Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

TBCédric

Alléé nog eens wat tijd gemaakt voor 2 wisseltjes te plaatsen. Is niet veel maar het is wel iets.  ;)  ;D  8)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

#106
Citaat van: LS Models op 18 maart 2014, 21:39:02 PM
Alléé nog eens wat tijd gemaakt voor 2 wisseltjes te plaatsen. Is niet veel maar het is wel iets.  ;)  ;D  8)

Ondertussen liggen er al 4 van de gewone wissels en 1 engelse wissel, de 2de engelse wissel is reeds bedraad en ligt op zolder.
Ik ga mij deze vakantie hoofdzakelijk bezig houden met studeren, pauzes gebruik ik dan om nog wat schelletjes kurk te snijden en al wat rails te schilderen (verweren). Zo geraakt het tijdrovende voorbereidende werk ook op tijd en stond klaar.

Groet,
Olivier

edit: de schellekes zijn wel geen rondjes meer, maar gewoon rechthoekjes nu...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Je kan de schelletjes kurk ook vervangen door dik golfkarton of zelfs isomo...
Ik vind de "schellekes" nog altijd ballastverspillend/gewichtverhogend en arbeidsintensief.

Bovendien moedigt het bepaalde forumleden/leveranciers van de kurken aan om nog méér rode wijnte gaan drinken,kwestie van vraag en aanbod!  :D :D :D

;)

OlivierV

Gisteren nog wat aangemodderd...

BAK2

't Geheel

BAK4

BAK4

Gisteren na het examen nog eens de tijd genomen om nog wat aan de baan te werken want het was weer een eeuwigheid geleden. Bak 2 en 4 zijn voorzien van de meeste van hun rails.

Ook is er overal test gereden om te zien of de wisselpolarisatie goed is (zonder schakelaartje, voorlopig eventjes kabeltje op de juiste ringleiding hangen). Dat gaat allemaal goed alleen hebben sommige locs last van een kortsluiting op de Engelse wissel van deze bak waardoor ze stilvallen, andere waaronder de 20's rijden er probleemloos over.

Nu nog wat schellekes snijden als ik tijd vind en dan kan er binnen kort van links naar rechts gereden worden en dan moet er eens iets bedacht worden voor de wissels, motortjes of zelf iets fabriceren.

Groet!

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Let op dat ze in haar vingerkes niet snijdt als je haar schellekens laat snijden,zoiets bevordert een relatie niet!  ;D

;)

Chrisrail

#110
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Ziezo, binnenkort kan ik eens de volle 6 meter afrijden ... (nog wat kabeltjes aan de ringleiding solderen ...

Straks sporen aan de ringleiding aansluit en tijd voor een testritje van links naar rechts?
Misschien wel ja, het zal alleszinds geen kwaad kunnen en het is dan toch weer een mijlpaal.

Niet alle sporen liggen er al, namelijk het spoor naar de laadramp en de 2 opstelsporen naar links missen nog (de rails daarvoor ontbreken uiteraard  ook nog). Dus 't zal weer eventjes sparen worden eer we verder kunnen. Sporen aanleggen heb ik eventjes geen zin meer in, ik denk dat ik eerst de perrons in ruwe vorm zal aanleggen en nog wat ballastwerken zal gaan verrichten.


Groet,
Olivier !
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

goed bezig Olivier, ik wist niet dat jij vroeger misdienaar geweest was !  ;D

Groeten Peter ;)

PeterC

Inderdaad goe bezig!  Blijkbaar werp je al je gewichten in de schaal  ;)
Groetjes, Peter


Stieven76

Dat gaat ineens ook wat vooruit  ;D Goed bezig.

ps; bedankt voor je sms  ;)

OlivierV

#115
Alvast bedankt voor de lovende woorden.

@Stieven, graag gedaan dat smsje!
@Peter, misschien dat de baan ooit als ze dan ooit klaar geraakt eens kan staan pronken op een opendeur van AMSAC?
Eerste testrit met HLE2024 en 4 i6 rijtuigen in C1 livrei.

https://www.flickr.com/photos/oliviervleminckx/14077182942/

Ondertussen wat kunnen testrijden met enkele verschillende locs, alles is goed bevonden en de korte kortsluitingetjes aan de Engelsmannen zijn ook makkelijk op te lossen met op sommige hoekjes wat stukjes rail weg te vijlen.

Hier nog wat prenten van de testritten met de verschillende treintjes.

212.183 met collitrein

Collitrein in aantocht


5950 & 2024

HLV 25.002 op weg naar Bellevue

Testrijden met van alles

Nu is het weer eventjes genoeg want er zitten op school nog 2 projecten aan te komen en daarna examens en dan is mei ook nog eens een drukke maand wat betreft feestelijkheden, moet zo nodig eens wat beter leren plannen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ik volg in stilte... . Ziet er wel al een mooi geheel uit.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

in Oktober hebben wij terug een dag dat je kunt exposeren !   :-\
Groeten Peter ;)

OlivierV

Ik denk er eigenlijk aan om te stoppen met de bouw van deze baan, het is me te groot en ik kan het thuis toch nergens opzetten. Misschien bricoleer ik nog wel iets voor thuis, maar de studies en andere zaken krijgen wat mij betreft voorrang op alles.

'k Zou begot ook niet weten waar ik een modelbaan van ongeveer 8 meter lengte (met spiralen) moet onderbrengen nu en later.

Mijn rails haal ik wel van mijn modules af en de modules zelf, daar zie ik nog wel mee wat ik er mee doe.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

Olivier, dat je studie voorrang krijgt op alles is een wijs besluit, wat die andere zaken zijn die ook voorrang krijgen weet ik niet, maar als dat betekend dat je deze hobby tijdelijk in de koelkast zet, wel dat is jou beslissing, jammer want de opbouw ziet er goed uit.
Succes met de studie.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154