Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Berichten verwijderen onmogelijk maken ?

Gestart door Ludwig, 15 januari 2013, 12:40:04 PM

Metpetergaathetbeter

Ik vind dat er die mogelijkheid moet blijven bestaan dat jezelf iets kunt verwijderen, trouwens ik deed dat ook al meerdere keren  en herschreef vaak ook een reactie. Reden is na het posten ik mijzelf afvroeg of het wel verstandig was om het berichtje te posten, misschien is het beter het aantal verwijderingen te beperken (ofwel in aantal/ofwel per aantal per draadje) ! Misschien een idee ?

Groeten Peter ;)

argilla

#16


Citaat van: Klaas Zondervan op 15 januari 2013, 15:40:30 PM
Citaat van: argilla op 15 januari 2013, 15:25:14 PM
PS wat heeft die bewuste trainman dan uit gespookt dat er hier zo over gesproken wordt
Die heeft een draadje gestart http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16324.0.html , maar nadat iemand een bericht plaatste wat hem onwelgevallig was heeft hij al zijn eigen berichten verwijderd.
Ik kan mij één eerder geval herinneren, dat was een zekere Davy.



Heb het draadje aangeklikt. Stoort mij echt niet dat hij "wist". Was misschien er zich van bewust dat hij te ver ging . Dat kan en daarom gewist. Moet kunnen.

verder het is goed zoals het forum nu is . Waarom veranderen. Of gaan we nu ook al rechter en partij ter gelijkertijd spelen ? Wat is storend wat niet ?? Wat bevalt "mij" wat bevalt mij niet ??
En zoveel komt dit in het forum nu ook weer niet voor. Laat die vuilbakjes netjes staan voor wie het wil. Een antwoordt dat je niet bevalt.... is zoals de TV  programma dat je niet bevalt "zappen". Of niet op in gaan in het andere geval.

PS help mijn vuilbakje is verdwenen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ludwig

Tja, allemaal nobel maar het gaat heel eenvoudig over het leesbaar houden van de draadjes.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

bellejt

ban op ip adres is nutteloos.Meeste inlogs in Belgie werken met dynamisch IP.

ToThePoint

Veralgemening is steeds weerlegbaar door de uitzondering.
Veralgemening leid steeds tot nadeel voor zij die het wel goed menen.
In deze maatschappij van regelneverij en veralgemening sta ik absoluut niet achter een totaal verbod om uw berichten te kunnen veranderen.
Regelmatig voeg ik extra info en/of verander ik een post.
Moet ik dan steeds een nieuwe post plaatsen als ik iets wens te veranderen/toe te voegen ?
Er was onlangs een discutie dat men draadjes nodeloos lang maakt met schouderklopjes.
En dit dan ?

Heb eens iets te koop aangeboden en eens verkocht kon ik dat draadje verwijderen. Is minder werk voor de admins, niet ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Klaas Zondervan

Citaat van: argilla op 15 januari 2013, 16:44:24 PM
Heb het draadje aangeklikt. Stoort mij echt niet dat hij "wist".
Het probleem van dat wissen is dat het hele draadje zinloos is geworden. Vooral omdat het uitgerekend de topicstarter was die zijn berichten heeft gewist.
Wat er aan gedaan moet worden, dat laat ik aan de moderatoren over. Ik heb alleen wat suggesties gegeven.

Havoc

Ik vrees dat er ook een probleem is dat de moderatoren niet wat vroeger ingegrepen hebben toen het scheef begon te lopen (maw zeer op de man gespeeld).

Dit was duidelijk een beginner, zowel te zien aan de vraag als aan het plan. Maar waarom dat zo direct afkappen? Als iemand zin heeft om rondjes te rijden dan moet dat kunnen. Niet iedereen wil een baan bouwen om mee naar Mechelen/Ontrax te trekken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Achteraf beschouwd hadden we inderdaad vroeger moeten ingrijpen.
Er werd inderdaad wat "gekat", maar daarmee kan je nog niet inschatten hoe erg iemand dat vindt.

On topic: Het is me op het moment niet geheel duidelijk wat volgens jullie het beste is.
Bij de eerste meningen zie ik overwegend "veranderen van eigen berichten beperken", bij de laatste andersom ...

Citaat van: argilla op 15 januari 2013, 16:44:24 PM
PS help mijn vuilbakje is verdwenen

Dat is al wat langer, hoor. Had ook te maken met een misbruik - iemand had een "brandend" topic volledig gewist.
Dit heeft nu wel als gevolg dat bijvoorbeeld dubbele posts ook door admins moeten verwijderd worden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

Mijn mening : alleen laatste antwoord kunnen wijzigen gedurende twee dagen.

Maar ook : een beetje respect voor beginnelingen  :(

Niet iedereen wil naar Mechelen en iedereen heeft zijn mening over het 'treintjes spelen'.

Ik vrees dat te veel elitisme dit forum op het zelfde punt dan TMM ga brengen  >:( : een elite-forum waarop geen beginneling nog een vraag durf stellen of een foto publiceren  >:(

C.B.

Ik zou toch graag enige vorm van flexibiliteit behouden , als het kan.  ;)
Het is al eens voorgekomen dat ik enkele bijdragen voorheen (neem nu mijn dagboek over de bouw van de Gotthardbahn) , soms wijzigde in functie van de opbouw.
Ik zou ook eerder gaan voor waarschuwingen .  ;)
Groetjes.
Claudio.

Dirky

ik blijf erbij: "we zijn allemaal mensen en maken fouten!"

Het - voor mij toch - grote probleem met een forum is dat je iets leest maar er helemaal geen emotie bij hoort of ziet. Je hebt er dan ook geen idee van wat je beter schrijft of net niet schrijft.
Wat trainman gedaan heeft met zijn berichtjes mag dan wel verkeerd zijn, niet hij alleen is de oorzaak! Het is een gevolg van meerdere antwoorden...

Laat de mogelijkheid om berichten te verbeteren zoals het is...
En voor de starter van een draadje, probeer de situatie beter te schetsen waarin je de vraag stelt.

en als je een slechte dag hebt, blijf dan van je toetsenbord af  ;)

PS: ik voorzie veel Photobucket en andere problemen als we beperkt worden tot 2 dagen "edit"...

doomslu

Citaat van: dgrr57 op 15 januari 2013, 20:27:55 PM
Mijn mening : alleen laatste antwoord kunnen wijzigen gedurende twee dagen.

Maar ook : een beetje respect voor beginnelingen  :(

Niet iedereen wil naar Mechelen en iedereen heeft zijn mening over het 'treintjes spelen'.

Ik vrees dat te veel elitisme dit forum op het zelfde punt dan TMM ga brengen  >:( : een elite-forum waarop geen beginneling nog een vraag durf stellen of een foto publiceren  >:(
Je hebt een punt Patrick. Moeten we inderdaad proberen te vermijden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

Laat alles nu toch eens gewoon zoals het is. Moeten we nu echt allerhande beveiligingen en sloten en tijdslimieten gaan inbouwen om iets te vermijden dat zich zeeeer zelden voordoet hier? Misschien gewoon trachten uw posts te beperken tot wat zinvol is (dus geen gescheld of geschimp), wat hoffelijker zijn, ook (en vooral) voor mensen die van toeten nog blazen weten maar wel de moed hebben om dingen uit te proberen en vooral hier op het forum te smijten, voor de 'alleswetende' leeuwen zeg maar...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 januari 2013, 16:38:17 PM
Ik vind dat er die mogelijkheid moet blijven bestaan dat jezelf iets kunt verwijderen, trouwens ik deed dat ook al meerdere keren  en herschreef vaak ook een reactie. Reden is na het posten ik mijzelf afvroeg of het wel verstandig was om het berichtje te posten,...


Laat dat nu net iets zijn waar ik een vreselijke hekel aan heb! (Sorry hé Peter, niet persoonlijk bedoelt!)
Soms lees ik berichten van mensen, zonder er zelf op te reageren en een dag later lees ik in datzelfde draadje een compleet andere reactie die gewijzigd werd nadat er reacties geplaatst waren.
Als je een bericht wil plaatsen moet je eerst 3 keer nalezen vooraleer je effectief op de knop verzenden drukt. Zelf herschijf ik mijn reacties soms 5 keer op rij voordat ik verzend, heel soms verwijder ik mijn hele tekst en er zijn momenten dat ik (na 5 keer herschrijven) gewoon beslis van uiteindelijk helemaal niet te reageren.

Ik ga niet zeggen dat ik nog nooit berichten gewijzigd heb, maar meestal was dat dan om iets toe te voegen, niet om een gedeelte van de tekst te wijzigen.
Ik denk dat we vooral moeten leren om eerst na te denken vooraleer we op die knop "verzenden" klikken!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B_Modelbouw

In het verleden heb ik hetzelf ook meegemaakt dat buiten mij om al mijn berichten op 't forum gewist werden ...
Gezellig is anders, daar plots interessante informatie en gesprekken verdwenen en ik als boeman afgeschilderd
werd.

Langst de andere kant moet het mogelijk zijn om een opkuis mogelijk te maken van Off-Topic berichten, dit om
de leesbaarheid van het draadje te behouden ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC