Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Module baan

Gestart door reeves, 25 november 2012, 15:58:58 PM

reeves

Hallo,

Mijn vorige baan is volledig afgebroken omdat we gaan verhuizen :'(
Zie voor info:  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29465.msg722654#msg722654

Ik ga  mijn volgende baan in modulles maken, ong 60cm op124cm
nu, is er iemand die ergens op het net of ervaring heeft ,met bouwen van modules, hoe je eraan begint ed


Heb al gezocht op't net bij "hoe bouw je een module spoorbaan" maar zonder resultaat

Als voorbeeld heb ik de module baan van de Pijl in Mechelen genomen, zo ga ik ook een baan maken , niet hetzelfde natuurlijk maar
dit lijkt een goede basis, alleen weet ik niet goed hoe eraan te beginnen,aan de basis
Is het beste beginnen met een raamwerk, waarboven het trace komt(12cm) en de rest opvullen met isodur plaaten, voor het landschap wat hoogte te geven en kan er desnoods een riviertje in maken door dat uit te snijden in de platen, waar er een brug komt moet de module minder hoog zijn omdat het trace overal ongeveer op gelijke hoogte blijft, enkel het landschap veranderd van hoogte, verbeter me als ik fout ben aub, ik informeer liever eerst alvorens (dure)fouten te maken

Ik zou dus ergens een voorbeeld moeten kunnen zien dan weet ik hoe zo'n module baan is opgebouwd
alvast bedankt voor de tips
mvg
Tom

Kautenbach

hoi Tom,

ik heb wel wat ervaring ermee, goeie en minder goeie, vooral die laatste zijn de meest nuttige nietwaar, maar ik zie geen foto?

groetjes, wim

is het overignes wat om de bakken 122 bij 61 cm te maken als je wilt standariseren, scheelt je veel zaagwerk ;) (voor transport is overigens 50 cm ipv 60 ook een optie)

reeves

#2
Klopt, dan weet ik wat ik zeker niet moet doen ;)

Foto van een modulebaan , zo zou ik mijn baan ook willen maken( niet namaken maar de basis gebruiken)

reeves


reeves

Idd is een goed idee om de bakken de afm te geven van een standaard plaat