Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Berichten verwijderen onmogelijk maken ?

Gestart door Ludwig, 15 januari 2013, 12:40:04 PM

PietB

Citaat van: janjozef op 16 januari 2013, 13:59:25 PM
veel gebeurd het niet waarom er dan drukte over maken.
Nou daar kun je ook anders tegen aan kijken.
Ik vind dat heel simpel om er wel aandacht aan te besteden en wel om de volgende reden.
Je hebt een forum omdat dat informatieve waarde heeft.
Als er in een draadje ineens hiaten gaan ontstaan, dan is dat op zijn minst voor de lezer vervelend.
Maar ook de informatieve waarde wordt dan kleiner.
En het is bekend als fora niet duidelijk of transparant zijn lopen de gebruikers weg of is de aanwas van nieuwe gebruikers significant minder.
En dat willen we toch niet?
En nou kun je natuurlijk iemand bannen, maar dan is het incident wel gepasseerd.

Dus denk ik dat er naar een voor iedereen acceptabele oplossing gezocht moet worden.
Ik weet ook dat Luc (en zijn team) driftig op zoek is, dus laten we even afwachten.

grt Piet.


argilla

Bannen........uitsluiten....sanctioneren.......goe bezig mannen. >:(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 14:28:10 PM
Bannen........uitsluiten....sanctioneren.......goe bezig mannen. >:(
Ik ben er niet voor, maar heb het al een paar keer moeten doen om het forum te beschermen tegen sommige ('t zijn uitzonderingen, gelukkig!) "vandalen" met een vernietigingsdrang omdat ze op hun lange teentjes getrapt waren.


Stel het zo. Wat zou je doen als een clublid plots nachts zijn aandeel in het werk aan de clubbaan kwam afbreken?
Misschien iets overdreven, maar toch...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Kan je aan "Trainman" niet eens gewoon een mailtje sturen met de vraag wat hem bezielde en of hij ondertussen al een beetje gekalmeerd is?
Wat mij betreft verdient iedereen een tweede kans, maar als je die om zeep helpt dan is het gewoon een ban zonder meer.

Ik heb begrepen dat er in het draadje een opmerking gemaakt werd door "eve" (Erik) en dat dat de reden zou geweest zijn. Als het met simpele excuses opgelost kan worden, dan kunnen we daar al over ophouden.
Wat het wijzigen van berichten betreft, laat schrijffouten gewoon staan eens ze er staan. Lees je berichten na vooraleer je ze verzendt en je zal al veel minder fouten maken.
Als je een heel bericht wil wijzigen, tja, dan kan je volgende keer best eerst eens heel goed nadenken wat je wil vertellen en anders hou je gewoon je mond. Zo simpel kan het zijn hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Wat ik bedoelde Luc en anderen is:
Men moet niet alleen denken aan de praktische kant ( leesbaarheid, informatie voor leden ,draadjes die niet meer overeenstemmen....enz...enz)

Maar denk ook eens aan de juridische kant van de zaak. Want zoals ik reeds eerder aanhaalde in ons land rechter en partij ter gelijkertijd spelen.... ?
Misschien vergezocht.
Maar stel dat een dezer ( zacht uitgedrukt)" oenen" het op zijn krachten neemt wat dan ? Jullie zijn wel de admins he en misschien is Luc wel de hoofdadmin. Er bestaat nog zoiets als meningsuiting, vrije pers en media en recht op antwoordt....enz...enz
Stel dat hij de hiervoor de admins of de hoofdadmin verantwoordelijk stelt ? Luc zal een gat in de lucht springen ..... als hij een briefje krijgt van een of ander advokaat. En je weet hier zijn persmisdrijven juist ja......hof van assisen.

Ik weet misschien vergezocht maar toch effe over nadenken alvorens zo maar te bannen...sanctie nemen...uitsluiten. Stel dat hij " de oen" er in slaagt het forum nog maar" tijdelijk" te laten sluiten ? . De stress alleen al.

Ik wil helemaal niet doemdenken of negatief klinken of kwetsen. Maar wel effe nadenken en nog eens nadenken alvorens te handelen.Dat geld trouwens voor alles zo. Gewoon al eens raad inwinnen bij bevoegde personen kan veel leed vermijden toch ?
Het forum laten draaien is toch ieders doel hier
Maar anders even goei vrienden hoor  ;) en deze discussie is afwijken van de hamvraag ( wat was die alweer ;D )
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 16:14:55 PM
Ik weet misschien vergezocht ....
Inderdaad vergezocht. In de forumregels staat dat het wissen van bijdragen niet is toegestaan. Doe je dat wel, dan is het logisch dat daar maatregelen op volgen. Wie daarover een rechtszaak begint maakt alleen maar zichzelf belachelijk. Zo'n zaak is in mijn ogen kansloos.

bellejt

door de registratie op het forum (en goedkeuring van het reglement) kom je in een prive omgeving terecht.Daar moet je volgens de wet de geldende regels respecteren.Zoniet kan je de toegang geweigerd worden.Is idem als bij private clubs.Dus geen probleem met een ban.Is wel de ultime regel maar soms moet men hard zijn in het leven om de rotte appel uit de mand te gooien zodat de rest niet besmet wordt.

PietB

Citaat van: bellejt op 16 januari 2013, 17:11:27 PM
Zoniet kan je de toegang geweigerd worden.Is idem als bij private clubs.Dus geen probleem met een ban.
Ja dat ben ik helemaal met je eens, maar je zit dan wel met een verkracht draadje waar als het even tegenzit geen touw meer aan vast te knopen is.

Veel beter zou het zijn als de verwijderknop bij de antwoorden beschikbaar is voor de schrijver van de antwoorden.
Maar dat na verwijdering het bericht pas definitief weg is als daar door een Admin of Moderator zijn goedkeuring aan gegeven is.
Die (Admin en Moderator) waken tenslotte over de continuiteit van het forum.
Op die manier kun je ook veelplegers, of kwaadwillenden eerder ontdekken.
En hen op hun gedrag aanspreken zonder dat éérst de leesbaarheid van het forum hoeft te worden aangetast.

grt Piet.

argilla

Citaat van: bellejt op 16 januari 2013, 17:11:27 PM
door de registratie op het forum (en goedkeuring van het reglement) kom je in een prive omgeving terecht.Daar moet je volgens de wet de geldende regels respecteren.Zoniet kan je de toegang geweigerd worden.Is idem als bij private clubs.Dus geen probleem met een ban.Is wel de ultime regel maar soms moet men hard zijn in het leven om de rotte appel uit de mand te gooien zodat de rest niet besmet wordt.


Ik weet niet Johny of dit privé is. Je kan gelijk hebben. Maar ik heb altijd gelezen in de pers, en gehoord van uitspraken van oa ministers e.d mannen dat "het net" een publieke" omgeving is en aldus hier de publieke gerechtelijke normen en plichten gelden.( en natuurlijk moeten nageleefd worden)
Maar Uw visie kan natuurlijk ook juist  zijn. Wie weet meer ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 17:23:12 PM
Wie weet meer ?
Neen het is puur juridisch gezien geen prive omgeving.
Maar een community met regels en daar ga je mee akkoord als je inschrijft.

grt Piet.

argilla

vraagje aan Luc:

Wat zeggen onze Waalse vrienden hiervan of stelt zich deze vraag niet bij hen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: bossie op 16 januari 2013, 17:24:50 PM
Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 17:23:12 PM
Wie weet meer ?
Neen het is puur juridisch gezien geen prive omgeving.
Maar een community met regels en daar ga je mee akkoord als je inschrijft.

grt Piet.


Maar uiteindelijk moeten die regels onderdoen voor een nationale wettelijke regel. Dat is de norm. Zoals een Europese regelgeving staat tot een Nationale regelgevning of wet. Maw je kan nog zoveel forumregels opstellen als je wilt wet gaat boven.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: Klaas Zondervan op 16 januari 2013, 16:55:33 PM
Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 16:14:55 PM
Ik weet misschien vergezocht ....
Inderdaad vergezocht. In de forumregels staat dat het wissen van bijdragen niet is toegestaan. Doe je dat wel, dan is het logisch dat daar maatregelen op volgen. Wie daarover een rechtszaak begint maakt alleen maar zichzelf belachelijk. Zo'n zaak is in mijn ogen kansloos.



En wat ga jij dan doen. Wettelijke regels en verordeningen aan je laars lappen of wat ? Tenzij je denkt boven de wet te zullen staan.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 17:27:56 PM
Maar uiteindelijk moeten die regels onderdoen voor een nationale wettelijke regel. Dat is de norm.
Dat geloof ik niet, want het is een besloten omgeving.
Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 17:27:56 PM
Zoals een Europese regelgeving staat tot een Nationale regelgeving of wet. Maw je kan nog zoveel forumregels opstellen als je wilt wet gaat boven.
De regelgeving die jij aanhaalt slaat op het publieke(vrije, niet besloten) domein.
Net zo goed, als ik door jou in jouw huis wordt binnengelaten, heb ik mij te confirmeren aan jouw huisregels.
Ook al zijn die in strijd met nationale of supra-nationale regelgeving.
En op een forum gelden ook gedrags(huis)regels.

grt Piet.

gardevil

Citaat van: bossie op 16 januari 2013, 17:49:21 PM
Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 17:27:56 PM
Maar uiteindelijk moeten die regels onderdoen voor een nationale wettelijke regel. Dat is de norm.
Dat geloof ik niet, want het is een besloten omgeving.
Citaat van: argilla op 16 januari 2013, 17:27:56 PM
Zoals een Europese regelgeving staat tot een Nationale regelgeving of wet. Maw je kan nog zoveel forumregels opstellen als je wilt wet gaat boven.
De regelgeving die jij aanhaalt slaat op het publieke(vrije, niet besloten) domein.
Net zo goed, als ik door jou in jouw huis wordt binnengelaten, heb ik mij te confirmeren aan jouw huisregels.
Ook al zijn die in strijd met nationale of supra-nationale regelgeving.
En op een forum gelden ook gedrags(huis)regels.

grt Piet.

Wat daarom nog niet wil zeggen dat alles mag en kan! ook hier zijn (inter)nationale regels die je moet naleven.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?