Ib-basic problemen

Gestart door PietB, 13 november 2012, 13:45:22 PM

PietB

Hallo allemaal,
gisteren een uur of 2 gereden met mijn trein en alles gewoon uitgezet.
Vanochtend ook even gereden, gestopt om te lunchen en na de lunch heb ik het volgende:
Na het onder spanning brengen van de baan, initialiseert de IB-basic normaal de text Intellibox komt in beeld en daarna heel even het scherm met de twee rijcontrollers en het wissel tableau.
Gevolgd door het een shutdown van de IB.
De IB van de baan losgekoppeld en nog een keer geprobeerd, resultaat het zelfde.
Andere trafo aangesloten IB niet aan de baan gekoppeld, precies het zelfde.

Dus ik vermoed dat mijn IB-naar de vaantjes is.
Hoe maak je zo'n ding eigenlijk open?

grt Piet.

Peter

Niet openen want dan verlies je alle waarborg. Moest de waarborg al verstreken zijn of niet: terug naar de winkel.
Mijn IB (eerste versie dus al jaren oud), was defekt want de rijregelaars sprongen regelmatig een paar getallen over.
Binnen gebracht in winkel (Hünerbein in Aachen) waar ik direkt een andere kreeg om tijdelijk te gebruiken. Mijn IB was binnen de maand hersteld: kosten 46 euro.
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Dag Piet,

Als de IB buiten garantie is, kan je deze open doen via het front. Ik heb net als Peter het probleem van de rotary switches gehad. Ik heb deze bij Uhlenbrock besteld en zelf vervangen.
Je moet eerst de knoppen verwijderen en daarna krijg je het zwarte front er af.
Let wel: de printen zijn multilayer - doorgemetaliseerd. Niet eenvoudig om elementen te vervangen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

PietB

Peter en Koen, bedankt voor het antwoord.
@Peter: de garantie ben ik al kwijt hij is van 2-7-2010.
Dus voorzichtig openen om het inwendige te bekijken kan op dat vlak geen kwaad.
@Koen: Ik heb de knoppen er afgehaald, maar dan kom ik niet verder met de IB-basic.
Want hoe verwijder je het zwarte front, ik zie geen klik mechanismes of schroeven zitten.

grt Piet.

Koen

Dag Piet,

Voorzichtig met een schroevendraaier omhoog klikken. Het is al een heel tijdje geleden maar ik denk welk dat er effectief een klikmechanisme aanwezig is.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

PietB

Citaat van: Koen op 13 november 2012, 14:51:41 PM
Voorzichtig met een schroevendraaier omhoog klikken. Het is al een heel tijdje geleden maar ik denk welk dat er effectief een klikmechanisme aanwezig is.
Ik ben toch bang dat de Intellibox en de Intellibox-basic van elkaar verschillen Koen.
Dit is nl wat ik zie als ik in het gat van de knop kijk.

Daar zit echt geen klikbevestiging het lijkt veel meer op een klodder lijm.

grt Piet.

SuSke

Citaat van: bossie op 13 november 2012, 14:29:11 PM
Peter en Koen, bedankt voor het antwoord.
@Peter: de garantie ben ik al kwijt hij is van 2-7-2101.
Dus voorzichtig openen om het inwendige te bekijken kan op dat vlak geen kwaad.
@Koen: Ik heb de knoppen er afgehaald, maar dan kom ik niet verder met de IB-basic.
Want hoe verwijder je het zwarte front, ik zie geen klik mechanismes of schroeven zitten.

grt Piet.
Die zou ik gelijk terug brengen want die is nog niet doorontwikkeld. Je zit met een prototype  ;) ;D 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PietB

Citaat van: SuSke op 13 november 2012, 15:05:29 PM
Die zou ik gelijk terug brengen want die is nog niet doorontwikkeld. Je zit met een prototype  ;) ;D 8)
Frans waar heb jij het nou over de UH65060 is toch nog steeds te koop?
Vanwaar een prototype?
Vertel svp eens wat meer!

grt Piet.

conducteur

Een toestel van het jaar 2101, waar koop je dat?

Ik zou hiermee naar de winkel gaan...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Hahahaha ik zie de typefout.
Inmiddels is ie verbeterd, wat stom van me!