kapitein Zeppos ? chauffeur...?

Gestart door Metpetergaathetbeter, 07 maart 2013, 17:14:21 PM


Paulogic

Whaaaw... tof busken... Hoe blijft die mooi recht varen zonder kantelen? Sterk stukje techniek denk ik.
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

tof...

rechtblijven > zwaartepunt onder de waterlijn is de enige vereiste volgens mij...

Havoc

Zwaartepunt onder drukpunt. Kunnen alle twee zelfs boven waterlijn liggen. Als ik me goed herinner van een of andere les lang geleden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Dat is daar waar de opwaartse kracht aangrijpt: http://www.boson.nl/bulletin/bulletin-201005-Stabiliteit-Alg.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheepsstabiliteit

Blijkt kennelijk allemaal wat ingewikkelder te zijn dan ik herinnerde...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

In het feuilleton van Kapitein Zeppos is er inderdaad ook een auto die op het water kan varen. Dacht een Renault. Vermits ik heel die reeks op DVD heb kan ik dat, indien nodig, wel eens opzoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Vorig jaar toen we aan de Mosel stonden in Zell zijn er zo een twintigtal Amphicars voorbij komen varen... Blijkbaar bestaat daar ook wel een vereniging van  ;)

rixke rail

Citaat van: Peter op 07 maart 2013, 19:56:54 PM
In het feuilleton van Kapitein Zeppos is er inderdaad ook een auto die op het water kan varen. Dacht een Renault. Vermits ik heel die reeks op DVD heb kan ik dat, indien nodig, wel eens opzoeken.

Neen Peter, een Duits ontwerp. Dat U dat niet weet, als Duitsland-liefhebber !  ;D
Zie HIER.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Was dat geen Trabantje in de serie van Kapitein Zeppos?
Volgens mij is dit ooit eens een quiz-vraag geweest waarom de auto van Kapitein Zeppos eigenlijk niet zou kunnen drijven in het echt. Het antwoord was toen omdat het een Trabantje was en dat dat ontwerp daar niet op voorzien was.

Maar ik kan ook een andere serie bedoelen, ik weet het niet zeker meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Kapitein Nico Stephorst of te kapitein Zeppos heerlijk jeugd sentiment  ;D ;D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15