Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Reeks 77/78 van Piko??

Gestart door ERVIN, 13 december 2012, 14:38:07 PM

niko

Citaat van: ERVIN op 16 december 2012, 16:27:28 PM
Het probleem met de Reeks 77/78 van Mehano is de trekkracht , als ze hier lange containertreinen moeten trekken gebeurt dit altijd in dubbeltractie of treinschakeling ( hoe je het zelf wil noemen) , de Reeks 28/29 van Piko zijn oer-sterke en degelijke locs , daarom mijn vraag i.v.m. Piko , voor de rest geen enkel probleem hoor met de Mehano's , rijden super zacht en soepel , enkel dus de sterkte hé.

Niet alleen de trekkracht maar ook de verlichting vind ik wat minder, naar mijn mening is het te geel.
mvg Niko

Metpetergaathetbeter

ik meen dat ze bij lage  snelheid heel krachtig zijn, maar als lijnloc eigenenlijk wat te licht uitvallen !
Groeten Peter ;)

SuSke

Ze zijn in de tijd ook gekocht als rangeerloc en niet als lijndiesel. Deze machines zijn gewoon in de lijndienst gekomen omdat alle andere krachtige lijndiesels buiten dienst gesteld werden of uitgerangeerd  ;) naar Infrabel en andere ondersteunende diensten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

LockyLuke

nog klein beetje geduld
piko gaat ze op de markt brengen voor nieuw '13
 

tufken

NMBS 7717 voor juni 2013 + 3 containerwagens (in de hobby reeks)
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Jurgen

Citaat van: tufken op 20 december 2012, 18:52:19 PM
NMBS 7717 voor juni 2013 + 3 containerwagens (in de hobby reeks)

Een nieuwe mal of gewoon een bestaand model met een kleurtje?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

LockyLuke

zal een bestaande mal zijn in ander kleurtje
geen juiste model dus hobby reeks  :'(
 

Bert Ossevoort

Zal net als in nedeland met de railion 64/6500 een lok in een ander kleurtje worden ,of als ze een slim computer program hebben ,
dan kunnen ze van een G1206 en een G1700 wel een goed lijkende reeks 77 krijgen ,heb dat zelf al eens zitten bekijken voor ombouw projectje ,maar daar ga ik nu maar niet aan beginnen.
het positieve is dat ze een hobby model maken is het feit dat het op basis van een G1700 is dus de cabine er op lijkt ,alleen de toegangs deuren zitten dan precies andersom [ivm het linksrijden] daar de G1206 een expert model is ,
dus voor de beginnende hobbyist zeker een leuke aanvulling om mensen aan de hobby te krijgen .
Maar even afwachten wat het werkelijk wordt....
Bert.