Fleischmann multimaus

Gestart door OlivierV, 20 maart 2013, 21:03:48 PM

OlivierV

Oi,

Ik bladerde even door MP en zag een mooie Fleischmann multimaus staan voor €75 die nog nieuw is. Nu vraag ik mij af of dit niet te veel is, want de zwaardere trafo zit er niet bij (deze zijn wel los te kopen van verschillende fabrikanten, daar ben ik me van bewust).

Nu weet ik dat ik normaal even niks treingerelateerd zou kopen en de FLM multimaus is identiek aan die van Roco, alleen is het kleur een pak aangenamer dan dat rood van Roco.

Voor het moment beschik ik nog over geen enkele digitale loc, maar zowat alle locs zou ik toch digitaal gaan maken op die 2 kleine rangeerdieseltjes die ik bezit na. 4 Ervan beschikken over een 8 of 6 pins NEM aansluiting.

Advertentie in kwestie
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

is dat rood zo erg? (Vandaag is rood, de kleur van mijn centrale ;D )
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: conducteur op 20 maart 2013, 21:18:07 PM
is dat rood zo erg? (Vandaag is rood, de kleur van mijn centrale ;D )
Nu ja, eigenlijk, zo'n dingen worden nog wel eens aangeboden... Kippekop van mezelf ook.

Het rood vindt ik wel wat minder, maar soit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

argilla

prijs is zekers niet veel. Rood of blauw...... het voornaamste is dat het werkt, toch ? ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ronald

Citaat van: OlivierV op 20 maart 2013, 21:03:48 PM
want de zwaardere trafo zit er niet bij (deze zijn wel los te kopen van verschillende fabrikanten, daar ben ik me van bewust).



Met de zwaardere trafo is de prijs goed, maar met het adaptertje is de prijs aan de hoge kant.

OlivierV

Citaat van: Ronald op 21 maart 2013, 09:19:51 AM
Citaat van: OlivierV op 20 maart 2013, 21:03:48 PM
want de zwaardere trafo zit er niet bij (deze zijn wel los te kopen van verschillende fabrikanten, daar ben ik me van bewust).



Met de zwaardere trafo is de prijs goed, maar met het adaptertje is de prijs aan de hoge kant.
Dat dacht ik ook en was ook het antwoord waar ik naar zocht, achja, dan nog maar wat analoog verder prutsen, blijft ook leuk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Olivier,

Het goedkoopste is een digitale beginset kopen van Roco. Buiten het treinstel of de trein zit in zo'n set ook die Multimaus, een transfo en de digitale adapter voor bv.285 euro voor set  41318
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Citaat van: OlivierV op 21 maart 2013, 14:03:58 PM
Citaat van: Ronald op 21 maart 2013, 09:19:51 AM
Citaat van: OlivierV op 20 maart 2013, 21:03:48 PM
want de zwaardere trafo zit er niet bij (deze zijn wel los te kopen van verschillende fabrikanten, daar ben ik me van bewust).



Met de zwaardere trafo is de prijs goed, maar met het adaptertje is de prijs aan de hoge kant.
Dat dacht ik ook en was ook het antwoord waar ik naar zocht, achja, dan nog maar wat analoog verder prutsen, blijft ook leuk.


ik snap dit echt niet hoor dat je €75  teveel is. Dit als je weet dat de aanbevolen fabrieksprijs voor de handregelaar €129 is
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-7-000-5215-0-0-0-0-0-3-0-gatt-nl-p-0/produkt.html

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ronald

Argilla, op Marktplaats is 75 tot 80 euro een redelijk normale prijs voor een MM met zware trafo.

argilla

Citaat van: Ronald op 21 maart 2013, 19:55:13 PM
Argilla, op Marktplaats is 75 tot 80 euro een redelijk normale prijs voor een MM met zware trafo.


Normale prijs is dit maar wat is volgens u een zware transfo. Want de transfo bij het pakket , heb er zo twee met bijbehorende boosters zijn ruim voldoende om mijn zolderbaan van 10x4 draaiende te houden inclusief de wissels 2 en 1 engelse wissel op het industrie complex, en een ondergrondse opstelplaats zijn ruim voldoende.
Ik weet natuurlijk niet wat U zich voorstelt bij een baan . Maar ja power kan jij misschien nooit genoeg hebben veronderstel ik. ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ronald

Je hebt wel gelijk hoor, het hoeft niet altijd. Maar een loc met geluid en daar bv een aantal van hakken behoorlijk in je vermogen. En dan is 3A (want dat is die grote voeding) beter dan de nog geen 1,5 die de adapter heeft. Vandaar ;)

OlivierV

Het is alleszins wel dat als ik me een Multimaus set koop het de versie met de zwaardere adapter wil.

Ook al zullen er nooit of nauwelijks soundlocs rondkarren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan