Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Magere opbrengst van een weekje Nederland

Gestart door Peter, 17 februari 2013, 14:08:09 PM

Peter

Drie foto's is al wat ik heb (van treinen althans) na een weekje op de Veluwe, ongeveer halfweg tussen Arnhem en Aperldoorn.

Twee foto's genomen woensdag 13/02/2013 in het station van Apeldoorn.
Een Sprinter en een ??  Blijkbaar komen daar meer "niet NS' treinen dan de normale NS trein (in de verte stond een 1700 en een DDM reed net weg toen ik op het perron kwam.

En een foto van de normaalsporige museumstoomlijn die net achter het vakantiepark liep, namelijk de lijn van Loenen naar Apeldoorn, helaas niet in gebruik in de winter. Nu enkel heel in de verte twee rijtuigen of goederenwagens,
en voor de rest BITTER koud

Normaal wordt hier met een baureihe 23 stoomlok (is me verteld) gereden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bruno

De rode trein is een D-GTW van Arriva; sinds 9 december 2012 hebben zij diverse spoorlijnen in NL overgenomen, waaronder Tiel - Arnhem, Arnhem - Winterswijk, Winterswijk - Zutphen en Zutphen - Apeldoorn. Verder rijden ze eveneens sinds 9 december tussen Zwolle en Emmen met blauwe elektrische GTW's en al reeds sinds 2005 op alle noordelijke lijnen en sinds 2006 op Dordrecht - Geldermalsen.

Tussen Apeldoorn en Dieren, de spoorlijn van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij, wordt onder andere met de Baureihe 23 gereden, maar ze hebben nog veel meer materieel; http://www.stoomtrein.org/collectie/index.html

vanmiegroet

Dat stelletje op de 2de foto is een gemoderniseerde sprinter.
Die werden gebouwd in de jaren '80 als ik me niet vergisde
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer