Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

Break302

Dat van die assen te verplaatsen is sneller gezegd als gedaan, ik heb het juist geprobeerd en ben tot de vaststelling gekomen dat de remblokken aan de antislipband kant dunner zijn dan de anderen.
Dit leid ertoe dan als je ze wisselt de as met de antislipbanden bijna niet meer draait.
Dus dan blijft er over ofwel de antislipbanden verwijderen of assen zonder antislipbandjes vragen.
Trouwens de stroomafname zou zelf zonder de stroomafnemers moeten gaan via de messing blokjes naar de draaistel frame zoals bij het merendeel van de Amerikaanse loks en ook de Brawa loks.
Zo op het eerste gezicht hebben die messing aslagers wel veel spel in hun zitting wat niet echt bevorderlijk is voor goede stroom geleiding.

Jos

Metpetergaathetbeter

eigenaardig van die andere 55's hoor je niet zoveel klachten, schijnbaar is deze op een vrij- of een maandag gemaakt ? ??? :-\

Groeten Peter ;)

ERVIN

Ik heb net de stroomafnemers naar achteren geplaatst , er is wel een merkbaar verschil , het flikkeren van de lichten is nu volledig opgelost , op kruisingen blijft hij het moeilijk hebben , soms gaat de loc er zonder problemen over , op een ander moment toch nog even schokken.

@Break302 ( Jos) ik weet dat jij een decoder-specialist bent , zou het kunnen dat ik ( we) de cv's 54 en 55 eens moeten veranderen??

Break302

De cv 54 = 0 al geprobeerd ?
Als het probleem door de stroomafname komt zal het veranderen in de cv's nietveel uithalen vrees ik.

Jos

D_Loc

Het is me niet gelukt om de draaistellen los te krijgen maar m.b.v. een kleine schroevendraaier en een pincet is toch gelukt de stroomafnemers te verplaatsen. De loc rijdt nu probleemloos over het testbaantje!
Helaas mis ik door de pogingen om het draaistel los te krijgen wel 2 zandstrooiers maar dat neem ik maar voor lief, die dingen zijn toch amper te zien...
Morgen of overmorgen volgt een nieuwe demo van de Loksound, n.a.v. enkele reacties in dit topic heb ik wat aanpassingen uitgevoerd. Daarvan wilde ik eigenlijk vandaag het filmpje maken maar door de slechte stroomafname haperde telkens het geluid (en de verlichting).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

jakke

Zijn het enkel de gelijkstroommodellen die moeilijk rijden of zijn er ook wisselstromers bij ?
Ik heb mijn model bij VB zien kruipen vlug en traag door bochten en rechte stukken zien rijden maar er is geen hapering opgevallen . Misschien heb ik geluk ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

philippe_007

Ik ook Mark, maar de laatsten zullen de besten zijn...

Anarchy

Laten we hopen voor jullie. Alles bij elkaar geteld toch wat probleempjes met deze locs. Zou niet mogen eerlijk gezegd maar ja .. :)

doomslu

Mark, en Philippe, jullie behoren jammer genoeg beiden tot het laatste lot.
Er werd door een klant een probleem vastgesteld aan het printplaatje waardoor de lichten niet naar behoren werkten.
B-Models heeft dan beslist het ganse lot nog eens te testen. Misschien moet zelfs een nieuwe printplaat geplaatst worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sorry hé mannen, het is niet onze schuld en ook niet die van B-Models...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Luc, zijn dat probs met de DC of de AC digitale modellen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

philippe_007

Luc,
liever enkele weken langer wachten en een goede loc ontvangen dan problemen te hebben.
mvg,
Philippe

mark7758

Luc geeft niet. Zal denk ik de zelfde reden zijn dat de 5510,5512,CFL 1812,1817 en zo ook later gaan komen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: argilla op 13 januari 2014, 20:32:01 PM
Luc, zijn dat probs met de DC of de AC digitale modellen ?
Is onafhankelijk van DC of AC. Het betreft enkel een laatste lot.
Ik wacht op uitsluitsel van B-Models, binnenkort.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: mark7758 op 13 januari 2014, 20:43:07 PM
Luc geeft niet. Zal denk ik de zelfde reden zijn dat de 5510,5512,CFL 1812,1817 en zo ook later gaan komen.
Ik denk eerlijk gezegd dat die modellen later zijn omdat ze de 5523 voorrang gegeven hebben.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *