Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

13erke

#345
Ik heb wat foto's van mijn baan gezet bij "agenda" , ik had ze beter hier gezet, maar te laat[B)]

ysbeer

#346
Marty

Heel heel mooi.[:0][:0]

Wim ysbeer

loebaske

#347
Ewel..... je bent zeeeer goed bezig, je maakt er een fijn werk van....doe zo verder en hou ons op de hoogte met nieuwe prentjes [;)]

rixke rail

#348
Jawel, zeer mooi ! [8D]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#349
Erg mooi, Marty [:0] [:p]
De fotookes van 13erke bij de "agenda" zijn ook niet mis.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

#350
Amaai Marty dat ziet er mooi uit [:0] net echt.
& 13erke je baan is ook inderdaad niet mis, zet je foto?s ook effen hier [;)].

13erke

#351
ik had van een medeforumlid een mailtje gekregen over hoe ik mijn snelheidsborden en andere gemaakt heb , nu die komen van het internethttp://users.pandora.be/spoorgroep/
Hopelijk zijn jullie er ookiets mee [;)]
PS: de foto's van mijn baan staan bij agenda-> ttb 17 sept

Tom

#352
citaat:
Geplaatst door Koen

Desondanks is er een aansluiting voorzien dat ik kan uitbreiden met een modulebaan. Dit is voor dit of volgend jaar voorzien. Alles zal ervan afhangen hoeveel tijd ik kan vrijmaken en hoever de verbouwingen in huis gevorderd zijn. Zodra alle kamers afgewerkt zijn, komt het tweede gedeelte van de zolder vrij en kan ik uitbreiden.

@Koen: Hoe staan de werken er nog mee, hab je al de zolder vrij? [:)]
Kan je eens een foto tonen hoe je die aansluiting gemaakt hebt met op je modelbaan?
Tom

Koen

#353
Marty,

Buitengewoon prachtig en erg nostalgisch [:p]! Heb je de bomen zelf gemaakt? Zeer knap en erg realistisch. Kan je het vervolg hier ook plaatsen. Daar kunnen we zeker nog wat van leren.

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

poco loco

#354
De totale afwezigheid van rollend materieel draagt enorm bij aan die nostalgische sfeer. Blijft dat zo?[}:)]
Ik vind dit prachtig werk!
Groet, luc.

martintje

#355
Dank jullie wel voor de complimenten.
@Koen, de bomen zijn gewoon gemaakt volgens de ijzerdraadmethode, ingesmeerd met kant en klare gipsplaatvuller van alabastine, snel droog en er zit een korreltje in.
Daarna kleine plukjes zeeschuim in van de takjes welke niet goegd genoeg zijn als zelfstandig boompje, kleur spuiten tot ie naar wens is, en dan komt t grote werk, plukje voor plukje een heel klein plukje silflor Laub.
Al is de grote boom wel mislukt hoorde ik van een tuinman, de stam is te  dun in verhouding tot de grote, maar aagzein het hier nog niemand opgevallen is laat ik het ff lekker zo :)
Op Rail geef ik overigens een demo bomenbouw met silflor.

Luc, er zal rollend materieel op komen, maar aangezien ik alle wagens nog moet solderen heb ik nog niet zoveel Materieel, maar dat maakt ook niet uit, er is nog niets aangesloten, alleen af ne toe een profesories draadje om er een duitse 103 over te klaten tuffen om te kijken of alles wel werkt, zou lullig zijn als alles klaar is, en dan blijkt dat alles verkeert is gebouwd, en du niets werkt. [:D]
Maar het is dus de bedoeling dat er Nederlands materieel over gaat rijden van rond 1900, en ik ben gek op verweren dus echt schoon zullen ze niet worden.
Er moeten ook nog veel meer details op die ik her en der nog zal tegenkomen  op beurzen, zoals de handwisselstellers, die missen ook nog

gr
Marty
Mvg Marty

poco loco

#356
Ik heb afgezien van een project in tijdperk I (waalse industrie) vanwege te weinig info, docu, aanwezigheid van rollend materieel in model, enz. Je verwezenlijking tot nog toe verdient alle lof!
Benieuwd naar vervolg, luc.

martintje

#357
citaat:
Geplaatst door poco loco

..........Benieuwd naar vervolg.........



Ik ook [^][:D]
Mvg Marty

nmdsdiesel

#358
Hallo,

ik zit nog volop in de planningsfase maar vond het toch tijd om nog eens een fotootje te plaatsen.

De seinen zijn kleuren afdrukken van onze Gerolf, deze zullen later wel vervangen worden door werkende exemplaren. Heb wel al gemekrt dat er een deel van kan wegvallen wegens niet zichtbaar.

De bomen zijn eigen fabricage (soepele koperdraad vertinnen, DAS-klei en dan maar bevlokken)

De timesaver werkt, de lengte van de uitwijk sporen zijn ietjes langer gemaakt om met de langste lok en wagon te spelen.

Groeten,

Johan

IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

ERVIN

#359
All?? nmdsdiesel, het begin is gemaakt h?, word het een grote baan, en in welk tijdperk?