer tevreden  , ze rijden erg soepel , en nergens zijn er haperingen of ontsporingen.
Mijn locs en wissels bedien ik via koploper , maar er is nog geen automatisatie via koploper , dus ik regel de snelheid van mijn locs via mijn pc-muis.
Maar met elke " scroll" van de muis zie ik op mijn TC de snelheid met twee stappen omhoog of omlaag gaan  , hierdoor trekken de locs te snel op of vertagen ze te snel naar mijn zin.
Ik heb als eens geprobeert om in het koploper programma bij " geijkte snelheid" veranderingen door te voeren , maar de snelheid blijft met twee stappen omhoog of omlaag gaan bij elke scroll .

Is er een manier om dit te verhelpen zodat mijn locs wel rustig sneller of trager kunnen gaan??

PietB

Hoi Ervin,
ik denk dat je dat niet in koploper moet regelen maar dat je de stapgrootte van scroll wiel in de muis eigenschappen moet aanpassen.

grt Piet.

thor

Kan je desgevallend niet beter de CV's van je decoder aanpassen?
Voor dergelijke toestanden heb ik de CV's 2 tot en met 6 aangepast.
't is maar een idee, bij mij werkt dit goed, weliswaar met Windigipet.....
Succes ermee.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

PietB

Wacht even want nou moet er even duidelijkheid komen.
@Ervin zie jij in de display van de Twincenter de rijstappen toenemen als je in koploper aan het muiswieltje draait?
Want ik heb een Intellibox(die verschilt niet zo heel erg veel van de TC) en daar zie ik in de display niets gebeuren, als ik aan het muiswiel draai terwijl de loc wel van snelheid verandert.

@thor de cv's aanpassen is een instelling van de decoder en niet van de software of de centrale.
Ervin wil van de 2 stappen per muiswielklik af.
en dat gaat om de communicatie tussen pc en centrale.

grt Piet.

ERVIN

Bedankt voor het helpen meedenken , @Bossie , als ik in mijn TC een loc oproep ( adres ingeef) en ik roep dezelfde loc in koploper op , dan kan je op je display van je TC de rijstappen zien , ik wil dus idd van die 2 rijstappen / muis-scrol af.  :-\

MARKLINRIJDER

Erwin,

Ik denk dat je de muis eigenschappen moet aanpassen.

Dit doe je door op je pc, configuratiescherm, muis, tab bladerwieltje aan te passen.

Grtjs,

David

PietB

Citaat van: ERVIN op 22 maart 2013, 13:02:38 PM
als ik in mijn TC een loc oproep ( adres ingeef) en ik roep dezelfde loc in koploper op , dan kan je op je display van je TC de rijstappen zien , ik wil dus idd van die 2 rijstappen / muis-scrol af.
Hi Erwin,
dat had ik nog nooit zo gedaan, maar ik heb het bij mij geprobeerd en inderdaad de IB laat het ook zien.
Met dit verschil dat il per muiswiel-klik 1 rijstap krijg.
Dit zul je zoals ik al schreef in antwoord #2, in de muiseigenschappen moeten instellen.
Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt, Wimdows XP, 7 of 8.
Maar kijk eens in configuratiescherm en dan muis eigenschappen of instellingen.

grt Piet.