Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Kleurcodes E-lok type 18(I)

Gestart door chef garde, 12 december 2012, 16:52:01 PM

chef garde

Ik ben een Lima 18(I) aan het superen, deels met onderdelen van PB, deels met ander gerief.  Het spuitwerk dringt zich stilaan op dus zoek ik de RAL-codes van zowel het grijs, het geel als het blauw.

Voor de kleuren heb ik volgende indicaties (met dank aan Steven123!)

Geel: lijn + front: RAL1021
Grijs: dak + kast: 0197283 doth/eurocolor
Blauw: roosters: 0197274 staalblauw dothee

Wat het geel betreft, RAL1021 is er geen enkel probleem.  Het probleem voor mij zit hem in het grijs en het blauw, met welke RAL-codes komen deze verven overeen, of welke RAL-codes leunen zéér dicht aan bij deze kleuren van Eurocolor.

MARKLINRIJDER

Wouter,

Staalblauw roept bij mij RAL 5011 op.

Uit mijn verleden in de Alu ramen en deuren een veel gevraagde kleur ;-)

Grtjs,

David

chef garde

Bedankt voor uw antwoord David!

Lijkt mij toch nog een vrij donker kleur, eerder het blauw uit de eerste grijze kleurstelling toen de lok net uit de fabriek rolde.

Ik zoek het juiste kleur voor de lichtblauwe bies, uit de laatste livrei van deze lok.

Klaas Zondervan

Het is maar helemaal de vraag of de kleuren van het NMBS materieel wel RAL kleuren zijn.
Op een model lijkt de kleur al gauw te donker, zelfs als het exact de juiste kleur is.
Modelspoorfabrikanten kiezen daarom vaak een iets lichtere tint.

MARKLINRIJDER

Wouter,

Mogelijk helpt je dit:





Grtjs,

David