Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Nieuwigheden??

Gestart door Peter, 21 februari 2013, 18:16:47 PM

Peter

Vandaag mijn Miba messeheft ontvangen met foto's en veel uitleg, overde nieuwigheden die op de messe in Nürnberg gepresenteerd werden.
Wat Belgische nieuwigheden betreft is het (in de Miba) toch maar karig gesteld.

Buiten twee nieuwe ketelwagens door Van Biervliet en een model van de Antwerpse PCC tram door Ferivan heb ik niets gevonden.
Brelec brengt verlichtingsets voor Duitse loks en universele, aanpasbaar voor andere.

Mischien ook in Belgie inzetbaar: Fleischmann brengt de volledige 8-delige ICE 3, en volledig op schaal (lengte 1/87)


Van een Belgische versie van eei 260 ( reeks 80) zwijgt men in alle toonaarden, zowel over 0 als over H0
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Ik denk dat MIBA zijn doelgroep als lezers niet in België ziet. Naar mijn mening kan je dus niet verwachten dat zij speciaal naar Belgische modellen uitkijken.
Ikzelf ben >50 jaar lezer (abonnee) geweest van dat tijdschrift en heb dat steeds zo ervaren.

Daarnaast is de MIBA een spiegel van de nieuwigheden van de Messe. Ook hier heb ik de indruk dat er niemand plat ligt van wat er voor België op komst is, integendeel.

Erik


doomslu

Het goede nieuws is dat wij er wel actief op zoek zijn naar gegaan. Dus veel BeNeLux nieuws in het volgende nummer van Modelspoormagazine! Nog één week geduld...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Daar kan de MIBA ongetwijfeld een puntje aan zuigen... ;D

Erik

Peter

CiteerDaar kan de MIBA ongetwijfeld een puntje aan zuigen...

Ieder zijn mening :) Ben al sinds 1962 trouwe lezer/abonnee van de Miba en dus zeer tevreden.
Toch is mijn indruk dat het dit jaar minder is (ook de Duitse modellen)
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Die ICE van Fleischmann lijkt mij wel wat , bedankt voor de vermelding Peter. ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Citaat van: doomslu op 22 februari 2013, 11:04:03 AM
Miba, wat is da?  :o  ;D

Een niet al te propere kleine Marie...?

Erik

Jurgen

Tja, Miba is Duits, MSM is Belgisch. Logisch dat het zwaartepunt bij beide magazines anders ligt.

Voor de Duitse liefhebbers is Miba beter dan MSM, voor de Belgische is het omgekeerd. Daarom is Miba nog geen slecht magazine. De Duitsers kunnen hetzelfde denken over MSM hé.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik maakte maar een grapje hoor.  ;)

Ik lees ook Miba.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Weet ik wel Luc, mijn reactie was eerder naar Peter bedoeld omdat die het vreemd vond dat er weinig Belgisch nieuws te lezen was in Miba. Dat is logisch omdat Miba ook Duitsgetint is en in Duitsland worden uiteraard vooral Duitse modellen verkocht.

Hoewel, mijn handelaar heeft me eens verteld dat de Duitsers zot zijn van onze groene Belgische modellen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

eve

Ze noemen ze zelfs "Kartoffelkäfer"...

Erik

Peter

Had dit ook niet als negatief begrepen.

Wat me wel opvalt: veel van de nieuwigheden zijn voor modene banen (loks, wagen, auto's, gebouwen enz. Stoomloks worden eerder uitzonderingen (behalve uiteraard Weinert, Micro-Metakit enz.
Zelfs mijn droomlok die door Roco zou gemaakt worden is ....uitgesteld, namelijk de baureihe 85 (het oude Märklin/Trix model is een gedrocht en al vele jaren op de markt)
Als troost heb ik enkel de Liliput baureihe 75 (ook een Schwarzwaldlok.)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ik heb ook de indruk dat de fabrikanten dit jaar voor het echt wel héél moderne materiaal kiezen en daarbij zelfs TP IV en V even uit het oog verliezen.

Maar is dat slecht? Neen toch, zo hebben we ook eens ademruimte om te sparen, want geef toe, hoeveel modellen hebben we afgelopen jaren niet moeten laten staan wegens geld- en plaatsgebrek.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbaanHO

Wanneer ik de aangekondigde nieuwigheden bekijk zit er voor mij weinig of zelfs helemaal niets tussen dat mijn interesse kan wegdragen.
Mijn portemonnee zal dit sabbatjaar toejuichen. Tenzij er natuurlijk een aantal reeds lang aangekondigde modellen eindelijk op de markt zullen komen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be