Brawa 1190 overweg

Gestart door Peter, 20 februari 2013, 12:59:00 PM

Peter

Ben al vele, vele jaren in het beit van een viertal Brawa overwegsetjes (1190) die al die tijd ongebouwd in hun verpakking hebben liggen "slapen??"
Tot nu heb ik steeds mijn Viessmann model "tijdelijk" op mijn baan gehad, maar die prutsen moeten eindelijk verdwijnen. (diep ademen en die dingen vallen uit elkaar, en soms funktioneren ze, soms maar half, soms niet)
Daarom zou ik "eindelijk" die van Brawa eens willen monteren (geduldwerkje) in op mijn baan zetten. Doch de aandrijving van Brawa is me veel te luid.
Wat zou ik er het beste onder zetten, om ze realistisch te laten openen en sluiten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ja, een servo zou waarschijnlijk de beste oplossing zijn. Ik heb echter nog een probleem. Vermitse die sets de eerste uitvoering van Brawa zijn, worden de slagbomen normaal (horizontaal) verbonden met een dun staaldraadje)met een scharnierende hendel die door de plaat naar de motorische aandrijving onder de baan  gaat.
Ik moet dus nog een oplossing vinden om van de slagboom rechtstreeks naar een aandrijving te kunnen gaan (zal morgen het plannetje proberen te kopieren)
Dan is het wat duidelijker.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

geheugendraad? volledig geruisloos...