Nieuws:

Nu in MSM 256 TEST: Hupac T5-wagen van Fleischmann en Roco * NOCH Gras-Master Profi 3.0 Limited Edition

Hoofdmenu

Groepsaankoop modeltreinen

Gestart door nicolasdj, 03 januari 2013, 11:20:02 AM

thor

kunnen we een s een fototje zien van die wagon?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Jurgen

Citaat van: thor op 11 maart 2013, 09:33:33 AM
kunnen we een s een fototje zien van die wagon?

Google: "Piko coil" en bij afbeeldingen met kilo's!
Ofwel in de catalogus met nieuwe modellen, daar staan ze ook.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

philippe_007

ivm een groepsaankoop:
-je kan of zelf een model ontwikkelen of laten ontwikkelen dara een fabrikant/verkoper en zorgen dat er veel kopers zijn.
-Maar onder groepsaankoop zie ik ook, je maakt een lijst van wie wat allemaal wilt hebben. Je gaat naar enkele handelaars en vraagt er een prijs op te zetten.
Als je een grote pak interesse hebt (kunnen allemaal verschillende locs en wagens zijn) en voor enkele duizenden of tuinduizenden euro's een aankoop kunt doen dan zal je wel een flinke korting krijgen.

Een ding is zeker, als je een draadje start ivm met een groepsaankoop, dan zijn er velen die interesse hebben, maar eens het zover is moet je wel genoeg kandidaten vinden. Inschrijven en een voorschot of volledig bedrag betalen is dan toch een must of je hebt een financiele kater over.

Metpetergaathetbeter

Philippe, alle begin is moeilijk, wat jij voorstelt is niet de volgende stap maar vele stappen daarachter !

Groeten Peter ;)

ERVIN

Ik doe ook mee Peter , 5 wagons voor mij , met een optie voor nog eens 5 wagons , maar eerst even de prijs afwachten hé.  ;)

Metpetergaathetbeter

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-002016-184326-0-0-0-26-10-2-0-gatt-nl-p-0/ein_produkt.html

prijs is de Duitse, heb de eerst gereedse  foto gewoon van internet genomen (Lippe) trouwens interessante prijs ! De prijs hangt af van het aantal

Groeten Peter ;)

PS men had mij gevraagd om een B cargo bij te maken (in het verleden maakte Piko deze reeds al, maar eigenlijk zu het niet het juiste type wagon zijn en wagons maken die niet bestaan om een bepaald aantal te halen dat vind ik nogal gek, als je iets doet moet je het goed doen, of gewoon niet doen !

Wanneer je het type van wagon bekijkt dan zijn die Belg. Wagons (VTG maar ondergebracht bij de NMBS van een type waarvan de huif op een punt eindigt, die van B cargo zijn van een ander type met een ronde huif, Marklin is eigenaardig genoeg de enige die beides types in het assortiment heeft, bracht verschillende B cargo's uit die vrij goedscoorden, vervolgens brachten ze een set van 2 donkerblauwe(VTG) wagons uit die ook vrij goed scoorden !

Groeten Peter ;)

http://www.toshphotos.com/Wagons/88belgium/400-499/17378413_4sR4pC#!i=1321010102&k=WsDpjn2&lb=1&s=A       wagon B Cargo
http://www.toshphotos.com/Wagons/88belgium/400-499/17378413_4sR4pC#!i=1321010172&k=2Rx8hPg&lb=1&s=A      wagon VTG  ondergebracht bij de NMBS

foto's ter illustratie om de verschillen tss deze types wagons

Metpetergaathetbeter

ik zou er ook een aantal nemen mocht het een set zijn, eigenlijk zou het nog leuker mochten ze een display maken met bv 10 verschillende(dan kun je 10 verschillende wagons, maar we gaan eens luisteren wat het Volk zegt en dan de gepaste persoon aanspreken om eens te zien wat mogelijk is en aan welke prijs ?

groeten Peter ;)

thor

Voor miij mag je eveneens een 5-tal reserveren, doch onder voorbehoud!
Over welke prijs spreken we? Afhankelijk daarvan wilik het aantal weliswaar verhogen tot 8 stuks.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

gardevil

Afhankelijk van de prijs heb ik ook wel interesse in een aantal stuks.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

dit is vaak een probleem afhankelijk van de prijs daar koop je  niets mee, die aantallen kan ik niet rekenen,zullen binnen enkele dagen of week ? eens een balans opmaken en eens luisteren, beloven kan ik niet !
Zou men bereid zijn een klein voorschot te geven, dan heb je wanneer wij overgaan tot bestellen toch een zekerheid dat degenen die ja zeggen nog steeds ja zeggen als de wagons er zijn !

Groeten Peter

Jurgen

Over welke wagens gaat het nu eigenlijk?
Zullen het VTG-coilwagens van Piko worden of niet?

En is dat dan met of zonder VTG-logo? Hetzelfde tijdperk als degene die Piko in een set van 3 brengt?

En kan men dan geen richtprijs geven? Vanaf x aantal modellen prijs x1 en vanaf y aantal modellen prijs y1. Normaal moet men op voorhand toch kunnen zeggen wat de prijs is vanaf een bepaald aantal?
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

Jurgen,

wanneer je de foto van die donkerblauwe bekijkt dan zie je in kleine letters VTG (hebben hier in Belgie altijd zo gereden en rijden nog) bij sommige zie je dat beschrifting werd verwijderd en andere aangebracht, de cijfers zijn vaak van een ander type, je moet maar zelf eens zoeken he, je wil ne goedkope wagon dan moet je ook ne keer wa doen hé ? Piko zouden het zijn van hetzelfde kleur enkel ander nr., mochten ze op hetzelfde ogenblik gemaakt worden dat zou meespelen in de prijs ! ik kan geen prijzen noemen(geven) moet luisteren naar hoeveel is mogelijk en dan is het volgende aan welke prijs! Ik had ook geopperd om eens een bijzonder fraai geweatherde(ander clublid nam foto, maar dat zou de prijs teveel opdrijven  al die verschillende kleuren ), trouwens hebt ook mensen die geen geweatherde treinen willen zo zie je maar !

Je begrijp toch dat 500 stuks een andereprijs geeft dan bv 150 !

't is zeker niet mijn bedoeling daar(verwijdering maar) één frank aan te verdienen, in tegendeel zal mij ongetwijfeld geld kosten eens af spreken,enz...trouwens mocht Erwin bereid zijn zullen wij met desbetreffende persoon eens afspreken !

Misschien dat MODELSPOORMAGAZINE  weer bereid zou zijn om er reklame mee te maken ? 't zijn maar ideën ?

Groeten Peter ;)

PS AANGEPAST HET LEEK ALSOF IK ERAAN ZOU VERDIENEN, woord maar verwijderd ! :o

Jurgen

Tuurlijk weet ik dat 500 stuks minder zullen kosten dan 150 stuks.

Maar afhankelijk van de prijs beslis ik of ik een model al dan niet koop. Zo lang er geen prijs bekend is wacht ik geduldig af en waarschijnlijk zijn er nog velen zoals ik. Omgekeerd kan ook, er zijn nu mensen die meteen zeggen "voor mij 8!", maar als de prijs dan ineens bekend is, dan zijn het er maar 2 meer.

Het is veel makkelijker om een juist aantal op te geven als je de prijs, of tenminste al een richtprijs kent. Ik zeg nu dus nog niet of ik een model zal kopen of niet.

Wat het VTG-logo betreft, ik bedoelde eigenlijk of het logo op de huif zou komen te staan of niet.  ;)
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

zonder logo

Groeten Peter ;)

wagen ziet er uit als de set van Piko, zonder VTG embleem !(en zoals op de link die ik gaf van de VTG wagon !

Metpetergaathetbeter

in het verleden werd er door Piko dezelfde wagon uitgebracht, ik zag hem in Mechelen trouwens liggen, bekeek de prijs en heb hem vervolgens snel en voorzichtig teruggelegd, ik was samen met Chrisrail op pad, hij heeft nagenoeg dezelfde interesses als ik en hij heeft hem ook niet meer vastgenomen (zo duur was ie, collectorsitem zeker ?,je kon het wat vergelijken met prijzen die voor bepaalde LS models gegeven worden ! De juiste prijs weet ik niet meer maar in ieder geval VEEL TE DUUR ! ??? :o ::) :-[

Groeten Peter ;)