Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij BLS Cargo North

TBCédric

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Het laatste deel maar ook het moeilijkste is de wisselstraat richting antwerpen-centraal. qua wissels en bovenleiding een hel.

wisselstraat by modeltrainho, on Flickr

wisselstraat (2) by modeltrainho, on Flickr

wisselstraat (3) by modeltrainho, on Flickr
Voor de seinen, henckers of b-models?

sein by modeltrainho, on Flickr

bolle neus

Voor de belgische seinen moet je zeker ook eens gaan kijken bij de seinen van Staf De Meester - pareltjes en zéér uitgebreid assortiment. Google staf de meester en dan aanklikken de eerste suggestie die je krijgt:  catalogus belgie-belgique-belgien.be staf de meester.  De moeite  ;)
Etienne

TBCédric

een euro duurder maar zoveel meer mogelijkheden en reliteit. heeft er iemand ervaring met deze seinen?

bolle neus

Op mijn baan heb ik op dit ogenblik een 10-tal seinen van Staf van hoofdseinen met bakens en verlichte snelheidscijfers tot voorseinen en rangeerseinen.  Staf maakt de seinen helemaal naar 'la tête du client' zoals het nummeren van de seinen - de seinplaten met ronde of vierkante hoeken.... - je kan het niet bedenken of Staf heeft er een oplossing voor.  Ook het leveren van de seinen is voortreffelijk Staf spreekt een plaats af - station - of desnoods bij je thuis en hij test de seinen nog eens uitvoerig.  Ook in mijn modelspoorwegclub De Pijl zijn er banen uitgerust met seinen van Staf zowel in HO als O een streling voor het oog en de baan.  Een absolute aanrader en een sympathieke man met een groot treinhart.

Etienne

TBCédric

TBCédric

Woensdag de bakkies gemaakt en ze op het internaat afgezet. De mdf-platen staan er nog los op maar die komen er vast op te liggen. De poten zijn met vijzen tegen de modules 'geplakt'. De poten zijn dus afneembaar moest ik ze bijvoorbeeld naar huis moest meenemen tijdens de grote vakantie of dergelijke.

het bakkie
by Tren di Cédrico, on Flickr

de bakkies
by Tren di Cédrico, on Flickr

de module bak by modeltrainho, on Flickr
materiaal is vuren de afmeting is 2.2 x 10 cm.
De bakkies zijn 122 x 91.5 cm. en de hoogte is 103. ?? cm.µ

groeten cedric

TBCédric

De plannen van het gebouw zijn al aangekomen. Wel in pdf bestand dus voor de papieren versie is het nog een tijdje wachten.

TBCédric

tsjoektsjoek

Hey Etienne bedankt voor je tip,  ikzelf heb een paar fraaie seinen van Heinckes staan maar ik ga je advies zeker volgen.....
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Mattias

Een tip: leg krappe wissels, bij de uitrit naar Antwerpen toe. In het echt vlieg je ook van je bestuurdersstoel, als je kop 40 door de wissels gaat..  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

TBCédric

Citaat van: Mattias op 31 augustus 2013, 11:24:37 AM
Een tip: leg krappe wissels, bij de uitrit naar Antwerpen toe. In het echt vlieg je ook van je bestuurdersstoel, als je kop 40 door de wissels gaat..  ;D

Heb al een paar rijtuigen zien wiebelen. zijn die dan zo krap?