Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M6

Gestart door stefan, 15 maart 2013, 15:20:02 PM

stefan

Ik had op het forum ergens al een paar keer een M6 in schaal N gezien. Nu vroeg ik me af of er iemand weet welk rijtuig hier als donor voor gebruikt is ?
eventueel merk en nr ? en voor de stuurtstand.

alvast bedankt,

mvg stefan

stefan

Niemand een idee ?

mvg stefan

Michiel

Ik ben geen expert van het tijdperk, maar ik heb onthouden van een eerdere reactie op deze vraag, dat men best vertrekt van de Zwitserse dubbeldekkers. Deze zijn van dezelfde Bombarier-familie, en gelijken nog het best. Hoe het met de kopstand is, dat weet ik helemaal niet. Ik heb ze persoonlijk nooit vergeleken.

Ik weet ook niet of deze Zwitsere dubbeldekkers in schaal N werden geproduceerd, maar misschien dat mijn bijdrage je op een goede spoor zet.  ;)

Succes met de zoektocht, en indien succesvol, ook met de opbouw ervan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bjornbockstal

Kijk eens in de shop van Mini Train Expo in Blankenberge.
Daar zijn er M6 rijtuigen te verkrijgen.
Volgens mij zijn het de herschilderde Zwitserse rijtuigen waar Michiel het over heeft.
De stuurstand rijtuigen heb ik nog niet gezien. Misschien een zelfbouwprojectje?

stefan

Bedankt voor jullie reactie's
Ik zal eens zien of ik die Zwitserse rijtuigen vind want had er ook van de db van minitrix, maar misschien zijn de Zwitserse beter.
Het koprijtuig zal zelfbouw moeten worden vrees ik.

Moesten er toch nog andere optie's komen mag je het altijd laten weten.

mvg stefan

Hervé

Hallo,

gezien de 13 bij MTE op het programma staat, zal het stuurrijtuig m6 ook wel volgen (hopelijk :p)

GroeteN,
Hervé

Driesel

Hallo Stefan,

Hier http://www.lemkecollection.de/shop/index.php?page=product&info=4033 zie je een Zwitserse dubbeldekker. Ik denk dat het zeer moeilijk zal zijn om daar een Belgische versie van te maken.

Zelf gebruik ik de reeds aangehaalde Duitse dubbeldeksrijtuigen, die zowel bij Minitrix als Fleischmann verkrijgbaar zijn, om M6-rijtuigen te maken. Na de ombouw en het omspuiten lijken ze goed op de Belgische rijtuigen, alhoewel er redelijk wat toegevingen dienen te worden gedaan.

Je kan inderdaad ook terecht bij MTE voor N-modellen van de M6. Hervé heeft hier reeds een foto gepost van de MTE M6: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,412.msg195324.html#msg195324

Groeten,

Dries

Michiel

Dries, bedankt om mijn verkeerd advies recht te zetten.  ;) Ik zal hierbij onthouden dat men beter van de Duitse dubbeldekkers kan vertrekken. Heb ik weer wat geleerd.  ;D

Stephan, ik hoop dat je die Zwitsers nog niet gekocht hebt?  :-[
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Ik heb hier nog een aantal dubbeldekkers liggen die ik wel wil omspuiten naar een Belgisch model.  Alleen stel ik me de vraag welke kleuren precies gebruikt moet worden.
Iemand raad?

Luc160

Voor de kleuren kan je eens kijken op de site van de Pijl
http://www.de-pijl.be/kleuren.html
Ik denk dat je de kleuren van de Vauban kan gebruiken

stefan

@ Dries bedankt voor je reactie dan heb ik de juiste gekocht heb namelijk juist dezelfde als de gene die er bij jou op staat. Heb jij toevallig ook al een stuurrijtuig gemaakt ?

@ Michiel geen probleem hoor, ik had bij het opzoeken van die Zwitserse niet veel gevonden dat op een m6 trok dus had de db van minitrix op ebay gekocht ;)

mvg stefan

Hervé

Hallo,

een prachtige sleep M6'en gezien achter een 21 in N op de beurs te Blankenberge, alsook een proto van het multifunctionele rijtuig M6. Ook vele andere N treinsamenstellingen gezien (HLE 18 met Memling, HLE 20 met vakantietrein (met oa het Restorijtuig), door een HLD 54 geduwde M2 rijtuigen, een Poststel, Benelux,...) 

Misschien ook interessant, op de stand van MTE, naast de N baantjes, -20% op LSMODELS rijtuigen, containerwagons van Rockyrail en platte wagons van Fleischmann.

GroeteN,
Hervé