Nieuws:

Nu in MSM 256 REPORTAGE: A4 dioramawedstrijd 2025

Hoofdmenu

Groepsaankoop modeltreinen

Gestart door nicolasdj, 03 januari 2013, 11:20:02 AM

Metpetergaathetbeter

ben jij trouwens al aan een set M6'en gesukkeld ?

Groeten Peter ;)

ERVIN

En je hebt een mailtje terug Peter  ,en ja hoor , ik heb nog een set M6en kunnen bemachtigen , waarvoor dank aan..... ;)

Jurgen

Citaat van: ERVIN op 12 januari 2013, 17:23:40 PM
@Metpetergaathetbeter , goedkoper hoeft ook helemaal niet...

Wat is dan het nut van die groepsaankoop? Was dat niet de reden waarom men een groepsaankoop wou doen?
Als het enkel en alleen om een ander nummertje te doen is, dan kan je even goed nog enkele jaren wachten. Dan komen de fabrikanten vanzelf wel met nieuwe nummertjes en moet je er zelf geen energie in steken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Jurgen,

op dit gebied kan ik je tot op zekere hoogte volgen goedkoper zou eigenlijk wel mogen (misschien moeten) daar de gehele voorraad er in een keer verkocht is, verder zijn er ook nog nummerkesspaarders (verschillende wagennr.,) waaronder ik mijzelf reken en voor die wacht nog eens twee jaar voor er opnieuw een dezelfde wagon met een ander nr uitkomt geen optie voor een hele trein te sparen !

Trouwens volledige sets van 2 of meer, of zelfs hele displays vinden toch vrij vlot een eigenaar, daaruit besluit ik toch dat van die nrspaarders dat er daar toch nog een redelijk aantal zijn !

Groeten Peter ;)

Jurgen

Tja, de nummertjes.
Ik moet toegeven, ik heb ook liever verschillende nummertjes. Maar als er geen verschillende nummertjes zijn, dan hou ik het op 1 wagentje en zet ik het in een gemengde trein.

Afin, ik zal wel zien waar dit draadje naartoe gaat.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Citaat van: ERVIN op 12 januari 2013, 17:23:40 PM
Het begin van deze draad is op 3 januari begonnen , we zijn amper 1 week verder hé argilla , dus er zijn achter de schermen reeds gesprekken bezig , ook enkele leveranciers zijn reeds aangesproken , dus er zijn wel degelijk mensen mee bezig hoor. ;)

@Metpetergaathetbeter , goedkoper hoeft ook helemaal niet ( voor mij althans toch niet) , bekijk even de prijs van de M6en van Rail Facilities , ook niet echt goedkoop , maar wel een unieke sleep... ;)

Het begin van deze draad is op 3 januari begonnen , we zijn amper 1 week verder hé argilla , dus er zijn achter de schermen reeds gesprekken bezig , ook enkele leveranciers zijn reeds aangesproken , dus er zijn wel degelijk mensen mee bezig hoor. ;)

Is het dan niet logisch dat men hier de mensen op de hoogte houdt van die gesprekken ? updates ??  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

thor

Ben dezelfde mening toegedaan Argilla, we hebben met z'n allen gereageerd op dit draadje, iets meer informatie zou dus welkom zijn.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

bellejt

als ik zie dat de module club luxemburg reeds jaren beperkte oplages tegen een leuke prijs kan uitbrengen dan moet dat toch wel kunnen.Ook  modelshop lu doet dat regelmatig.Dit jaar nog met een reeks 3000 CFL in een andere kleurstelling (slechts 100 stuks) tegen de normale prijs.Zie maar eens op hun websites.

argilla

Citaat van: bellejt op 13 januari 2013, 11:06:59 AM
als ik zie dat de module club luxemburg reeds jaren beperkte oplages tegen een leuke prijs kan uitbrengen dan moet dat toch wel kunnen.Ook  modelshop lu doet dat regelmatig.Dit jaar nog met een reeks 3000 CFL in een andere kleurstelling (slechts 100 stuks) tegen de normale prijs.Zie maar eens op hun websites.

hier de link en prijs van een 0 model.
http://www.module-club.lu/index.php?option=com_content&view=article&id=26&Itemid=25
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bellejt

dit is dan wel een messing model.Ik dacht eerder aan de Ho modelletjes.

ERVIN

Er zijn reeds winkeliers aangesproken die het idee best wel zien zitten , maar de grote vraag blijft welke rijtuigen ( wagons) , of misschien welke loc en hoeveel , een bekende nederlandse modelbouwwinkel brengt ook regelmatig gelimiteerde versies uit , morgen zal ik eens een mailtje naar hen sturen  , Fleischmann heeft al laten weten dat ze dit niet kunnen doen voor pakweg 150 stuks ( te weinig) , zij willen minstens 500 stuks , en dat is natuurlijk te veel. itchy gaat bij Jocadis nog eens " zagen " voor de tremels .
Als LS-Models 150 stuks wil uitbrengen voor Rail Facilities , waarom dan niet voor ons , dus ook zij zullen eerdaags een mailtje mogen ontvangen , maar hey , graag een beetje minder ongeduldig hé collega's , zo snel gaat dat allemaal niet hé....

ysbeer

Als je een winkel zo ver kunt krijgen dat ze een speciale serie,op hun risico ,willen leveren ,meteen doen.
Nooit op je eigen risico voor betalen (ten zij je te veel geld hebt).
Of graag hele lange treinen rijdt.

De speciale serie s zijn echter meestal een ander nummer of kleur tegen duurder dan de standaard wagen ,helpt dus ook de geldbuidel niet veel.
wim

bellejt

mss eens te raad gaan bij module club Luxemburg.Zal wel in het frans moeten dan.Zij brengen sinds jaren exclusieve modellen in beperkte oplage uit.De laatsten waren van Tillig.Trouwens perfekte modellen.Heb ze hier allemaal staan.

Metpetergaathetbeter

even vandaag een gesprekje gehad met iemand, in het verleden hebben wij gepraat om eventueel wagons (speciale nr - speciale prijs ?)bij groepsaankoop aan te kunnen kopen !

welnu in de toekomst zouden er van Piko blauwe coilwagons uitkomen(oud VTG ingeschreven bij de NMBS), deze moeten schijnbaar nog gemaakt worden nu was mijn vraag zou er een interesse bestaan om 1 (of zelfs 3 andere extra wagons) bij te laten maken ?

Mochten er veel geinteresseerden zijn dan zou er eventueel kunnen overwogen worden een extra wagon(of set) mogelijk zijn (prijs zou ook afhangen van het aantal bij gemaakte aantallen !

Groeten Peter ;)

argilla

goed idee , ik doe mee Peter  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15