HAG (voorlopig)niet langer vertegenwoordigd in Benelux

Gestart door Geert SBB 460, 25 februari 2013, 15:32:34 PM

Geert SBB 460

Hallo medespoorders,

Kreeg zonet een brief(jawel,brieven bestaan nog)van de invoerder Benelux van HAG. Men heeft mij aangeschreven omdat ik vroeger wel eens wat wisselstukken bestelde aldaar.
Zoals meerderen waarschijnlijk reeds hebben vernomen is Hag van eigenaar veranderd en zitten ze niet langer in Mörschwil(CH) maar in Stansstad(CH). Het nieuwe Hag is ondergebracht in een holding van electronica en ontwikkelingsberdrijf Polytrona. De naam is veranderd van HAG AG naar HAG Gmbh.
Ik citeer hier even de brief:
"Hag gaat werken met een geheel andere verkoopstrategie met aangepaste inkoopprijzen die de Zwitserse handel weer moet beschermen tegen re-import vanuit de exportlanden."
Wat men hier precies wil mee zeggen ben ik nog niet helemaal uit maar ik heb wel een vermoeden. Ik laat het weten als ik wat meer achtergrond info heb.

Gevolg is dat de invoerder voor Benelux(Keuterman reeds 27 jaar) geen overeenkomst (lees..condities)heeft kunnen bereiken met HAG Gmbh. Wel zou men nog instaan voor wisselstukken maar enkel tegen Uvp prijzen.
Hag is dan wel geen verkoopskannon hier in België en zeker al niet vanwege het eerder beperkte aanbod(op een uitzondering na enkel SBB/BLS) bij ons. Toch vindt ik het jammer als voornamelijk SBB/BLS verzamelaar die, en dit is natuurlijk persoonlijk het gamma en de kwaliteit best wel kan smaken. Internet heeft dat gat qua verkoop weliswaar al een tijdje dichtgereden maar het blijft spijtig dat er geen aanspreekpunt in de Benelux zal zijn. Benieuwd wat de prijzenpolitiek zal worden!
Wordt vervolgd....
Mvg, Geert.