Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Roco 69956 met kuren.

Gestart door PietB, 12 maart 2013, 17:24:47 PM

PietB

Mijn Bakkie van Kandt heeft kuren.
Als ik de lok laat rijden (DCC 28 stappen) dan gaat tot stap 14 alles normaal.
Trek ik de kraan open tot stand 28 dan schiet hij in eens vooruit naar de maximale snelheid.
Draai ik hem terug (zelfs tot 0) dan blijft ie met de zelfde snelheid door rijden.
De enige manier om de loc weer in het gareel te trekken is F4 bedienen (de rangeerstand) aan/uit.
Dan neemt de loc weer de snelheid aan die behoort bij de stand van de rijregelaar.
De decoder die er in zit is de Esu "Lokpilot ROCO"
De lokprogrammer 2 software herkent de decoder en meldt bovenstaande type.
De decoder versie is 47, volgens de Lokprogrammer.

Maar waardes veranderen en wegschrijven ho maar, dan struikelt de software met een schrijffout.
Ik vermoed met het updaten van de firmware.
Het door mij ingestelde decodertype is Lokpilot 3.0

Ik heb nog twee plaatjes van de decoder, valt niet mee hoor met een telefoon.


klikken voor een groter plaatje.

Welk type zou ik moeten gebruiken en is deze decoder überhaupt te onderhouden met de Lokprogrammer 2 software?
Wie weet er een oplossing?

grt Piet.

conducteur

Ik durf het niet met zekerheid zeggen, maar gezien de rare plekken in de doorzichtige krimpkous over de decoder heb ik een klein vermoeden dat ie de pijp aan maarten heeft gegeven.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Durango

Ik ben het met Rian eens. Het lijkt erop dat je bakkie heel even echt heeft gerookt. :(
Gezien de vreemde dingen op de eerste foto lijkt de decoder overleden of minstens een aantal functies kwijt geraakt te zijn.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

PietB

Jammer mannen,
maar dat zijn lijmresten van het stukje dubbelzijdigeplakband waarmee hij in de lok heeft gezeten.
Ik kreeg ze er niet goed af.

grt Piet.


conducteur

Als het dat is dan is er nog kans dat je decoder nog goed functioneert. Heb je hem al eens gereset?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Citaat van: conducteur op 12 maart 2013, 21:18:06 PM
Als het dat is dan is er nog kans dat je decoder nog goed functioneert. Heb je hem al eens gereset?
Ja Rian, twee keer zelfs.
één keer via de lokprogrammer en één keer met de centrale (Intellibox)
Maar hij blijft onwillig.
Ik wilde dat ik een type wist of meer gegevens over de decoder had.

grt Piet.

krispy

Heb je al eens geprobeerd om de decoder firmware te upgraden ?

Heb dat hier eens voor gehad , decoder was niet te herprogrammeren via lokprogbox en op den duur niet meer uitleesbaar ( herkenbaar )

Ik denk dat het een lokpilot 2 is , en zou eens proberen om de firmware te upgraden via de progbox.
Bij mij in der tijd hadden ze mij (loksound support) aangeraden om de firmware te upgraden en alles werkte weer normaal .

anders eens contact opnemen met <support@loksound.be>
Die mannen zijn alle avonden tot ongeveer 22 u bereikbaar
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m