Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

machinist bij de nmbs

Gestart door wisselstromer, 11 december 2012, 11:16:14 AM

OlivierV

Wim, ik was zaterdag ook op die info-sessie. Normaal is de proef donderdagochtend om 8u in Brussel eliminerend als ik het goed begrepen heb en is het tevens multiple choice zoals de voorbeeldvragen in bijlage 2 van de bundel. Volgens wat ik over de psychologische analyse/gesprek heb verstaan duurt dit ongeveer een uur, om te kijken wat voor karakter/mens ze voor zich hebben.

Die cursus valt voor mij goed mee. Door dat blijven hangen in het middelbaar heb ik in het ASO quasi alles gezien. 't Enige wat ik tot nu toe nieuw tegengekomen ben is tandwielaandrijving maar dat is op zich nog vrij simpel.

't Moeilijkste is alle formules onthouden, dit gaat wel door het truukje met de driehoek, dan kan je je formule ineens omvormen. Morgen werken en zwemmen en tussen de soep en de patatten nog wat verder doen, alsook woensdag, hopelijk moet ik dan niet werken, dan kan ik mij extra goed voorbereiden en streven naar een 20/20.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Succes aan iedereen die de test doet!
 

wisselstromer

ok
ik heb zo eens een test op het net gedaan
als je wat logisch nadenkt zal dat wel lukken zeker?

;)

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

2012

laat de resultaten weten he, benieuwd welke collegas ik er ga bijkrijgen :-)
vanaf vandaag normal gezien een nieuwe leerling mee ook tijdens de rit om die wa praktijk te leren.... de eerste keren is da ook afzien (zowel voor mij als de leerling)

wisselstromer

stel dat je er op die 1e test niet door bent
kan je daarna terug solliciteren?

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Steven123

Citaat van: wisselstromer op 16 juli 2013, 12:49:52 PM
stel dat je er op die 1e test niet door bent
kan je daarna terug solliciteren?

wim

Ben niet helemaal zeker wat die ingangsproeven betreft,
maar als je 'tijdens' de opleiding niet slaagt voor een fase (herkansing bij fase 2 & 3) mag je pas na 3 jaar opnieuw deelnemen  :o
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

OlivierV

Citaat van: wisselstromer op 16 juli 2013, 08:39:09 AM
ok
ik heb zo eens een test op het net gedaan
als je wat logisch nadenkt zal dat wel lukken zeker?

;)

wim
Welke test als ik vragen mag? (ik ga morgen alvast nog een dagje studeren aan dat cursusje).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

wisselstromer

deze http://www.despoorwegenwervenaan.be/info/medisch-onderzoek/psychologische-testen

succes
ik moet sebiet om 12u45 gaan

voor die psychologische test zal het wel gaan
de andere wordt niets vrees ik  ;)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

OlivierV

Succes alvast!
Ik moet er morgen om 8u zijn, hopelijk geen vertragingen met de trein enzo. 8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

wisselstromer

thx
dat hoop ik ook
ik kom aan om 20na dus 20m moet wel lukken
ik laat straks wel iets weten
alvast merci voor de hulp de afgelopen dagen

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

wisselstromer

jammer genoeg niet weerhouden :-[
ik dacht het al na het 1e deel van de 3 psh testen
die lagen me helemaal niet
gelukkig was ik niet de enige maar we waren id minderheid
ik denk dat er ong 40 man/vrouw was en dat er een 30tal doorwaren

mss dat ik het over enkele maanden nog eens probeer
nu ga ik de resultaten eens opvragen dan weten we meer

succes aan wie nog moet gaan

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ward

Als je niet slaagt op de ingangstesten de moed niet opgeven, tis bij velen dat die niet van de eerste keer lukken  ???
Je kan je ook opnieuw direct terug inschrijven. Enkel wanneer het om effectieve opleiding gaat (en het de maatschappij dus geld kost)
moet je 3 jaar wachten om over te gaan. Vorige week zijn er 4 rangeerbestuurders geslaagd, waaronder 3 voorzien voor de U en de RW in Gent/Merelbeke.
Als die mannen geslaagd zijn kan ik hopelijk dan aan de overgangsklas van baanbestuurder beginnen  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Wim, waren de psychische testen dan niet zoals degenen op de website en hoe lang duurt alles ongeveer?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steven123

Jammer dat te horen Wim, inderdaad niet opgeven en eventueel meteen terug inschrijven.

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

wisselstromer

neen
die waren toch wel iets moeilijker
reeks 2 en 3 waren we te doen maar de 1e daar had ik niet genoeg tijd voor
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer