Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

MRdirect en hoe nu verder ??

Gestart door n/a, 13 januari 2006, 18:20:51 PM

n/a

Hallo allemaal,

Zoals het hoort heb ik mij dus netjes voorgesteld in het daarvoor bestemde draadje. Maar nu komt dan toch mijn eerste vraag. Mijn bedoeling is om digitaal te gaan rijden met Mrdirect. Nu heb ik gelezen op de site van mrdirect over een booster. Nu is echter mijn vraag of ik de Ma delta control 6604 ook kan gebruiken op mijn N-baan als booster? Of ben ik toch beter af met een andere booster ? Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk ongeveer 10/15 treinen digitaal aan kan sturen. Is het verder erg moeilijk om het geheel anders zelf te bouwen? En wat voor soort trafo dien ik te gebruiken? Ik weet dat het een hoop vragen zijn maar toch... Ik heb wel al reeds gezocht in het forum maar kan geen duidelijk antwoord vinden. (misschien eroverheen gelezen, dan mijn excuus:I)

mvg
patrick

tonycabus

Funky vragen! Waar is Henk? Ik geloof dat die er meer van weet!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Steven86

Ik ben wel niet Funky, maar hier gaat ie: ja, je kan de delta control 6604 met mrdirect gebruiken. Kijk hier eens voor het aansluitingsschema:

http://www.mrdirect.nl/extras/booster.asp

Het relais hoeft volgens mij niet eens...

Maar 10-15 treinen lijkt me ietsiepietsie te veel voor de delta control als booster. Henk? Klaas?

n/a

Hallo steven86,

Die link kon ik reeds, maar evens goed bedankt voor de aanwijzing! Ik weet dat de delta control te gebruiken is met mrdirect maar gaat dat ook op voor gelijkstroom? volgens mij heeft ma namelijk wisselstroom? En als ik hem zou kunnen gebruiken heb ik dan een trafo nodig en zo ja wat voor? En hoeveeel treinen zou ik dan wel aan kunnen sturen als dit mogelijk is? En ben ik anders misschien beter af met een zelfbouwbooster? Mijn hoofd loopt nog meer vol met meer vragen maar eerst dit maar eens [:D].
alvast bedankt allemaal,
patrick

n/a

Patrick,
Vuistregeltje voor N-treinen is dat ze ongeveer 300-400 mA per stuk gebruiken. Let wel hier zitten forse variaties in. Ga uit van 400 dan ga je niet snel de mist in doordat je teveel van je booster vraagt.
Basis hiervoor is eigen metingen, verder zijn nauwelijks gegevens beschikbaar. Even uitzoeken wat de max capaciteit is van de Delta control. Je kunt je baan altijd splitsen en twee boosters gebruiken (zie daarvoor verder de MR-direct site)
Ter info: in digitaal maak je alleen nog maar onderscheid tussen 2- en 3-rail, digitaal is altijd wisselstroom.
In principe is er geen enkele reden waarom die Ma booster niet zou werken, deze booster geeft naar mijn weten zowel DCC als Motorola protocol gewoon door aan de rails.

Patrick, vaak is het handig op fora zoals deze je vragen enkelvoudig en zo concreet mogelijk te houden, dat vereenvoudigd het beantwoorden aanzienlijk.

n/a

Hallo,

Funky hardstikke bedankt voor je bijdrage daar kan ik zeker wat mee! Kan ik echter de delta control 4f #66045 ook ombouwen tot booster op de zelfde wijzen? En wat de vragen betreft, ik zal ze voortaan per stuk in verschillende draadjes stellen[:)].
mvg
ptrick

n/a

Hallo,

Bovenstaande vraag reeds zelf gevonden op internet[:D]. Je moet ook eerst zoeken he voordat je wat vraagt[:I]. de betreffende delta control is dus wel om te bouwen tot booster.
Allen bedankt voor de reactie`s!

mvg
patrick