Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

rixke rail

'k Heb hem ondertussen al aan het werk gezet ...

5523

Modelspoorse groeten,
Eric

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OlivierV

Hangt daar nu een generatorwagen tussen (wat in principe niet nodig zou zijn bij deze 55)?

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Mooi gedaan!

Ik heb echter geen enkele foto gevonden van deze 55 met iets ander er achter dan groene M2 rijtuigen. Dit bewijst uiteraard niets (gelukkig). Foto's van de gele 5523 met blauwe streep zijn uiterst zeldzaam. Ik blijf hopen dat er ergens een foto opduikt met iets anders er achter...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

#318
Citaat van: OlivierV op 29 december 2013, 18:52:21 PM
Hangt daar nu een generatorwagen tussen (wat in principe niet nodig zou zijn bij deze 55)?

Lijkt mij een pakwagen  :) Correcte samenstelling met M4 begin jaren tachtig

Sicco

Citaat van: doomslu op 29 december 2013, 19:00:01 PM
Mooi gedaan!

Ik heb echter geen enkele foto gevonden van deze 55 met iets ander er achter dan groene M2 rijtuigen. Dit bewijst uiteraard niets (gelukkig). Foto's van de gele 5523 met blauwe streep zijn uiterst zeldzaam. Ik blijf hopen dat er ergens een foto opduikt met iets anders er achter...

Het is makkelijk verklaarbaar. In de tijd dat de 5523 deze kleurstelling had was de loc gehuisvest in Jemelle en diensten met M2 naar Luik-Liers waren de vaste diensten voor deze en andere locs van Jemelle. In die tijd was het voorzien van een alternator voor elektrische voeding niet specifiek bedoeld voor de later bekende treinen via lijn 42, maar was het de bedoeling een nog veel groter aantal diesellocs om te bouwen in het kader van de algemene moderniseringsplannen bij de NMBS, dus voor algemene diensten met moderne rijtuigen. Ja, ooit was het b.v. de bedoeling de HELE reeks 62 om te bouwen! Toen de loc verhuisde naar Kinkempois en dus effectief de diensten ging rijden waar we de blauwe 55's van kennen was zij al blauw-geel. Het ombouwen van locs was toen al gestopt uit kostenoverwegingen, gebrek aan nut en noodzaak en technische beperkingen.
(bron: Vebov-koerier)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

Citaat van: Sicco op 29 december 2013, 19:25:51 PM
Citaat van: OlivierV op 29 december 2013, 18:52:21 PM
Hangt daar nu een generatorwagen tussen (wat in principe niet nodig zou zijn bij deze 55)?

Lijkt mij een pakwagen  :) Correcte samenstelling met M4 begin jaren tachtig

Thx, Sicco !
Is inderdaad een "korte" RIC pakwagen.
De M4 a7D werden pas vanaf 1981 en de M4 B7Dk vanaf 1984 gebouwd.
Filmpje dateert uit 1980  ;).
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

#323
Hier werd eveneens mijn 55-er afgeleverd :).

Met dank aan de ijverige werkers van VB. Het heeft hen bloed, zweet en tranen gekost om dit allemaal nog voor nieuwjaar te verwezenlijken. Dit mag ook wel even gezegd worden.
En natuurlijk ook aan het MSM team, waaronder Luc  ;) voor het toffe initiatief!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Binco

Citaat van: doomslu op 30 december 2013, 09:51:25 AM
Deze morgen geleverd: de 5523 sound.  :D

Ik geloof dat niet Luc!   :P
Met een leuk filmpje kan je alle twijfel weg nemen!  ;) ;D

thor

.... en ik wacht nog steeds op mijn 5523, DCC digitaal, terwijl de sound versies al geleverd zijn !?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

krispy

Hier zojuist mijn DCC sound aangeleverd gekregen :P ::) 8)

Ik ben een blij persoon ( Toch nog een possitief nieuwjaarsgeschenk )

In de namiddag eens op de sporen plaatsen en laten inrijden  :P

Hartelijk dank Kerstman Luc , de redactie en het Vanbiervliet team om dit alles mogelijk gemaakt te hebben en
nog een speciaal dankje richting West-Vlaanderen om alles zo snel mogelijk uitgeleverd te krijgen ( zullen daar waarschijnlijk wel heksentoeren moeten uithalen hebben )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

mark7758

Die komen nu aan de beurt. Zie het Franse gedeelte van het forum.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

argilla

DCC sound hier ook geleverd. Machtige, mooie  Loc en degelijke verpakking.
  Luc, dank voor de geleverde inspanning ! Hopelijk kunnen wij naar de toekomst kijken en misschien een volgende  forum actie ?  :D :P
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

ondertussen ook al getest en gereden . Gaat prima ........behalve F5 5 licht  niet schakelbaar en ook de functies vanaf 12 t.e.m 15 reageren niet.
Ook het geluid staat voor een hardhorige nogal stil, hoor de aankondiging niet echt ( maar hopelijk kan er iemand dat verhelpen met een CV adres /waarde). Voor de rest fijne loc en aan sleepkracht geen gebrek dus een aanwinst zeker en vast . :P :P
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15