machinist bij de nmbs

Gestart door wisselstromer, 11 december 2012, 11:16:14 AM

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 02 september 2013, 15:25:33 PM
Citaat van: OlivierV op 02 september 2013, 15:17:10 PM
En het alfabet heeft 26 letters, indien dat tekort zou komen neem ik wel een alfabet van 101 tekens. :)


En dan sta je versteld dat ze je nonchalant noemen?
Ik deed er expres nog een schepje bovenop. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

tja, selectie proeven ... er zijn der die slagen en toch falen om machinist te worden ... anderzijds zijn er die niet mogen beginnen die mogelijks wel goeie bestuurders zouden geworden zijn. Sluitende selectie maken bestaat niet vrees ik.

OlivierV

Citaat van: 2012 op 02 september 2013, 17:20:17 PM
tja, selectie proeven ... er zijn der die slagen en toch falen om machinist te worden ... anderzijds zijn er die niet mogen beginnen die mogelijks wel goeie bestuurders zouden geworden zijn. Sluitende selectie maken bestaat niet vrees ik.
Ghoh ja, we zien wel, misschien proberen we ooit nog een keer, want eigenlijk was het wel een sollicitatie dat mondeling van vandaag, de formules verlieten mijn hoofd net als de blaadjes van de bomen vallen tijdens de herfst.

In ieder geval, die persoonlijke vragenlijst van 400+ vraagjes niet meer naar eerlijkheid invullen.
'k Ga der nu ook niet de wereld voor bij mekaar schreien, daarvoor is er te veel moois in het leven. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krisds

Binnenkort is er weer een infosessie voor bestuurder/rangeerder en treinbestuurder;
http://www.despoorwegenwervenaan.be/jobs/jobs-nl/jobs-statutair/treinbestuurder-infosessie-18-januari-2014-nmbs-m-v
wegens interne reorganisatie krijgt mijn job een andere invulling waar ik me niet direct in kan vinden, dus tijd om eens te informeren naar de lang gekoesterde kinderdroom. Mijn vriendin heeft haar akkoord gegeven, waarschijnlijk heeft steen en beek klagen over de hervormingen wel geholpen :) .
Wat mij niet zo duidelijk is of ze nu ook bestuurders zoeken voor goederentreinen. Want dat is net wat me het meest aanspreekt. Nog een echte locomotief, grotere krachten, meer variatie in materieel, ...Ook het rangeren van reizigerstreinen lijkt me niet zo boeiend, het slepen in de haven dan weer wel...
Als ik morgen even tijd heb maar eens bellen  8)

OlivierV


't Schijnt wel dat ik al van andere bestuurders heb gehoord dat ze daar bij human resources de gewoonte hebben om veel volk te zoeken maar weinig volk binnen te laten stromen.

Hoe dat zit met groederen weet ik zo niet, initieel gezien wordt je allicht bij de reizigers ingezet afhankelijk van je depot ofzo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krisds

Natuurlijk ben ik ook wel een beetje realist. De kans dat ik het niet haal is zeker reëel. Gelukkig kan ik terugvallen op mijn huidige job, eventueel met loopbaanonderbreking als ik effectief aan de opleiding begin. In het middelbaar heb ik ook een technische opleiding genoten, dat helpt hopelijk ook wat. En ervaring met psychologische testen heb ik gelukkig ook al...

OlivierV

Ik adviseer je alvast om die 416 vragen niet eerlijk in te vullen, dat levert alleen maar vervelende vragen op waar je geen antwoord op weet. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Als je bij de NMBS solliciteert , wordt het waarschijnlijk reizigersverkeer.
NMBS Technics zelf leidt geen bestuurders meer op voor de goederendienst.

Dit doet B Logistics en is op contractuele basis.
Groetjes.
Claudio.

janieburton

Citaat van: krisds op 04 december 2013, 21:42:06 PM
Mijn vriendin heeft haar akkoord gegeven

Heb dat ooit ook gedaan, akkoord gevraagd aan mijn vriendin omdat ik een bepaalde job wou doen; ze was niet akkoord en heb dan ook die job niet aangenomen en heb al 25 jaar spijt dat ik naar mijn vriendin heb geluisterd.

Conclusie: Vriendin niet akkoord; er zijn genoeg vrouwen op de wereld om je leven mee door te brengen en misschien maar 1 kans op je droom job in je leven; idem als je getrouwd bent, als mijn vrouw niet akkoord zou gaan als ik een bepaalde  job zou willen doen, dan moet ze maar de scheiding aanvragen(en dan zal ze zien hoe ver ze zal geraken er zal geen enkele rechter een uitspraak in haar voordeel doen omdat ze wil scheiden op basis dat ik een bepaalde job doet)   
 

TBCédric

Ik weet niet of het er toe doet, maar op de dag van de wetenschappen in A-centraal was er een simulator en ik haalde 100/100. Ook nuttige info gekregen. Misschien binnen een paar jaar een nieuwe collega-treinbestuurder?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

janieburton

#145
Citaat van: LS Models op 07 december 2013, 19:22:37 PM
Ik weet niet of het er toe doet, maar op de dag van de wetenschappen in A-centraal was er een simulator en ik haalde 100/100. Ook nuttige info gekregen. Misschien binnen een paar jaar een nieuwe collega-treinbestuurder?

Als dat je droom job is, dan moet je 100% ervoor gaan en je door niemand laten ompraten! Zeker niet door de partner.
 

Rangeerduivel

Ik denk niet dat een eventuele partner nu bij Cedric al enige inspraak zal hebben,dus heeft hij vrij spel hierin,
waarop wacht je Cedric...? 8)

;)

TBCédric

Een secundair diploma. Ik zit nog maar in't 4de.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ward

Nog 2jaar ff op de tanden bijten en je secundair afwerken en je kan ervoor gaan!
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

krisds

Citaat van: C.B. op 04 december 2013, 22:46:16 PM
Als je bij de NMBS solliciteert , wordt het waarschijnlijk reizigersverkeer.
NMBS Technics zelf leidt geen bestuurders meer op voor de goederendienst.

Dit doet B Logistics en is op contractuele basis.

En dit is ook nog eens bevestigd door de mensen achter de vacature...B logistics eens mailen :)