Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Crisis op de modelbaan...

Gestart door PeterC, 11 november 2012, 17:00:44 PM

PeterC

De crisis is nu ook toegeslagen op mijn modelbaantje...

De energieverslindende grote loks staan (tijdelijk?) buiten dienst en vanaf nu wordt er enkel nog gereden met alternatieve spoorvoertuigen:



:) :) :)
Groetjes, Peter


Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Steven123

Kan een van de drie zelfstandig rijden op dit moment?  Op het eerste zicht zie ik geen aandrijving/sleepvoet, is dat iets dat je in de toekomst erop gaat toepassen of heeft het voornamelijk een decoratieve functie op je baan?   Ziet er wel komiek uit  8)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Klaas Zondervan

Sjonge, de crisis heeft wel heel hard toegeslagen. Ik zie maar 1, hooguit 2 reizigersplaatsen per trein. Is dat voldoende?

Metpetergaathetbeter

#4
crisis slaat ongemeen hard toe bij sommige modelspoorders, in het verleden waren digitale loc's een must, nu gaan velen voor een economischer aankooppolitiek , nu kopen ze modellen zonder motor, niet digitaal en bovendien met handleiding (of moeten we zeggen handbediening) !  ??? ::) :-[

Erg dat die economische malaise zich ook al in de Gentse stadsdiensten manifesteert maar hou moed want een bekend trainer (in 't verleden ook al bij de buffalo's actief) heeft gezegd dat crisis al voor 95%afgelopen is  :o ::) ;D

Groeten Peter ;)

Paulogic

Hoe noemen ze die voertuigen ?

vlnr

1. Trakteur op tspoor
2. Steekzelfeukerre
3. MrBeanontraxxs

????

;D ::)
mvg,
Paul(ogic)

Kautenbach

 ;D je hebt deze crisis prima onder controle, ik wil ook een crisis!! ;D ;D ;D ;)

overigens die derde, lijkt behoorlijk op een oud CFL inspectievoertuigje, mooi spul hoor

PeterC

Tja de crisis...

@Steven:
Dat 'fietsje' heeft zelfstandig gereden: via via was ik aan een product uit het wielrennersmilieu geraakt en een druppeltje van dat spul op een preisertje en die begon als een zot met dat fietsje te rijden!  Hij stopte voor niets!  Ook niet toen zijn beentjes oververhit geraakten en ze begonnen te smelten...  Op nog enkele andere preisertjes getest maar steeds hetzelfde resultaat... Product afgevoerd!
Dat klein wagentje had ik uitgerust met een echt kevermotortje.  Helaas heeft dat kevertje de eerste koude niet overleefd en ligt nu begraven op het preiserkerkhof naast die wielrennertjes...
Alle gekheid op een stokje: alleen die Lanz zou misschien nog voor een aandrijving in aanmerking komen maar ik ben Gerolf niet...

@Klaas: niet voor niets crisis hé...

@Peter: stadsdiensten?

@Paul: ik denk dat dat voertuigje in een verpakking zat met de opdruk C(omic)Traccs...

@Wim: volgens de catalogus van Marklin is het een 'Bahnmeister Draisine KLV 04'.

Stuk voor stuk voertuigjes met geen enkel nut maar wel leuke 'hebbedingetjes'...
Groetjes, Peter


Paulogic

Voor dat veloken heb ik nog een ludiek idee (wat anders  ;D)

Je monteert op een loc een stukje veerdraad (niet te dik en niet te lang) met een klein bolletje op (pareltje)
en dan laat je hem het fietsje duwen (met een preiserken in natuurlijk). Lijkt of het fietsertje hard fiets om aan
de loc te ontsnappen.  ;D ;D ;D ;D Dit zou ik al een Gerolfisch idee kunnen noemen, toch ?
mvg,
Paul(ogic)

Kautenbach

 ;D ;D paar druppels lak > hars op zn voorhoofd,  zweet zweet  :-\ :P

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterC op 12 november 2012, 10:43:02 AM
Tja de crisis...


@Peter: stadsdiensten?



Sorry ! Men in uniform !
Groeten Peter ;)

Gerolf

't Is wel een uitdaging om zulke dingen te laten rijden  ;D  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Bedankt voor de uitleg, dat moet nog al eens een zicht geweest zijn die verhitte beentjes...  :D

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook