Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

machinist bij de nmbs

Gestart door wisselstromer, 11 december 2012, 11:16:14 AM

rgp

Luc,

je maakt je er wel gemakkelijk vanaf door het statement te blijven voeden.
Je zou de dagen dat er gestaakt wordt, moeten nagaan wat het personeel doet: werken, verlof, staken.  Je zou versteld staan: meer dan de helft neemt verlof en staakt niet !
En wat te zeggen van FORD !  Die blijven de mensen maar een rad vooor de ogen draaien.  De grootste klagers daar die hun boontjes zijn gedopt (hun huis zal afbetaald zijn met hun premie en voor de rest tot hun pensioen dopgeld als familiehoofd)

Nu terug naar de treintjes

Roland

SuSke

toch nog even off-topic
Citaat van: rgp op 15 januari 2013, 13:21:31 PM
Luc,

je maakt je er wel gemakkelijk vanaf door het statement te blijven voeden.
Je zou de dagen dat er gestaakt wordt, moeten nagaan wat het personeel doet: werken, verlof, staken.  Je zou versteld staan: meer dan de helft neemt verlof en staakt niet !En wat te zeggen van FORD !  Die blijven de mensen maar een rad vooor de ogen draaien.  De grootste klagers daar die hun boontjes zijn gedopt (hun huis zal afbetaald zijn met hun premie en voor de rest tot hun pensioen dopgeld als familiehoofd)

Nu terug naar de treintjes

Roland
Als je niet akkoord ben tmet de staking, neem dan geen verlof maar ga op het perron staan bij de reizigers die de dupe zijn en breek die staking. Als het maar om 5% gaat laat dan het gewicht van de masse spreken in plaats van als een gedwee lam verlof te pakken en thuyis te blijven.
Dat is mijn visie op vakbonden, stakingen en werkwilligheid. Als ik door een staking niet kan gaan werken verlies ik voor die dag mijn brood als zelfstandige. Ik heb zelfs geen verlof om op te nemen.
terug on-topic.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Niet dat ik echt een vakbondsman ben de bedenking zonder deze zouden we nooit dezelfde levensstandaad hebben gehad die we nu hebben -verder ook de bedenking waar velen problemen mee hebben, als je vindt dat vakbonden ongel.ijk hebben de verworvenheden weigeren en niet zoals iedereen na de staking ook met je handje openstaan.

Heb zo ook collega's overal tegen, maar het zijn steeds de eerste klagers over alles en wat !

Groeten Peter ;)

chef garde

Het verschil met stakingen bij NMBS en andere bedrijven is dat bij die eerste heel wat reizigers gekloot worden.  Door wat er nu in Ford Genk gebeurt, ondervindt slechts een klein aantal personen hinder.

O ja, binnenkort staken de cipiers.  En daarna de ambtenaren ...

rgp

Suske,

Ik ga op het perron staan vanaf 6u30 tot 17u40 ? Want dit is het vertrekuur van mijn trein en het aankomstuur van mijn trein !  En dan ?  Wel de dag erna een dag verlof nemen!  Sorry, maar ik dacht dat zelfstandigen slimmer waren.
Ik neem een dag verlof en werk thuis gratis.

Chef garde,
Of het nu vel of weinig mensen raakt speelt toch geen rol.  Diegene die nu een FORD besteld heeft die in Genk gemaakt wordt, is dat veel ambetanter dan die treinstaking als die de trein nooit neemt.  By the way, ik dacht eraan om een Mondeo te bestellen, maar heb besloten om bij de gebeurtenissen niet mer in België te bestellen.

Peter,

Je verhaal klopt voor de helft, want de stakers die dan door hun acties ervoor zorgan dat de fabriek sluit gaan die de niet-stakers vergoeden voor het jobverlies ?  'k dacht het niet, he

Roland

Roland

ward

Back on topic..
Woensdag m'n geschiktheidstesten gedaan voor overgang naar rangeerbestuurder naar baanbestuurder..
Wat me opviel is dat er ditmaal veel meer geslaagden waren op deze test dan de eerste keer,
wat op zich uiteraard een goed teken is :)
Nu nog wachten op de uitnodiging voor de mondelinge proef..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Draadje eens doorgenomen. Moesten mijn herexamens echt barslecht zijn (minder dan 75% van mijn vakken erdoor) dan is er nog een optie open.

Onregelmatige uren heb ik helemaal geen probleem mee, dat wordt ons geleerd aan de universiteit en zijn we dan ook aan gewend.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Hervé

Citaat van: OlivierV op 12 maart 2013, 15:23:16 PM
Draadje eens doorgenomen. Moesten mijn herexamens echt barslecht zijn (minder dan 75% van mijn vakken erdoor) dan is er nog een optie open.

Onregelmatige uren heb ik helemaal geen probleem mee, dat wordt ons geleerd aan de universiteit en zijn we dan ook aan gewend.

:) euhm, onregelmatige uren aan de universiteit...zijn er dan ook lessen die om 2 uur 's nachts beginnen of eindigen? (ik bedoel echt lessen, niet het 'toogmoment' :p)

GroeteN,
Hervé

conducteur

Hier nog geen universiteit/hogeschool maar hier komt het soms voor dat je tot erg laat 's avonds huiswerk moet maken, omdat je de volgende dag 8 uur les hebt en voor elke les wel iets te doen had. Of als een lk afkomt met een taak die gans uw planning naar de *** helpt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: Hervé op 12 maart 2013, 22:34:27 PM
Citaat van: OlivierV op 12 maart 2013, 15:23:16 PM
Draadje eens doorgenomen. Moesten mijn herexamens echt barslecht zijn (minder dan 75% van mijn vakken erdoor) dan is er nog een optie open.

Onregelmatige uren heb ik helemaal geen probleem mee, dat wordt ons geleerd aan de universiteit en zijn we dan ook aan gewend.

:) euhm, onregelmatige uren aan de universiteit...zijn er dan ook lessen die om 2 uur 's nachts beginnen of eindigen? (ik bedoel echt lessen, niet het 'toogmoment' :p)

GroeteN,
Hervé

Om even te overlopen (blokken van 1u15min, telkens kwartier tussen een blok, springuur = 1u45 vrij)
- Maandag, vrij normaal 8u30-15u45 en 1 springuur voor het laatste blok.
- Dinsdag - 16u-18u45
- Woensdag, afwisselend per week ofwel van 8u30-11u15 of soms volg er nog een 14u30-17u15 na, waar dan 2 springuren zitten.
- Donderdag, normaal 16u-18u45 en nog 1x zal het voorkomen dat er om 8u30-11u15 een sessie zit.
- Vrijdag, 10u-15u45 met 1 springuur voor het laatste blok.

Maar in het vorige semester had ik nog maandag van 19u-21u, dan was ik vaak pas om 22u thuis.

Dan komen er soms nog toogmomenten, die past ge dan zelf in tussen uw lessen en uw studeeruren, maar die reserveer ik meestal voor het weekend, anders ben ik tijdens de lessen een wrak.

En wat conducteur ook zegt, alhoewel ik niet zoveel taken heb.

Onregelmatige uren, mijn moeder heeft er een hekel aan, ik vind het allemaal wel leuk en afwisselend.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

wisselstromer

bon
ik heb vorige week mijn vacature gestuurd voor de infosessie treinbestuurder van 25mei. eens benieuwd wanneer ze gaan reageren :-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

OlivierV

Citaat van: wisselstromer op 18 mei 2013, 12:14:02 PM
bon
ik heb vorige week mijn vacature gestuurd voor de infosessie treinbestuurder van 25mei. eens benieuwd wanneer ze gaan reageren :-)
Ze doen die infosessies precies (twee)maandelijks, in maart was er ook al eentje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

celtjan

De oudste generatie gaat dan ook vlotjes op 'rust'... . En er zijn reeds tekorten (toch in TCT Gent).
We kregen deze week te horen dat de overplaatsingen vanuit Groep Gent,
richting andere TCT's wellicht uitgesteld zullen worden tegen de zomer van 2014.

Reeds een poos moeten TB's in het vlottend kader, en pas uit opleiding komende bestuurders, gedurende enkele maanden diensten over nemen van de BR's, om de personeelstekorten op de Rangeerdienst op te vangen. (=Wel handig om de motorrijtuigen en de motorwagens te leren kennen.)
Dit zowel in de U-reeks te Gent St. Pieters als de RW-reeks op de Tractiewerkplaats te Merelbeke... .
Er zit een handvol BR's eveneens in de wacht om de overstap naar de baan te kunnen maken.

2012

Citaat van: wisselstromer op 18 mei 2013, 12:14:02 PM
bon
ik heb vorige week mijn vacature gestuurd voor de infosessie treinbestuurder van 25mei. eens benieuwd wanneer ze gaan reageren :-)

Dat zal niet lang meer duren gezien je op 25/5 je uitnodiging moet hebben he. Normaal gezien zullen zij die al langer ingeschreven zijn nog niks gehoord hebben omdat ze meestal alle ingeschrevenen te samen uitnodigen van zodra de einddatum voor inschrijven voorbij is. Dan verdwijnt die inschrijvingsmogelijkheid ook van de website. Ik heb deze net es bekeken tijdens het schrijven en ja, inschrijvingen zijn afgelopen, je kan nu inschrijven voor die van 15 juni  8)
Veel succes en laat maar weten hoe het was, we hebben veel kollegas nodig

OlivierV

Ik denk moesten mijn herexamens een grote flop worden dat dit nog wel een leuke optie is voor mijnentwege. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan