Startset Lenz

Gestart door erwin9, 31 december 2012, 16:33:06 PM

erwin9

Ik heb onlangs de nieuwe startset van Lenz gekregen (van de Sint ;-))), schaal 0, Köf II met drie wagons, een serie sporen, bufferbalk en Lenz besturing set. Wat me onmiddellijk opviel was:
positief; zeer fijne en mooie afwerking van wagons en loc
negatief; de meest afschuwelijke wielen die ik ooit zag! Veel te grote flenzen (precies Marklintoestanden) en superblinkend! Hoe kunnen ze zoiets maken ???
Wie weet welke wielen ik best aanschaf om hier 'echte' modellen van te maken.
Dat was het enige negatieve van de hele startset, maar wel het meest opvallende (in de slechte zin).
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

eve


erwin9

Erik,

Bedankt, deze wielen zien er al een stuk beter uit (slechter kan haast niet ;-)))
Maar, voor zover mijn kennis van de Duitse taal reikt, blijkbaar kan ik deze lelijke wielen omwisselen voor de exemplaren die op de Lenz website staan?
Moet dit gebeuren via de 'Belgische' importeur, of kan ik me rechtstreeks tot Lenz wenden?
Heb inmiddels ook een berichtje naar Lenz gestuurd via het contactformulier op hun website. Ben benieuwd naar hun antwoord!
Wordt vervolgd !!!
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Ronald

Er staat:

Citeerbieten wir Ihnen einen kostenlosen Tausch unter der Voraussetzung an, dass Sie die vorhandenen, dunkelbraun vernickelten Radsätze mit höheren Spurkränzen an uns eingeschicken - wir tauschen also nur 1:1 aus.

Opsturen en nieuwe ontvangen. Lenz kennend gaat dat helemaal goed komen, hun service is meer dan goed :)

rgp

Dag,

De service van Lenz is zeer goed, verleden jaar heeft een vriend er ook van gebruik gemaakt.  Materieel is ook altijd (uitzonderingen bevestigen de regel) dik in orde. Dus niet zoals bij sommig Ho-materieel >:(

Roland

loco

Ik weet niet of je rechtstreeks bij Lenz terecht kunt. Lenz houdt zich tamelijk strikt aan de afspraken met hun verdelers in het buitenland. Voor België is dit Deprest. Deprest heeft echter geen goede reputatie wat service betreft. Dus als uw handelaar bij Deprest uw wielen moet ruilen, dan vrees ik het ergste. Wel zou je op zoek kunnen gaan naar een winkelier die ook Lenz verkoopt maar via een andere invoerder. Zo kan de invoerder voor Nederland perfect leveren aan Belgische handelaars (met goedkeuring van Lenz). In de praktijk gebeurt dit ook. Ik weet dat Het Spoor in Haasrode zijn Lenz producten via Nederland laat leveren. Het is maar een tip die ik je geef. Zijn service is degelijk. Als het ruilen van de wielen een gratis optie is, dan gaat hij dat zeker doen.

Peter

Peter,
Lenz geeft een uitstekende service, ook aan buitenlandse klanten. (zie mijn draadje over de Lenz Köf II)  Even bellen of een mail naar hun sturen en je krijgt bijna per ommegaande antwoord. Ik had mijn lokje (niet hersteld, maar ineens een nieuw) binnen de 10 dagen zonder kosten (enkel het verzenden naar Lenz moest ik betalen) Via de invoerder zou het waarschijnlijk maaaaaanden hebben geduurd met wie weet welke kosten
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

Ja hoor.... de service gaat heel ver en ook direct naar de klant. Een update van een digitale set kun je ook rechtstreeks laten doen zonder tussenkomst van desbetreffende lands importeur.

conducteur

... Ken weinig firma's die het woord service kennen zoals Lenz dat kent.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

CiteerKen weinig firma's die het woord service kennen zoals Lenz dat kent

Oh, maar ik wel hoor.
Brawa, Bemo, Faller,Viessmann, enz.  Hier in Belgie hangt de slechte service meer af van de verdelers, dan van de merken. Spijtig, want een goede service is de beste reklame die je kan wensen.
Met vriendelijke groeten
Peter