Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Type 29 komt komende week naar Brugge voor groot onderhoud

Gestart door mvdr1, 02 februari 2013, 12:12:32 PM

Jurgen

En meteen weten we ook dat er in Steenbrugge een nieuwe museumbewaarplaats zal komen.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Jurgen,

Er komt helemaal geen nieuwe museumbewaarplaats in Steenbrugge.  Het is de oude (maar in goede staat verkerende) loods die door INFRABEL werd gebruikt.
Leuven moet worden leeggemaakt VOOR dat het materieel in Schaarbeek, Oostende en Treignes onderdak kan vinden.  Steenbrugge en saint Ghislain zullen tijdelijke bewaarplaatsen worden.

Roland

ronny-vdv

Moeten de vlampijpen nu al vervangen worden ?
Werd dit niet gedaan in Meiningen ?

Mvg,

ronny-vdv

PeterVG

Zou best kunnen maar het is nu eenmaal een stoomloc en onderhevig aan heel wat keuringen.

In ieder geval ben ik heel blij dat men gekozen heeft om de 29 volledig onder handen te nemen. Er was sprake dat de 29 in de motteballen ging ten voordele van de type 12. Gelukkig niet dus want ik zie veel liever een type 29 bollen dan de type 12. Allebei zal financieel niet haalbaar zijn vrees ik.

Jurgen

Citaat van: rgp op 02 februari 2013, 14:28:30 PM
Jurgen,

Er komt helemaal geen nieuwe museumbewaarplaats in Steenbrugge.  Het is de oude (maar in goede staat verkerende) loods die door INFRABEL werd gebruikt.
Leuven moet worden leeggemaakt VOOR dat het materieel in Schaarbeek, Oostende en Treignes onderdak kan vinden.  Steenbrugge en saint Ghislain zullen tijdelijke bewaarplaatsen worden.

Roland

Ah, ok. Zo had ik het niet begrepen uit het artikel, maar journalisten en correcte berichtgeving gaan niet altijd samen hé.  :D
Mvg, Jurgen

the_gold

Er werd gezegd dat niet al het materieel in de 2 musea kan komen, En er komt ook museumaterieel uit HSP... Wat gebeurt daar eigelijk met de site?
Al het materieel die ' over ' schiet na de inhuldeging van de musea's zullen deze dan in Brugge en Sint Ghislain komen te staan?

tt4403

Er staat wel een foutje in het artikel, de overbrenging vond op 25 januari reeds plaats.

dgrr57

Citaat van: the_gold op 03 februari 2013, 12:14:58 PM
Er werd gezegd dat niet al het materieel in de 2 musea kan komen, En er komt ook museumaterieel uit HSP... Wat gebeurt daar eigelijk met de site?
Al het materieel die ' over ' schiet na de inhuldeging van de musea's zullen deze dan in Brugge en Sint Ghislain komen te staan?

B-Cargo

Wat in bovenstaand lijstje staat werd al volledig weerlegd op een ander forum  ;)  de tijd zal uitwezen waar en wat bewaard zal worden! hopelijk kan zoveel mogelijk materieel ergens een plaatsje krijgen, tenminste als het nog te redden valt.

groetjes,

rixke rail

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 februari 2013, 23:25:22 PM
http://www.focus-wtv.tv/video/laatst-rijdende-stoomlocomotief-krijgt-opknapbeurt-brugge

groeten Peter ;)

Hoor ik daar nu vertellen, dat de 29.013 in Trainworld opgesteld wordt ?  ???
Het stoort mij énorm, dat dat journaille niet eens de tijd neemt om zich grondig te informeren !   :-\
Staan zij zodanig onder tijdsdruk ? Check, double-check, re-check ...  :-X
Noem mij gerust een ouwe zeur :'(, maar informatie op TV, zelfs lokaal, moét correct zijn ...   >:(
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Heb je goed gehoord Eric. Ik heb er eens mee gelachen en trek er mij verder niet veel van aan. Maar je hebt wel gelijk dat het correct zou moeten zijn.
Mvg, Jurgen