NMBS 7766 in de sneeuw

Gestart door Eres, 02 december 2012, 18:23:58 PM

Eres

Reeds eerder heb ik een paar opnames geplaatst van deze loc. Echter had heeft gesneeuwd vandaag en dat was voor mij de reden om toch maar eens terug te gaan en zie hier de winterse plaatjes





Foto(s gemaakt d.d. 02/12/2012

Wim

loco

Weet je ook nog waar je deze opname gemaakt hebt. Dat is leuk om weten bij zo'n mooie opnames.

Mattias

Citaat van: loco op 02 december 2012, 18:54:18 PM
Weet je ook nog waar je deze opname gemaakt hebt. Dat is leuk om weten bij zo'n mooie opnames.

Ik vermoed te Gouvy...  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Eres

Citaat van: loco op 02 december 2012, 18:54:18 PM
Weet je ook nog waar je deze opname gemaakt hebt. Dat is leuk om weten bij zo'n mooie opnames.

Vandaag 02/12/2012 te Gouvy

Jurgen

Amai, 't heeft daar goed gesneeuwd precies. Mooi!

Woon jij daar in de buurt ofzo?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Citaat van: Jurgen op 02 december 2012, 20:30:01 PM
Amai, 't heeft daar goed gesneeuwd precies. Mooi!

Woon jij daar in de buurt ofzo?

Jurgen

Inderdaad ik woon daar 10km vandaan

Wim

loco

Ik zat vandaag tegen Beauraing en de Franse grens. Weinig of geen sneeuw gezien. Wel -3° toen ik om 20.00 uur vertrok. Toch een groot verschil tussen twee grenspunten: Gouvy en Givet.

PietB

Citaat van: Eres op 02 december 2012, 18:23:58 PM
Reeds eerder heb ik een paar opnames geplaatst van deze loc. Echter had heeft gesneeuwd vandaag en dat was voor mij de reden om toch maar eens terug te gaan en zie hier de winterse plaatjes
Wim
Hallo Wim,
ik verblijf regelmatig in Vielsalm, is het relatief eenvoudig om in Gouvy zo dicht bij het materieel te komen?
Een ritje naar Gouvy is dan simpel.
In Nederland wordt je bijna standrechterlijk ge-executeerd als je in de infrestructuur komt.
Kijkt men in België niet zo nauw of heb jij connecties.
Want ik zou ook wel eens van die mooie plaatjes willen maken van Belgiesch materieel.

grt Piet.

Eres

Goedemorgen Piet,

Ik heb daar zowel ene kontakt als dat ik gewoon daar aan het rondlopen ben. Je moet je wel aan de gedragregels houden.

Volg het voetpas en loop over de bielzen en niet dwars door de rails, als je dit doet heb je roblemen. Zorg dat je het groene veiligheids hesje aan hebt. Trouwens is dit verplicht in iedere auto die in Belgie rond rijdt!!! Kijk goed om je heen en laat zien dat je ter goeder trouw bent en wees beleefd. Dan is er niets aan de hand.

De afstand van Vielsalm naar Gouvy is ca. 15km. Tussen Salm Chateau en Honvelez heb je ook mooie plaatsen waar je de locs mooi rijdend kan nemen; In Bovigny komen deze dwars door het dorpje en kan je ook leuke opnames maken. En dan krijg je Gouvy. OOk in Troisvierges in Lux. kan je opnames maken daar staan weer de lokale treinstellen die hier weer niet komen.

Wil je best wel tegemoet komen en je helpen wanneer je hier bent. Laat maar weten Spoor spotters helpen elkaar nietwaar?

groetjes

Wim

PietB

Hallo Wim,
leuk dat aanbod om me te helpen met het een en ander.
Ik verwacht in 2013 in oktober weer in Vielsalm te verblijven.
Tegen die tijd neem ik wel even contact met je op.

grt Piet.

railman56

ik heb het genoegen gehad om daar met wim in mei rond te lopen. toestemming moet je uiteraard vragen maar het zijn er best vriendelijke mensen. jammer genoeg is onze fotosessies toen onderbroken door een hevig onweder. ik heb er ook nog een tijdje gepraat met de persoon die verantwoordelijk is voor het seinhuis. jammer dat zijn shift er toen opzat anders hadden wij misschien de seinpost kunnen bezoeken.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn