Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Viesemann Commander vs ECos vs Intelibox

Gestart door janieburton, 08 december 2012, 13:17:53 PM

janieburton

Momenteel heb ik een 2de hands "multi maus" en zou ik later(als ik mijn baan bouw) dit willen vervangen door een ECoS multi protokol command station of een Intelibox of een Viesemann comander.

Welk van deze 3 centrales zou men een "beste koop" kunnen noemen?

Heb momenteel volgende decoders(al dan niet standaart ingebouwd in lok)

Lokpilot 4
QSI/Quantum(USA)
Zimo
Trix
( standaard ingebouwd in sommige loc's)

Graag had ik  ervaringen van de forumleden gekend die één van deze systemen hebben?
 

Binco

Ik heb zelf een ESU ECoS I,
en ben daar heel tevreden over,
zowel programmeren als rijden is zeer comfortabel!
Over de andere ga ik mij niet uitspreken, heb daar geen (of te weinig) ervaring mee.
Maar als het je kan helpen, ik ben een tevreden klant van de ECoS!

;)

Ludwig

De Ecos heeft me wel een tijd gekost om hem te doorgronden maar achteraf bekeken zeer tevreden met mijn aankoop.
Alleen de oplaadbare batterijen is voor iemand die niet regelmatig met de baan kan rijden niet zo'n succes.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

PietB

Ik bezit een Intellibox Basic, waarom?
Eerstens de prijs, ik ben tenslotte Hollander
en ten tweede, het hebben van een loconet interface en een aparte aansluiting voor een programmeerspoor.
Ook het bezitten van een Marklin Motorola en een DCC protocol selectie.
De laatste items prog. spoor een de keuze voor MM en DCC zijn makkelijk als je nog eens wat wilt repareren voor een ander.

grt Piet.

janieburton

De EcoS lijk me veruit de centrale met de meeste mogelijkheden, wel duurder dan de Intellibox.

Ik denk dat ik de EcoS centrale ga aanschaffen, als de ECoS Detector 50096 en Ecos Detector Extension een bloksysteem kunnen vormen dat een 3 kleuren sein kan schakelen en een stopsectie asymetrisch kan schakelen