Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Mattias

Knap werk zeg!!
Beiden dikke proficiat..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

TBCédric

Olivier,

Wat een vordering man! Heb veel respect voor wat je in zo'n korte tijd, budget en plaats hebt gemaakt.

Men ziet zo dat de jeugd toch nog wat in zijn mars heeft.  8)  ;D  :P

Het spuitwerk met/van Stephen heeft zijn vruchten afgeworpen.

Wou vragen of er nog (blanke, geen matte) vernis op de loc kwam maar staat al in uw to-do lijstje.  :D

Ik volg in stilte verder en het is toch wel telkens genieten van de grote stappen die je maakt! Ik wou dat ik al zo ver zat.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

#527
Bedankt heren voor de positieve commentaar, ben zelf ook blij met de loc.

Eerste zin op het to-do lijstje = loc voorzien van een laagje vernis, zal mat zijn hoor. ;) (enfin de uiteindelijke laag, eerst nog een laagje blinkend voor de decals er op komen).

Ik kon de loc gerust hier alleen thuis voorzien hebben van kleur maar Stephen stelde het voor om het bij hem te komen doen toen ik wat info vroeg ivm verf en kleuren en het spuiten. Bijgevolg naar ginder na de kap thuis ontvet te hebben. 't Spuitwerk zelf heb ik zo goed als allemaal zelf gedaan met Stephen zijn airbrush. Vooral bij het afplakken, wat geen simpel klusje is op zo'n stomer heeft Stephen wat geholpen, alsook goede spuittips gekregen. :)

=> Bijgevolg zou ik mij wel aan meerdere ombouwprojectjes durven wagen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

't Is in elk geval erg mooi gedaan. Wel zonde dat die verlichting niet wil ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stieven76

Knap gedaan hoor Olivier! Mooie loc!

OlivierV

#530
Citaat van: Gerolf op 26 augustus 2015, 11:09:43 AM
't Is in elk geval erg mooi gedaan. Wel zonde dat die verlichting niet wil ...

Komt nog wel een keertje in orde, maar heb het voorlopig maar even gelaten voor wat het is.

Hier zie: lekker doorstampen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Wat heeft die loc een heerlijk onmogelijke vormgeving, prachtkar zeg! Die verlichting krijg je vast wel een keer voor elkaar, 1 ledje voor 1 achter toch?

OlivierV

#532
Citaat van: Floris op 26 augustus 2015, 21:48:27 PM
Wat heeft die loc een heerlijk onmogelijke vormgeving, prachtkar zeg! Die verlichting krijg je vast wel een keer voor elkaar, 1 ledje voor 1 achter toch?
Jups, eentje voor en eentje achter, de leds zitten er in, echter diegene die achteraan zit heeft aan de soldeerbout geplakt, daar komt niks uit, die voorin heeft gebrand, maar ik bleef alsmaar kortsluiting krijgen door de lakdraadjes die naar de leds lopen, vandaar heb ik ze maar van de moederkoek afgezonderd. Zo'n witmetalen kap is goed voor het gewicht en de trekkracht van de loc, maar voor het inbouwen van verlichting kan het voor enige kopbrekers zorgen.

Ik hoop in ieder geval de verlichtingsuitgangen door de kortsluitingetjes niet verprutst te hebben op mijn decoder.

Daarnet de link vergeten plakken.

https://www.youtube.com/watch?v=E-crVAbkMmw
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Olivier , wat ik net een beetje jammer vind , is het teveel aan soldeer op de bovenste portiek van de bovenleiding.
Je moet echt eens kennis maken met soldeerlolie , dit werkt echt goed en vermijd je een teveel aan soldeersel op de bevestigingunten.
Groetjes.
Claudio.

Anarchy

Welke rijdraden ga je gebruiken om 70cm te overbruggen?

OlivierV

Citaat van: C.B. op 27 augustus 2015, 09:31:58 AM
Olivier , wat ik net een beetje jammer vind , is het teveel aan soldeer op de bovenste portiek van de bovenleiding.
Je moet echt eens kennis maken met soldeerlolie , dit werkt echt goed en vermijd je een teveel aan soldeersel op de bevestigingunten.

Klopt, dit moet nog wat opgepoetst worden, bij dat portaal op 2 poten is het wel erg extreem...

Citaat van: Anarchy op 27 augustus 2015, 21:58:23 PM
Welke rijdraden ga je gebruiken om 70cm te overbruggen?

Zelf fabriceren van 't een of 't ander. ;)

Even weer wat anders dan de Type 99. Dit stuk van de baan heeft nu zijn eerste laagje grijs over zijn rotsen gekregen. Wordt uiteraard nog bijgewerkt want het is nog niet overal zoals ik het graag hebben wil. Het zwart verdient niet te veel aandacht, daar komt toch begroeiing op.

De rest van de baan kreeg op de rechte module ook al een laag bruin als ondergrond voor begroeiing.
Tevens werd er een stuk spoor van wat ballast voorzien.

De bovenleidingsportalen zijn weer voor onbepaalde duur van de baan verdwenen omdat deze ook nog dienen geschilderd en verder opgepoetst te worden. Ook zou ik ze niet graag beschadigen door werken naan de baan.

Het plan is in ieder geval om dit linkse deel al wat verder af te werken, 'k heb het voorlopig even gehad met brute bouwwerken aan de baan.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krisds

Wat een prachtlok die 99. Werd die ook gebruikt niet gebruikt voor het opduwen? Welke primer en welke kleur groen heb je gebruikt?

modelbaanHO

Je baantje wordt mooi Olivier.
Fantastisch om zo'n lange trein te zien rijden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Citaat van: krisds op 28 augustus 2015, 20:48:12 PM
Wat een prachtlok die 99. Werd die ook gebruikt niet gebruikt voor het opduwen? Welke primer en welke kleur groen heb je gebruikt?

Vallejo primer in den airbrush.
Groen = Vallejo panzer aces serie, nummer 308, komt zeer goed in de buurt van het nmbs-groen.
Zwart is zwart, eveneens vallejo model air, dus kan je rechtstreeks in de airbrush gieten.

@Luc, bedankt, is zeker leuk als je zo zonder geforceerd over te komen een trein van 7 rijtuigen kan laten passeren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krisds