seinen plaatsen + besturing(en)

Gestart door GTTtommy, 12 november 2012, 10:25:02 AM

Koen

#15
@Peter,

Digitaliseren is zeker niet zaligmakend. Het klopt dat je zeker niet op een metertje draad mag kijken. Mijn baan die net afgebroken werd, werd digitaal gestuurd maar ik kan je verzekeren dat er een kruiwagen aan draad uitgekomen is.
Ik denk dat het besparen van kabel geen reden mag zijn om te digitaliseren.

@Wim,
Je hoort mij zeker niet zeggen dat digitaliseren goedkoop is. Een wissel schakelen met een drukknop is veel goedkoper dan een decoder te plaatsen. Bovendien is het digitaliseren niet voor iedereen weggelegd.
Van veel mensen hoor ik dat het een web is waar men in verstrikt geraakt. Te complex. Eigenlijk hebben ze voor een stuk gelijk.
Als je geen technische achtergrond of inzicht hebt, kan je vastlopen bij het digitaliseren.
Tenslotte is digitaal gaan een keuze die gemaakt wordt. Helaas zijn er teveel mensen die laten zich verleiden door de vele "beloftes en de mooie afspiegelingen" van de farikanten zonder zich ter degen te informeren, met een teleurstelling tot gevolg.

Verder legt iedereen een ander accent bij het bouwen van een baan.
Je hebt mensen waarbij de sturingen van ondergeschikt belang is maar waarbij de bouw van de scenery is eens te meer belangrijk is.  Anderzijds heb je mensen die het accent leggen op het sturen, automatiseren van de baan. Ieders zijn meug zou ik zeggen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

GTTtommy

hallo,
dat digitaliseren duurder is dan analoog alles sturen, dat wist ik al voor ik er aan begon,
en dat je op een metertje draad niet mag zien is ook wel duidelijk, maar geen probleem (zeker als elektricien)
Als je alle draden goed nummert, of merkt, dat is al het halve werk.

voor mij is de moeilijkheid die printplaten, en het programmeren van die µC,
ik heb mij juist 2 boeken van de BIB gaan halen voor eens wat meer te weten te komen over die dingen,   "PIC Microcontrollers" van "Elektuur". MAAR wat is dat voor een boterham, alhoewel, zeg maar eerder een heel brood... en dit zijn nog maar kleine prullen opdrachtjes,   maar al doende leert men bij,
natuurlijk verwacht ik niet dat ik vandaag het boek lees, morgen een volledige µC kan programmeren. integendeel, ik weet ook, dat men al doende leert. Dus het grote werk laat ik wel even over aan de kenners die mij hierin willen helpen, maar het is al leuk om kleine prulletjes te doen/te experimenteren ermee.

en als PeterC zijn printjes op punt staan, kan je ze misschien even PM'en??dan kan ik ze ook eens testen,
ze op het forum/i-net zetten kan misschien aanzien worden als plagiaat, ik weet het niet.

Mvgr
Tom