Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

Anarchy

Dank u voor de foto Stephen :) Inderdaad het is wachten tot als Märklin ze in deze versie brengt. Hint voor een setje van 3 of 4 stuks 8)

Jurgen

Citaat van: Anarchy op 07 september 2013, 09:54:33 AM
Dank u voor de foto Stephen :) Inderdaad het is wachten tot als Märklin ze in deze versie brengt. Hint voor een setje van 3 of 4 stuks 8)

Is dat dan nog niet gedaan? Of bedoel je de livrei met computernummer?
In dat laatste geval zou ik zeggen: geduld! Ik weet niet meer dan jij, maar Märklin kennende zal dat allemaal nog wel komen. Ze kunnen nog genoeg varianten maken zoals de Nederlandse en Italiaanse modellen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

die sets zijn er al (maar met stuurrijtuig) eventueel dat stuurrijtuig verkopen bij geen interesse en een ander groen rijtuig van de nog eerdere reeks kopen!

groeten Peter ;)

doomslu

Een 55 kan in principe een sleep M2 duwen, maar er waren zo danig veel problemen dat dat zelden gebeurd is.
Beter is dus inderdaad een gewone stam M2-en te trekken. Als daar 'toevallig' achteraan een stuurstand aanwezig is, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Doch, ik geef toe, een setje gewone M2-rijtuigen zou welkom zijn.

Het is in elk geval een vaststelling dat tot nu toe alle foto's van de 5523 met blauwe streep een trein tonen, samengesteld uit groene M2-rijtuigen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

Citaat van: doomslu op 07 september 2013, 11:29:37 AMHet is in elk geval een vaststelling dat tot nu toe alle foto's van de 5523 met blauwe streep een trein tonen, samengesteld uit groene M2-rijtuigen...

En laat nu juist die groene M2 rijtuigen in Ep.IV uitvoering zonder gele of blauwe banden nog niet gemaakt zijn door Märklin ;) Dat was hetgeen ik bedoelde. Maar zoals jij zei, die komen wel :)

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 september 2013, 11:19:28 AM
die sets zijn er al (maar met stuurrijtuig) eventueel dat stuurrijtuig verkopen bij geen interesse en een ander groen rijtuig van de nog eerdere reeks kopen!

Dat 'kan' niet echt, omdat de rijtuigen in de trekduwsets voorzien zijn van de gekleurde hoeken en de 'gewone' looprijtuigen deze natuurlijk niet hadden. Het is deze versie, zonder de gekleurde hoeken, die we graag zouden willen zien.

bellejt

Marklin 43541 is de set zonder kleurbanden.Trek-duw verkopen en de aparte wagens van de set zijn ook reeds zijn te vinden op internet.

Jurgen

Citaat van: bellejt op 07 september 2013, 12:47:40 PM
Marklin 43541 is de set zonder kleurbanden.Trek-duw verkopen en de aparte wagens van de set zijn ook reeds zijn te vinden op internet.


Die set is de elektrische trek-duw-set, dus met blauwe hoeken.
Zoals gezegd zijn de rijtuigen zonder blauwe of gele hoeken nog niet gemaakt, behalve dan met een oud rijtuignummer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

als ik in detail kijk heb je gelijk.Op de aanvankelijke foto dacht ik dat er geen band was.Maar achter die loc hebben zelfs internationale rijtuigen gehangen.Tot in Luxemburg zelf.En vrachttreinen.Dus legio genoeg om hem natuurgetrouw in te zetten.

dieselfreak

Ik heb altijd al een voorgevoel gehad dat die groene M2 rijtuigen in Tijdperk 4 zonder gekleurde hoeken er nooit zullen komen, net zoals de 1'ste klasse rijtuigen want die zijn er ook nog niet. Ik hoop dat ik mij vergis.
MC

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Citaat van: Peter op 07 september 2013, 14:37:58 PM
Die rijtuigen hebben er wel geweest. Set 43538 van Märklin had drie rijtuigen M2 zonder de gekleurede banden

http://www.2dehands.be/verzamelen/modelbouw-schaalmodellen/modeltrein/set-marklin-43538-m2-%C3%A9poque-160966716.html

Peter, dat waren rijtuigen in Tijdperk 3, daar zijn zelfs 2 sets van gemaakt, één met drie en één met vier rijtuigen. In Tijdperk 4 zijn deze rijtuigen nog nooit uitgekomen, tenzij met gekleurde hoeken.
MC

loco

Inderdaad, deze versie van de rijtuigen zijn nog nooit uitgebracht.
Als Märklin dan ook de versterking onderaan aanbrengt dan zijn ze tegelijk in orde en iedereen gelukkig.

dieselfreak

Citaat van: loco op 07 september 2013, 18:22:15 PM
Inderdaad, deze versie van de rijtuigen zijn nog nooit uitgebracht.
Als Märklin dan ook de versterking onderaan aanbrengt dan zijn ze tegelijk in orde en iedereen gelukkig.

Voor mij mag het een versie zijn zonder versterking want deze werd pas eind jaren 80 aangebracht, mijn interesse in de Belgische spoorwegen loopt van 1955 tot ongeveer 1980, daarna begon de geelzuchtperiode bij de locomotieven en dan waren de mooiste jaren van de NMBS voorbij, enfin zo denk ik erover.
MC

ems

Kan MSM na de 5523-actie dan niet een actie starten voor een set "gewone" groene M2-rijtuigen TP-IV? Met andere rijtuigen heb ik deze 5523 tenslotte nog niet op de foto gezien ;)
Groet, Edwin