Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

zet U neer, pak een pint en tel.......

Gestart door Metpetergaathetbeter, 01 maart 2013, 16:26:56 PM

Kautenbach

ik ga er zondermeer vanuit dat we dit in model gaan zien in Leuven 2014 ;D ;D op die fraaie modulebaan in schaal N, is de hele hal vol, ik tel 8 locs overigens een 301 wagens.. en echt stapvoets gaat het ook niet, met double stock.

ik ben nooit verder gekomen dan een trein van 6 meter lang.. met 3 locs

hoe bedien le zonder problemen de locs in zo'n trein? de klauwkoppelingen zijn stuk sterker, maar komt met zo'n treintje toch wel nauw, en die meneer op het perron, wat doet hij???

PietB

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 maart 2013, 16:26:56 PM
wagons ?
veel, heel veel!
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 maart 2013, 16:26:56 PM
loc's ?
4 totaal, twee dubbele voorop en twee achterop.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 maart 2013, 16:26:56 PM
en let op in de 98ste rode container zouden mogelijk die 5523's zitten die reeds onderweg zijn ! ;D
Niet waargenomen, ging net ff te snel voor mijn oude hoofd.

Jurgen

Het zijn toch 9 locs die meerijden? 3 vooraan, 2 keer 2 ergens tussen de containerwagens en nog eens 2 achteraan de trein.

Het aantal wagons heb ik niet geteld, na een 50-tal was ik de tel al kwijt.  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: bossie op 02 maart 2013, 11:45:57 AM
4 totaal, twee dubbele voorop en twee achterop.
Ik heb ook nog 2 locs halverwege de trein gezien. Is in de USA een vrij normale opstelling, 3 of 4 vooraan, 2 halverwege en 2 aan het eind.

argilla

#19
Heel normaal over de oceaan daar.
In Canada is zelfs een tunnel die spiraalsgewijs omhoog gaat. Als de locvoerder uit de tunnel komt ziet hij zijn achterste wagons in de tunnel gaan.
Dat is pas lang.Schematisch voorgesteld geeft dit


http://farm4.static.flickr.com/3139/2572060979_34ce1a4ba8.jpg?v=1214257679

Daar moet ergens een filmpje van bestaan ( adres weet ik niet) want het is ook al op discovery channel geweest.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

#20
Citaat van: Klaas Zondervan op 02 maart 2013, 11:57:47 AM
Citaat van: bossie op 02 maart 2013, 11:45:57 AM
4 totaal, twee dubbele voorop en twee achterop.
Ik heb ook nog 2 locs halverwege de trein gezien. Is in de USA een vrij normale opstelling, 3 of 4 vooraan, 2 halverwege en 2 aan het eind.
Ik had de moed niet hem helemaal af te draaien, ergens halverwege was mijn pint op, ben naar beneden gegaan en toen ik weer oven kwam met een nieuwe pint, kon ik nog net de laatste 20 wagons en de caboose locs zien.

Begeleidende tekst bij het filmpje:

Wow, thats one monster. I counted and came up with:
3 ES44AC Locomotives
99 Well Platforms
2 ES44AC Locomotives (DPU)
98 Well Platforms
2 ES44AC Locomotives (DPU)
98 Well Platforms
2 ES44AC Locomotives (DPU)
Total of 295 cars and 9 engines.


@Marc: ja dat heb ik een keer op de tv gezien in een Rail-Away uitzending op de Nederland 2.
Indrukwekkend hoor.
grt Piet.

modeltreinbart

het waren er 295 tenzij ik mij een paar mistelt heb omdat ik eens moest drinken.
;D ;D ;D
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ACFI

#22
Citaat van: argilla op 02 maart 2013, 12:02:19 PM
Heel normaal over de oceaan daar.
In Canada is zelfs een tunnel die spiraalsgewijs omhoog gaat. Als de locvoerder uit de tunnel komt ziet hij zijn achterste wagons in de tunnel gaan.
Dat is pas lang.Schematisch voorgesteld geeft dit


http://farm4.static.flickr.com/3139/2572060979_34ce1a4ba8.jpg?v=1214257679

Daar moet ergens een filmpje van bestaan ( adres weet ik niet) want het is ook al op discovery channel geweest.
Dat zijn de Spiral Tunnels aan de Kicking Horse Pass op de Canadian Pacific route van Banff naar British Columbia. Practhige route met prachtige vergezichten. Van de spirals zie je niet zoveel op de trein zelf ( 8)) maar dan toch een beeldeke van op positie 1:


St.
edit: wijziging pad website

evan

Citaat van: vanmiegroet op 01 maart 2013, 22:29:51 PM


Ik hoop dat dit ooit op een modelbaan kan.
Evan, kan je hier eventjes voor zorgen?

Met Branchlines and Backwoods zijn we er mee bezig.  Wel minder wagens natuurlijk ::)
Een nieuwe baan waar goederentreinen van 8 a 10m zouden op gaan rijden :)
Voorlopig is het nog maar enkel Houtwerk en schaduwstation :P

;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Hoe doen ze het toch? Deze week met de verkiezing van de nieuwe Paus, was er nog geen minuut geleden witte rook, en Rik Torfs stond al in de studio bij Jan Becaus, heeft die daar een bed staan of zo?  Die is toch altijd van de partij op tv, moet die nooit boodschappen doen?


Hier 'Ik hoop dat dit ooit op een modelbaan kan' nog geen twee weken later blijkt dat er al een baan in bouw is, en zo zijn er wellicht nog bijzondere gevallen...


Treinen van 10 m lang? serieuze treinbaan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

De baan is al even in aanbouw hoor Rian  ;)

Ik zal er binnenkort ook ns een draadje over opstarten. (Zolang mensen me niet gek gaan verklaren)

;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Citaat van: evan op 17 maart 2013, 11:26:06 AM
(Zolang mensen me niet gek gaan verklaren)

;)

Wij kunnen je moeilijk gek verklaren wanneer je dat al lang bent hé  ;D ;D ;D ;D
(minstens gek van treintjes dan)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter