Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Treinbaan automatiseren met lenz BM1, BM2 & BM3?

Gestart door conducteur, 10 november 2012, 21:47:22 PM

conducteur

Ik weet echt niet hoe ik hier aan moet beginnen, maar moet met behulp van Lenz BM1, BM2 & BM3 een nog te bouwen baantje In TT (1220mm*2700mm) van een vriend automatiseren. Heeft iemand daar ervaring mee? Ben zelf wat aan het zoeken op internet, en wil ook eens jullie 'mening'. Het sporenplan is al getekend, moet eens een kopietje vragen, kan het nu nog niet tonen.

De baan is eigenlijk een hondenbeen, de lussen daarvan bevatten enkele opstelsporen, in het midden ligt een klein station (+/- 3sporen), waaruit een zijlijn vertrekt die ook eindigt in een keerlus.

Een erg lastige opgave, maar vooral:

Op de treinbaan moet een trekduw combinatie rijden, die een nogal ingewikkeld traject volgt. (schaduwstation links-hoofdstation-richting omkeren-zijlijn-keerlus einde zijlijn- zijlijn- hoofdstation-richting omkeren, hoofdlijn oprijden-schaduwstation links)

En in het station lijkt mij ook een lastige situatie...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

anne w

Beste Conducteur,

Hoe "vast" zit je aan de Lenz MM1, BM2 en BM3?

Ik ken het niet, maar ik weet wel een andere manier van automatiseren zonder een computer.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

INFO

Correctie op de opmerking van Anne W. zonder monitor en toetsenbord en muis, maar wel degelijk is er een computer bij nodig, want anders werkt hetgeen Anne W. in gedachten heeft ook niet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ronald

Citaat van: anne w op 11 november 2012, 22:15:56 PM
Beste Conducteur,

Hoe "vast" zit je aan de Lenz MM1, BM2 en BM3?

Ik ken het niet, maar ik weet wel een andere manier van automatiseren zonder een computer.

Groet, Anne W

Laat me raden..... Raptor. Daar gaan we weer :o

conducteur

Veel kan ik nog niet zeggen, maar het wordt een soort demonstratiebaantje om TT te promoten, en ook voor lenz ABC. Daarom een TT baantje met BM1,2,3. De bedoeling is dat er zoveel mogelijk automatisch gereden kan worden mbv lenz abc.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

anne w

Beste Rian,

Duidelijk antwoord, succes.

Beste Ronald,

Het is een mogelijkheid, Railmagazine al gelezen?

Beste Wim,

Een computer zit overal in tegenwoordig, alleen in de gedachten van de diersoort "mens" heeft een computer in ieder geval een redelijk groot beeldscherm.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.