Keerlus en Stroomdetectie probleem anders opgelost

Gestart door n/a, 01 januari 2006, 21:24:19 PM

n/a

In de meeste gevallen is het keerlusprobleem eenvoudig op te lossen zonder dat er en dure keerlusmodule moet worden gekocht, b.v. de LK100 van Lenz of een andere leverancier.

Gelijktijdig wordt het probleem van de stroomdetectie voor het opwekken van het bezetsignaal opgelost.

Door gebruik te maken van de eindafschakeling van de wisselaandrijving is het in de meeste gevallen mogelijk om de keerlus met de stand van het in/uit rijdende wissel te schakelen.
Soms moet er even wat dieper worden nagedacht, maar in 99% van de gevallen zal het lukken.

Omdat de spanning op voorhand goed wordt gezet, ontstaat er dus ook geen kortsluiting meer zoals bij de LK100 en andere modules wel het geval is. En omdat de railspanning nu zonder problemen kan worden aangeboden aan de stroomdetectie kunnen er ook meerdere bezetmelder in de lus worden opgenomen. Echter er is een klein nadeel, de gebruikte Terugmelder b.v. een S88 met stroomdetectie moet in zijn geheel gereserveerd worden voor de lus.
Als men losse Stroomdtectie schakelingen gebruikt is dit probleem er natuurlijk niet.

Even een schematische voorstelling om het geheel te verduidelijken.

Wim.

imgIMGhttp://i5.photobucket.com/albums/y200/xammax/Jan.jpg/IMG/img

imgIMGhttp://i5.photobucket.com/albums/y200/xammax/KeerLusOpt.jpg/IMG/img