ROCO 2013 de "Neuheiten" PDF

Gestart door eve, 17 januari 2013, 12:17:50 PM

eve


amibo

Die stoomlocomotief serie 26 is interessant, maar waarom hebben ze niet voor de kuiptender gekozen ?
Op oude foto's zie ik ze bijna alleen maar met een kuiptender...

Peter

Volledig met je eens. De Franse invoerder zal blijkbaar niet de juiste info aan Roco doorgestuurd hebben.
Als iedereen nu eens een amiltje naar Roco zend, en de mensen van MSM proberen die van Roco  (op de messe in Nürnberg) te overtuigen, kan het mischien ....nog aangepast worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

B_Modelbouw

Er zit zelfs een foutje in het eersteklasse ÖBB rijtuigen die in 2011 deel uitmaakte van de Benelux-stam.
(Toen er nog treinen tussen Brussel en Amsterdam reden  >:( )

Het NS-Logo moet onder het derde venstertje zitten (eerste venster onder de Gele lijn van de klasse aanduiding).
Hopelijk kunnen ze dit nog rechtzetten.

In ieder geval bij mij rijdt deze stam al een tijdje rond  ;)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Jurgen

Heeft er iemand info over het type 26? Inzetperiode, reizigers- of goederendienst en alle mogelijke andere info. Ik heb al gezocht, maar kom behalve veel foto's alleen maar info over de elektrische "type" 26 tegen.
Op de site van Rixke heb ik ook wel iets gevonden, maar dat ging eerder over de Belgische stoomlocs in het algemeen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

volgens iemand op drehscheibe zouden er nog fouten inzitten in die Type 26


1. Das Führerhaus der belgischen 26 hatte im Dach die seitlichen Lüfterreihen
und kein Dachaufsatz.
2. Alle belgischen 26/52 hatten Barrenrahmen und kein Blechrahmen wie das Roco
Modell, aber man kann ja den Br50 Rahmen nehmen.
3. Eigentlich müssten die Leitung links unten am Kessel verkleidet sein.

Das die Lok mit einen 2/2 T26 Tender kommt ist richtig, es liefen genug 26
mit diesen Tender.

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Decapod

Er hebben heel wat 26'ers rondgereden zonder badkuip hoor. Foto's genoeg in de boeken van Delie en co.

Volledige info over inzet, periode en allerhande specificaties vind je in 'Vapeur en Belgique' ofte 'De Bijbel' van Dambly.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

mark7758

En de modellen in de catalogus zijn photoshop modellen. Dus nog niet de echte. (Is ons verteld door de NL vertegenwoordiger.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Citaat van: Decapod op 21 januari 2013, 12:41:02 PM
Volledige info over inzet, periode en allerhande specificaties vind je in 'Vapeur en Belgique' ofte 'De Bijbel' van Dambly.


Tja, in't Frans...  :(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Citaat van: mark7758 op 21 januari 2013, 12:54:18 PM
En de modellen in de catalogus zijn photoshop modellen. Dus nog niet de echte. (Is ons verteld door de NL vertegenwoordiger.)

Dit kun je inderdaad mooi zien...  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janjozef

inderdaad in het frans, maar is niet echt moeilijk om te lezen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

PeterVG


Dat de CFL 1604 uitkomt vind ik heel tof.
Er staat wel "sonderserie" bij vermeld.
Zou die daardoor enkel in Luxemburg te koop aangeboden worden?

doomslu

Citaat van: PeterVG op 21 januari 2013, 18:32:15 PM

Dat de CFL 1604 uitkomt vind ik heel tof.
Er staat wel "sonderserie" bij vermeld.
Zou die daardoor enkel in Luxemburg te koop aangeboden worden?
Misschien...  :D ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Nee. De oplage's worden veel kleiner.
Er wordt gesproken dat oplage's van de modellen van 500 naar 200/300 stuks gaan. Daardoor is de oplage direct al gelimiteerd.
(Ook deze info komt van de vertegenwoordiger.)

Maar we zullen zien in Nurnberg.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Ze mogen gerust de Belgische museumversie ook eens produceren. De prijs valt in ieder geval mee voor een oplage van amper 200/300 stuks.
Ik weet het, Märklin heeft dit enkele jaren geleden reeds gedaan als exclusief model.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.