ik dacht 1187

Gestart door Metpetergaathetbeter, 29 januari 2013, 22:43:07 PM

Metpetergaathetbeter

Weet iemand of de resterende reeks 11 die moederziel alleen achterbleef in Merelbeke of die buitenstaat en fotograafbaar is ?

Groeten Peter ;)

Anarchy

Die staan afgesteld te Stockem

Metpetergaathetbeter

er is er één achtergebleven (1187 ?) voor bezichtiging mogelijkse klanten, en of hij fotografeerbaar was in Merelbeke ?

groeten Peter ;)

OMC

Ik vermoed dat de 1187 en de 1203, die beiden als "toonzaalmodel" in Merelbeke achterbleven daar wel achter slot en grendel zullen staan om beschadiging te vermijen (lees: graffiti, diefstal van onderdelen, ...) De rest van beide reeksen staat in Stockem, al is de vraag of ze daar fotografeerbaar zijn.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ward

Vandaag nog in Merelbeke geweest en deze staan inderdaad nergens buiten.
Kzal het eens vragen waar ze ergens staan als ik het niet vergeet :)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

itchy

Citaat van: OMC op 30 januari 2013, 12:54:53 PM
Ik vermoed dat de 1187 en de 1203, die beiden als "toonzaalmodel" in Merelbeke achterbleven daar wel achter slot en grendel zullen staan om beschadiging te vermijen (lees: graffiti, diefstal van onderdelen, ...) De rest van beide reeksen staat in Stockem, al is de vraag of ze daar fotografeerbaar zijn.
Wellicht niet. Stockem is een immense atelier waarvan nu slechts minder dan de helft gebruikt wordt door de AT. Het overgrote deel is volledig gestript op de sporen na; hier stonden tot voor enkele jaren een hele resem 52/53/54 opgesteld, ik vermoed dat op deze plek nu de 11jes en de 12en staan.  Dus, als je door één van de vele gaten in dat deel van het atelier kruipt, zijn ze wél fotografeerbaar ;-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

dank maar de vraag kwam van een Nederlander (beneluxsp.forum) en die was vooral geïnteresseerd in de achtergebleven reeks 11 in merelbeke om die op de gevoelige plaat te zetten !

Groeten Peter ;)

OMC

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 januari 2013, 19:46:12 PM
dank maar de vraag kwam van een Nederlander (beneluxsp.forum) en die was vooral geïnteresseerd in de achtergebleven reeks 11 in merelbeke om die op de gevoelige plaat te zetten !

Groeten Peter ;)

Dat zet hij maar best uit zijn hoofd  :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Anarchy

De reeks 11 staat niet in Stockem AT maar gewoon buiten in de bundel vlak naast de L162 samen met de reeks 12.

ward

De 1187 staat inderdaad binnen voor potentiële kopers in de werkplaats van Merelbeke.
Kheb horen zeggen dat ze een vraagprijs hadden van 250.000 EUR / stuk  :o

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

Even wat laat ward, bedankt voor je reactie, heb trouwens gehoord dat er laatst vorig (of reeds vroeger) gedurende de nachtelijke uren 2 historische (stoom)locs arriveerder, vernam dit via de vrouw van de rangeermachinist die toen van dienst was(helaas niet echt geinteresseerd in dat soort dingen, en ook geen info langs deze weg), weet jij iets meer ?

Groeten Peter ;)

ward

Hey Peter,

daar heb ik geen idee van..
Ik was toen allesinds nog in opleiding,
en heb er nooit niets over horen zeggen ook..  ???

Grtz,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--