Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Naar Brussel met een GPS

Gestart door conducteur, 13 januari 2013, 10:35:52 AM

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Pol

H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

PietB

En dan gaat er geen lampje branden in een 67 jarig hoofd als er na de stad Luik in eeens allemaal duitse verkeersborden en aanduidingen langs de weg staan?
Ik vind het een sterk verhaal.

grt Piet.

Havoc

Sterk ja, dat gps soms rare kuren uithaalt is geweten. Dat je 2x moet tanken om van Erquelines naar Brussel te rijden en je daar niet bij nadenkt is ook sterk. Maar het is niet de eerste keer dat zo'n stoten gebeuren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Brussel? Ligt dat dan niet net voorbij Zagreb?  ??? ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Ik heb er ook nog zo ééntje gelezen van een vrouw die naar een trouwfeest moest in Bazel (Kruibeke) en in Zwitserland terecht kwam...

...Heeft vermoedelijk toch ook iets te maken met het vrouwelijk ruimtelijk inzicht en de oriëntatie...   8) 8) 8)

Groetjes, Peter


Huugooke

Een paar jaar geleden reed een Britse bus, die naar Lille (Rijsel) wou, naar ons Kempisch Lille. De Britten hebben toch nog een leuke tijd gehad in de Lilse bergen. Echt!

Paulogic

Och we maken toch allemaal wel eens iets gek mee met een GPS, toch?

Ooit in de Elzas vanuit onze verblijfplaats naar een meer gereden : 2 uur heen, 45 terug... foutje in database GPS, die de korte route
als eenrichting had meegekregen ipv 2 richtingen. Carminat (renault) heeft de fout toegegeven...

Of je komt uit op een heel klein baantje waar dan halverwege paaltjes staan... enkel doorgang voor fietsers en voetgangers. Omkeren op zo'n
bergbaantje is geen optie... rijd maar eens km-ers achteruit  ;D ;D ;D (Ook in Elzas tegengekomen).
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterC op 13 januari 2013, 13:50:58 PM
Ik heb er ook nog zo ééntje gelezen van een vrouw die naar een trouwfeest moest in Bazel (Kruibeke) en in Zwitserland terecht kwam...

...Heeft vermoedelijk toch ook iets te maken met het vrouwelijk ruimtelijk inzicht en de oriëntatie...   8) 8) 8)


Volgens mij is dat is dat verhaaltje al veel ouder, ik meen het hier al eens verteld te hebben(las in krant), had niks met de GPS te maken(als die er dan al was ?), dat waren mensen die er niet bij nagedacht hadden dat er in Belgie ook een Bazel was en er meteen van uit gingen dat ze hun zwart geld ook konden meedoen richting MILKAland(zwitserland), naar verluid zagen ze hun vergissing net op tijd in, om hier nog net de bruid en bruidegom zien te vertrekken op huwelijksreis !  ;D   onder het motto beter laat dan nooit !

Groeten Peter ;)


chef garde

Vervroegde 1 aprilgrap?  Hoe kun je nu urenlang een beetje verstrooid zijn en gas blijven geven???  En wat met grenscontroles Italië-Slovenië en Slovenië-Kroatië??? 

Ik heb nog altijd geen GPS, leve de landkaarten!

Klaas Zondervan

Citaat van: chef garde op 13 januari 2013, 20:15:28 PM
En wat met grenscontroles Italië-Slovenië en Slovenië-Kroatië???
Die vinden het veiliger om wagens met Belgische kentekens gewoon te laten doorrijden. 8)

Paulogic

Ze heeft zelfs de internationale pers gehaald... commentaar onderaan is wel knal op de kop van de nagel  ;D ;D ;D

http://news.yahoo.com/blogs/sideshow/woman-drives-900-miles-gps-error-181605523.html
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Citaat van: chef garde op 13 januari 2013, 20:15:28 PM
Hoe kun je nu urenlang een beetje verstrooid zijn en gas blijven geven??? 

Ik gok op beginnende dementie. Dergelijke verhalen zijn me niet onbekend ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#14
anderzijds nog een geluk dat ze niet naar Oostende moest, dan had ze vermoedelijk doorgereden tot Istanbul, daar Oostende toch nog iets verder ligt dan Brussel ! Anderzijds is het nog verantwoord mensen die zo'n fouten maken nog met de wagen te  laten rijden (aan wat was ze aan het denken of de suggestie die Gerolf maakte ?)   

Groeten Peter ;)