DMS bagage Rijtuig ls models

Gestart door treinvirus, 21 november 2012, 22:09:53 PM

treinvirus

Beste medespoorders
weet iemand soms hoe je een DMS bagagerijtuig open kan maken om er verlichting in te steken of nog eenvoudig om de handgrepen er op te lijmen van de binnenkant om geen lijmsporen te hebben (langs buiten lijmen zonder sporen lukt mijns inziens nooit bij alle handgrepen, je hebt zeker bij een prijs) ;
ik heb een viertal van deze rijtuigen maar ik krijg er geen een open nalang  gefriemel met tandenstokers onderaan rechts en links en de rijtuigkast gaat wel  relatief ver open maar ik heb schrik van de wand te breken bij deze toch zeldzame wagons. Ik zie ook nergens nokjes onderaan zitten en de buffers verwijderen of de vouwbalgen (zoas bij marklin bij de M2 wagons en andere merken) is denk ik geen optie daar de eerste  niet los te maken zijn-  wat moet gebeuren door ze naar beneden te trekken (klaarblijkelijk)-  en de laatste muurvast zitten.
graag raad
Dirk
 

Maarten

Dag Dirk,
nu heb ik zelf gewone oranje rijtuigen van LS models en Heris. Daarbij moet je heel voorzichtig proberen alleen het dak eraf te halen. Dus precies bij de dakrand. Voorzichtig aan een kant beginnen met een mesje, en langzaam maar zeker over de hele lengte openwrikken.
De rest van het rijtuig zit vastgelijmd.

Wil je nog zo'n DMS kwijt?  :D Ik zoek er nog zo eentje, haha.

Succes met het openen.

groeten
Maarten
met de groeten van Maarten

treinvirus

beste Maarten,
ik zie geen duidelijke scheidingslijn tussen dak en de rest en vrees dat bij deze wagons dat niet gaat en wacht ik nog dus om het open te wriemelen. Misschienkan er nog  iemand anders  mij toch ook overtuigen om het te riskeren.
Ofwel bestaat er nog een andere oplossing... langs onder open maken? en hoe zonder iets te beschadigen
Maarten als je nog in sinterklaas geloofd kan ik misschien bij de man een goed woordje doen: ik heb namelijk nog een VIJFDE dms bagagewagen ( ik heb er een dubbel) en wel diegene in oranje met railtour regenboog ! Deze laatste is verkocht op Ebay waarschijnlijk door een lid van dit forum (hij bood er hier twee aan en diezelfde stonden ook op Ebay) voor de ongelooflijke som van....180 euro (goed voor hem!) . Hij was wel  in nieuwstaat.  Diegene die ik heb is in originele verpakking maar verkoop ik aan minder dan de helft van dit bedrag- alhoewel ik er toch ook  behoorlijk wat voor betaald heb- en dit daar ik achteraf heb vastgesteld dat er kleine lijmvlekjes aan de handvaten zijn die door de vorige eigenaar waren  aangebracht , wel enkel opvallend als je hem schuin onder een lamp bekijkt ( dus niet op de baan) en verder er ontbreken  er twee handgrepen en een is gebroken waarschijnlijk bij het in de verpakking te steken (het was oorspronkelijk een vitrinemodel). Als je aan die handgrepen ergens geraakt of er zelf kan maken  in metaal (draad) is het een aanrader. Indien het je intresseert  of iemand anders intresseerd is  graag een mailtje voor prijs en eventueel foto's, anders zet ik hem wel op ebay of zo
dirk
 

Metpetergaathetbeter

er zijn 2 verschillende Railtours waarvan 1 met veranderde (grotere) venster !
Groeten Peter ;)

Maarten

Dag Dirk,

bij zowel mijn Heris als LS models versies van de oranje rijtuigen leek er eerst geen beweging te zitten in het dak. En met voorzichtig proberen met een dun scherp mesje kwam ik er toen toch tussen. Daarna met beleid rustig openwrikken en ineens bleek het rijtuig van bovenaf te openen.

Ik had er eentje van onderaf proberen te openen en daarmee heb ik lijmbevestigingen geforceerd.

En wat die bedragen betreft, ik vind het leuk als het hobby blijft en wacht graag dan desnoods enkele jaren totdat ik iets tegenkom, of totdat er misschien ooit een heruitgave komt. ;D

Succes met het openen, en met de verkoop.  8)

groeten
Maarten
met de groeten van Maarten