Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM


SuSke

Complimenten Martin, je weet zeker wel de sfeer op te bouwen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Merci !

Geloof dat ik nu wel tevreden ben. Na alle plank einden te hebben behaneld met een A/I wash en de AK slimy grime heb ik de hele steiger een wash met een A/I mix van zwart, bruin en sepia gegeven gevolgd door een drybrush met een acryl titanium buff dark. Had toen nog niet het idee dat de oude geweatherde houten look er was en de harde randen door het drybrushen zagen er eigenlijk wel eigenaardig uit. Nog maar een wash dan, dit keer met grijs, walnoot en zwart....ben aardig content met het huidige resultaat, nog een beetje een roesttint op de plank einden naast de rails en dan heb ik nog maar 1,2 meter te gaan..zit er over te denken hier maar eens een videootje van te schieten.....








OlivierV

Lekker realistische plankjes!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Dank je !

Met wat subtiele roest tinten op de uiteinden van de planken langs de rails vind ik dit stuk wel af, op naar de volgende 1,2 meter...Tevens een begin gemaakt met mosjes en grassen tussen de klinkers, ok nog geen gras maar dat komt eraan..Plaatje van al de weathering producten die gebruikt zijn op de titanium buff dark acrylic verf en de A/I washes na. Recept voor eerst gebruikte is alcohol met 5ml sepia, 5ml brown and 5ml black Daler Rowney FW acryl inkt. De andere bijna indentiek maar dan met Sennelier walnut and grey en FW zwart. Sennelier is een shellack inkt die constand stevig geschud moet worden. De inkt is we met water te verdunnen maar wat slechter met alcohol, de pigmenten klonteren wat samen, een les voor een volgende mix..






Cozzy

"mosjes en grassen tussen de klinkers" zijn super geslaagd man, top!  :P
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SuSke

Wow Martin, hoe heb je die "mosjes en grasjes" gedaan?  8)
Ik vermoed ook met de elektrostaat, maar dan toch met zéér weinig en specifiek geplaatste lijm (vermoed ik)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Eerlijk gezegd is de eerste stap vrij eenvoudig door wat fine turf burned grass van Woodland tussen de stenen te borstelen en vast te zetten met een zeer dunne matte medium oplossing  ;) Grasjes die komen gaan idd met de electrostaat en een pipetflesje met een 0,5mm nozzle erop..

Peter

Martin, er zijn gewoon heen woorden voor.
Was ik maar al zo ver
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

't Is in elk geval erg geslaagd, dat groen tussen de stenen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Dank u !

Beetje knooj'n met 1 en 2 mm vezels..grasjes tussen de keien..






OlivierV

Gadver, schiet dat niveau hier weer de hoogte in.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krisds

Ik vrees dat menig modelbouwkasseiweg terug onder handen genomen moet worden, de lat ligt iets hoger nu...

Martin Welberg

Och  ;)

Met de volgende show voorde deur eind september ben ik druk bezig met het eindelijk weatherenvan alle gebouwen op Mara Harbor zoals ik het voor ogen heb. Alle plankeindes onderzijden eerst met een alcohol/inkt oplossing aangetipt en bewerkt, schaduwen rond de raampies en langs de cornerposts waarna er een drybrush, bijna whitewashoverheen is gegaan om alles wat zachter te maken. Verder met de mossige groenen aan de onderzijden van de pandjesmet Ammo slimy grime dark..zit watte kijken, valt me wat te groen uit, mischien nog een of ander filter om kleurtjes te blenden..maar welke ?






philippe_007